ازمیر به عنوان یکی از بهترین شهرها در سال 2024 توسط لونلی‌پلانت انتخاب شده است

ازمیر به عنوان یکی از بهترین شهرها در سال 2024 توسط لونلی‌پلانت انتخاب شده است


ازمیر، یکی از زیباترین شهرهای ترکیه در منطقه اژه، به عنوان یکی از بهترین شهرها در سال 2024 توسط لونلی‌پلانت، سری مشهور راهنمای سفر، انتخاب شده است. لونلی‌پلانت که از سال 1973 اطلاعات با ارزشی درباره مقصد‌های سراسر جهان فراهم می‌کند، رتبه‌بندی ‘بهترین در سفر 2024’ خود را، نوزدهمین نسخه از مقصد‌های پیشنهادی راهنمای این سری، اعلام کرد. این لیست که توسط یک تیم از متخصصان سفر تهیه شده است، به پنج دسته‌بندی تقسیم می‌شود: کشور، منطقه، شهر، پایداری و ارزش. به عنوان یکی از بهترین شهرها، ازمیر به خاطر شهرهای باستانی، ساحل‌های دلنشین، مناظر باشکوه و آشپزی متمایز و جذابیت خود تحسین‌برانگیز است.

ازمیر: طعم، فرهنگ و زندگی ساحلی در لونلی‌پلانت

به گفته لونلی‌پلانت، موقعیت ساحلی ازمیر یک مزیت قوی است. شهر همچنین ترکیب فوق‌العاده‌ای از فرهنگ تاریخی و معاصر، آشپزی لذیذ و سالم اجه و کیفیت زندگی بالا ارائه می‌دهد. به گفته این منبع، بازار تاریخی، اماکن فرهنگی و هنری، مسیرهای پیاده روی، ساحل‌های زیبا و بازمانده‌های باستانی ازمیر همگی دلایل جذابیت منطقه هستند. لونلی‌پلانت همچنین به جشنواره بین‌المللی ازمیر اشاره می‌کند که هر ساله بین ژوئن و ژوئیه برگزار می‌شود و شامل کنسرت‌ها و نمایش‌های رقص در مکان‌های معروفی چون آگورای اسمیرنا است. راهنمای همچین توصیه می‌کند که در اورلا، یکی از شهرهای دارای باغ انگور ازمیر، از شراب‌های محلی چشم‌پوشی کنید.

ازمیر به عنوان یکی از بهترین شهرها در سال 2024 توسط لونلی‌پلانت انتخاب شده است

جو صمیمی ازمیر

علیرغم اینکه ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه است، این شهر دارای جو صمیمی است که به کیفیت زندگی بالا کمک می‌کند. اگرچه شهر هر ساله توسط میلیون‌ها گردشگر به دلیل شهر باستانی افسوس، یک میراث جهانی یونسکو، بازدید می‌شود، به گفته لونلی‌پلانت، ازمیر “هنوز کاملاً کشف نشده است”. این شهر برای زندگی ساخته شده و دارای تقریباً دو کیلومتر ساحل زیبا که به بازار کمرالتی پرانرژی ختم می‌شود.

موقعیت استثنایی و دسترسی آسان به شهرها و سواحل ساحلی زیبا، به جذابیت ازمیر افزوده می‌شود. سواحل غربی ازمیر نیز توسط چند روستای کوچک و مستقر معروف، از فوچا تا اورلا و از کارابورون تا شبه‌جزیره چشمه، پراکنده شده‌اند. در اورلا، که به خاطر انگورها و شراب‌های ترکیه‌ای‌اش معروف است، بازدیدکنندگان می‌توانند در رستوران‌ها وعده‌های لذیذی را تجربه کنند. در عین حال، آلاچاتی، قلب شبه‌جزیره چشمه، با گیاهان دارویی اژه‌ای و ماهی‌ها توجه می‌کند. علاوه بر این، ازمیر با انتخابش در راهنمای میشلن امسال نشان از توانمندی‌های غذایی و نوشیدنی خود داده است.

ازمیر به عنوان یکی از بهترین شهرها در سال 2024 توسط لونلی‌پلانت انتخاب شده است
ازمیر به عنوان یکی از بهترین شهرها در سال 2024 توسط لونلی‌پلانت انتخاب شده است

گنجینه‌های باستانی ازمیر

برای یافتن گنجینه‌های باستانی ازمیر، می‌توانید به برگاما و سلچوق مراجعه کنید. در شهر باستانی برگاما، یک میراث فرهنگی جهانی یونسکو و خانه دومین کتابخانه بزرگ‌ترین کتابخانه‌های عصر باستان است، می‌توانید در سفری به تاریخ منطقه به دوران پیش از تاریخ بروید. در سلچوق، می‌توانید با بازدید از آثار معبد آرتمیس، یکی از هفت عجایب دنیای باستان، شهر باستانی افسوس، یک میراث جهانی یونسکو و استقرارات شگفت‌انگیزی که به زندگی در دوران باستان زندگی می‌کردند، اکتشاف کنید.

به شیرینجه، که به خاطر شراب‌های میوه‌ای‌اش معروف است، نیز به برنامه‌ریزی سفر خود اضافه کنید. شیرینجه که بر روی تپه سبزی ساخته شده با منظری به کوه‌های سلچوق، به تازگی در فهرست ‘ده بهترین دهکده گردشگری جهان سال 2023’ سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد اضافه شده است.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه