موزه نیروی دریایی استانبول

موزه نیروی دریایی استانبول

یکی از معروف ترین و زیباترین موزه های استانبول ، موزه نیروی دریایی است. موزه دریایی استانبول با آثار شگفت انگیز و جذاب خود از دوره های مختلف تاریخ ، توانسته توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب کند.

موزه دریایی استانبول

براساس آمارهای موزه نیروی دریایی استانبول ، سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی از این موزه بازدید می کنند. وجود زنجیرهای بسیار غول پیکر با میله های لنگرگاهی در جلوی موزه ، در نگاه اول توجه بازدید کنندگان را به خود جلب می کند و این نمای سرآغاز بازدید صدها اثر با ارزش تاریخی است. در این موزه آثار بی شماری از وسایل دریایی از دوران عثمانی تا به امروز جمع آوری شده است که هر کدام کاربرد بسیار جالبی دارند و ابداع ملوانان به شمار می روند.

از نظر امور دریایی ، موزه دریایی استانبول بزرگترین موزه ترکیه است و مجموعه متنوعی از حدود 20،000 قطعه دارد. موزه نیروی دریایی را نیز می توان اولین موزه نظامی در ترکیه نامید.

موزه نیروی دریایی استانبول در سال 1897 توسط حسن پاشا وزیر نیروی دریایی ترکیه ساخته شد. ساخت این موزه پس از سالها به تازگی بازسازی و مرمت شد و در سال 2013 با طراحی مدرن خود به عموم مردم بازگردانده شد. 

این موزه از دو طبقه و یک زیرزمین تشکیل شده است. در زیرزمین موزه نیروی دریایی استانبول ، آثار برجسته ای ، تکه های زنجیره ای دوره بیزانس و تزئینات کشتی های غول پیکر را مشاهده می کنید. در تمام سالن ها و حیاط های این موزه گردشگران می توانند آثار بسیار با ارزش و برجسته ای را مشاهده کنند و بازدید هر یک از این آثار احساس بسیار جالبی را برای گردشگران به وجود می آورد.

موزه نیروی دریایی استانبول
موزه نیروی دریایی استانبول

آثار موجود در موزه نیروی دریایی استانبول

کشتی ها و قایق های تزئین شده با طلا
مدل های نیروی دریایی و تجهیزات مورد استفاده در کشتی های ماهیگیری و نظامی
تجهیزات موجود در کشتی تفریحی متعلق به آتاتورک
اشیاء تاریخی و آثار باستانی مربوط به دوره عثمانی
اختراعات بسیار کمی برای تعمیر کشتی های نظامی
گردشگران همچنین می توانند مانکن هایی با لباس های بسیار شیک را در این موزه مشاهده کنند که به خدمه کشتی نیز معروف هستند. این مدل ها بهترین گزینه برای گرفتن تصاویر زیبا در این موزه هستند.

قیمت بلیط ورودی موزه نیروی دریایی استانبول

قیمت بلیط ورودی موزه ، طبق ارز رسمی ترکیه ، 10 لیر است. دانشجویان همچنین می توانند به صورت رایگان از موزه بازدید کنند.

آدرس موزه نیروی دریایی استانبول

Sinanpaşa, Beşiktaş Cd. No:6 D:1, 34353 Beşiktaş/İstanbul

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه