کاخ بیلر بی استانبول: یک شاهکار معماری عثمانی

کاخ بیلر بی استانبول: یک شاهکار معماری عثمانی

کاخ بیلر بی استانبول یکی از زیباترین و مهم‌ترین کاخ‌های عثمانی است. این کاخ در قرن شانزدهم میلادی به دستور سلطان سلیمان قانونی ساخته شد و محل زندگی و کار بسیاری از سلطان‌های عثمانی بود.

کاخ بیلر بی استانبول

کاخ بیلر بی در منطقه بیلر بی استانبول واقع شده است. این کاخ در زمینی به مساحت ۱۱ هکتار ساخته شده است و دارای چندین ساختمان، باغ و چشمه است. این کاخ یکی از بهترین جاذبهای گردشگری استانبول میباشد.

ساختمان اصلی کاخ بیلر بی یک ساختمان سه طبقه است که با کاشی‌های رنگارنگ و تزئینات معماری زیبا تزئین شده است. این ساختمان دارای چندین اتاق، سالن و اتاق نشیمن است که هر کدام دارای کاربرد خاص خود هستند.

از دیگر ساختمان‌های کاخ بیلر بی می‌توان به مسجد، کتابخانه، و خزانه اشاره کرد. مسجد کاخ بیلر بی یکی از زیباترین مساجد عثمانی است. این مسجد دارای یک مناره بلند و یک محراب زیبا است.

کاخ بیلر بی همچنین دارای یک باغ زیبا است که با درختان، گل‌ها و چشمه‌ها تزئین شده است. این باغ مکانی عالی برای استراحت و لذت بردن از زیبایی‌های طبیعت است.

کاخ بیلر بی استانبول
کاخ بیلر بی استانبول

نکات کاربردی:

  • کاخ بیلر بی همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر برای بازدید عموم باز است.
  • برای بازدید از کاخ بیلر بی باید بلیط تهیه کنید. قیمت بلیط برای بزرگسالان ۱۵۰ لیر ترکیه و برای کودکان ۱۰ لیر ترکیه است.
  • اگر به دنبال یک تجربه فرهنگی غنی هستید، حتماً از کاخ بیلر بی بازدید کنید.

کاخ بیلر بی یک شاهکار معماری عثمانی است که ارزش بازدید را دارد. این کاخ تاریخ و فرهنگ غنی عثمانی را به نمایش می‌گذارد.

کاخ بیلر بی استانبول
کاخ بیلر بی استانبول

ادرس کاخ بیلربیی استانبول

برای دسترسی به کاخ بیلربیی می توانید از اتوبوس های 15, 15B, 15H, 15KC, 15E, 14M استفاده کنید. مینی بوس هایی زردی که در خط کادیکوی – بیکوز کار می کنند نیز استفاده کرده و در ایستگاه اتوبوس Beylerbeyi پیاده شوید.

برای دسترسی به این کاخ از قسمت اروپایی استانبول نیز می توانید از بشیکتاش، امینونو یا کاراکوی سوار کشتی شده و به اسکودار یا کادیکوی بروید و از آنجا نیز با استفاده از اتوبوس به کاخ بیلربیی برسید. در سال ۲۰۲۰ هزینه ورودی این کاخ ۵۰ لیر است.

https://maps.app.goo.gl/HGd8fFKCdWGqnwU5A

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه