کاوش در جواهرات پنهان بخش آسیایی استانبول

کاوش در جواهرات پنهان بخش آسیایی استانبول

درباره بخش آسیایی استانبول

استانبول، شهر پرجنب‌وجوش و تاریخی که در اروپا و آسیا قرار دارد، به‌خاطر دیدنی‌های نمادین، بازارهای شلوغ و فرهنگ غنی‌اش مشهور است. در حالی که بخش اروپایی استانبول اغلب مورد توجه قرار می گیرد، بخش آسیایی جذابیت و جاذبه های منحصر به فرد خود را ارائه می دهد. در سمت شرقی تنگه بسفر، بخش آسیایی استانبول گنجینه ای از جواهرات پنهان است که کمتر شناخته شده هستند.

جغرافیای استانبول آسیایی

بخش آسیایی استانبول با زمین های تپه ای، سرسبز و خط ساحلی زیبا مشخص می شود. این منطقه به چندین منطقه تقسیم شده است که هر کدام ویژگی ها و جاذبه های خاص خود را دارند. از کادیکوی تا اوسکودار، در این سمت شهر چیزی برای کشف کردن وجود دارد.

رسیدن به بخش آسیایی

چندین راه راحت برای رسیدن به سمت آسیایی استانبول از سمت اروپایی وجود دارد. یکی از گزینه های محبوب، سوار شدن به کشتی از Eminonu یا Karakoy است که هنگام عبور از تنگه بسفر، مناظر خیره کننده ای از خط افق شهر ارائه می دهد. از طرف دیگر، می‌توانید از مترو یا خط قطار Marmaray برای رسیدن به مناطق مختلف در سمت آسیایی استفاده کنید.

محله آسیایی کادیکوی

کادیکوی، قلب بخش آسیایی، محله ای پر جنب و جوش و سرزنده است که ترکیبی از جاذبه های سنتی و مدرن را ارائه می دهد. بازار شلوغ کادیکوی را کاوش کنید، جایی که می‌توانید غذاهای خیابانی خوشمزه را امتحان کنید و در میان طیف وسیعی از محصولات محلی بگردید. فرصت بازدید از محله تاریخی مودا را از دست ندهید که به خاطر خیابان های جذاب و کافه های مد روز شهرت دارد.

کاوش در جواهرات پنهان بخش آسیایی استانبول مجسمه گاو در کادیکوی
کاوش در جواهرات پنهان بخش آسیایی استانبول مجسمه گاو در کادیکوی

نقطه ملاقات مجسمه گاو معروف

مجسمه گاو که در کادیکوی واقع شده است، یک نقطه ملاقات محبوب و نماد محله است. این مجسمه برنزی نمادین از یک گاو نر به یک نقطه عطف در کادیکوی تبدیل شده است و محلی است که هم برای افراد محلی و هم برای گردشگران ضروری است. لحظاتی را به گرفتن عکس با گاو نر اختصاص دهید و در فضای پر جنب و جوش منطقه اطراف غوطه ور شوید.

خرید در خیابان بغداد آسیایی

اگر اهل خرید هستید، بازدید از خیابان بغداد ضروری است. خیابان بغداد که به عنوان یکی از طولانی‌ترین و پر جنب و جوش‌ترین خیابان‌های خرید استانبول شناخته می‌شود، با طیف وسیعی از فروشگاه‌ها، بوتیک‌ها و برندهای بین‌المللی پر شده است. کمی در خیابان قدم بزنید، در مغازه ها بچرخید و برای استراحت در یکی از کافه‌ها یا رستوران‌های متعدد قهوه یا غذا میل کنید.

ایستگاه نمادین حیدرپاشا کاوش در جواهرات پنهان بخش آسیایی استانبول
ایستگاه نمادین حیدرپاشا

ایستگاه نمادین حیدرپاشا

ایستگاه حیدرپاشا، واقع در منطقه کادیکوی، یک ایستگاه قطار تاریخی است که قدمت آن به اوایل قرن بیستم بازمی‌گردد. اگرچه در حال حاضر در حال بازسازی است، معماری باشکوه و موقعیت ساحلی ایستگاه آن را به دیدنی تبدیل کرده است. در امتداد تفرجگاه قدم بزنید و از مناظر خیره کننده تنگه بسفر لذت ببرید و در عین حال تاریخ غنی این ایستگاه را تصور کنید.

قلعه آناتولی Anadolu Hisarı

آنادولو حصاری که به نام قلعه آناتولی نیز شناخته می شود، قلعه ای قرون وسطایی است که در سمت آسیایی استانبول واقع شده است. این قلعه به خوبی حفظ شده در قرن چهاردهم ساخته شده است و نگاهی اجمالی به گذشته استانبول دارد. خیابان های باریک را کاوش کنید، از مسجد تاریخی دیدن کنید و از مناظر پانوراما از تنگه بسفر و بخش اروپایی شهر لذت ببرید.

کاوش در جواهرات پنهان بخش آسیایی استانبول
قلعه آناتولی Anadolu Hisarı

محله نوستالژیک اوسکودار

اوسکودار محله ای جذاب است که فضایی نوستالژیک و آرام را در خود جای داده است. در امتداد تفرجگاه ساحلی قدم بزنید، از برج تاریخی دختر Maiden’s Tower (Kız Kulesi) دیدن کنید و خیابان‌های دیدنی مملو از خانه‌های دوران عثمانی را کاوش کنید. فراموش نکنید که در یکی از باغ های چای محلی و در عین حال لذت بردن از منظره بسفر، چای سنتی ترکی را امتحان کنید.

فرهنگ قدیمی استانبول در محله قدیمی کوزگونجوک

کوزگونجوک، محله کوچکی که در سمت آسیایی قرار دارد، جواهری پنهان است که نگاهی اجمالی به فرهنگ قدیمی استانبول دارد. کوزگونجوک با خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده باریک، خانه‌های مربوط به دوران عثمانی، و باغ‌های چای جذاب، مانند یک قدم به عقب در زمان است. با آرامش در محله قدم بزنید و خود را در فضای منحصر به فرد آن غرق کنید.

چاملیجا و کاخ های عثمانی

تپه چاملیجا، واقع در منطقه اوسکودار، مرتفع ترین نقطه در سمت آسیایی استانبول است. از اینجا می‌توانید از مناظر پانوراما شهر، تنگه بسفر و بخش اروپایی لذت ببرید. زمانی که در این منطقه هستید، حتما از کاخ های عثمانی نزدیک، مانند کاخ بیلربی و کاخ دولما باغچه دیدن کنید تا عظمت امپراتوری عثمانی را تجربه کنید.

کاوش در بخش آسیایی استانبول یک سفر اکتشافی است که چشم اندازی متفاوت از این شهر باشکوه ارائه می دهد. از نقاط دیدنی تاریخی گرفته تا محله‌های جذاب، بخش آسیایی چیزهای زیادی برای ارائه دارد. بنابراین، دفعه بعد که به استانبول سفر کردید، فراموش نکنید که فراتر از بخش اروپایی قدم بزنید و جواهرات پنهان بخش آسیایی را کشف کنید.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه