تپه های چاملیجای استانبول

تپه های چاملیجای استانبول که یکی از جاذبه های گردشگری استانبول است هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

این تپه از سطح دریا 268 متر ارتفاع دارد و در محلات اسکودار واقع شده است در روزهایی که هوا خوب است ، شما تمایل غیرقابل کنترل برای صعود از تپه را دارید. شوری که باعث می شود از تپه بالا بروید و از بالاترین نقطه به استانبول این شهر افسانه ای نگاه کنید.

تپه های چاملیجای استانبول
تپه های چاملیجای استانبول

برای رسیدن به بالاترین تپه های استانبول می توانید از انواع وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس و مترو استفاده کنید. اگر شما نیز مانند بسیاری از گردشگران دیگر در نزدیکی میدان تقسیم زندگی می کنید ، می توانید به راحتی از ایستگاه مترو میدان تاکسیم استفاده کنید.

مترو را که به حاجی عثمان می رود بروید و بعد از 3 ایستگاه پیاده شوید ، یعنی گایرت تپه

از آنجا شما باید به ایستگاه اتوبوس کوپرولو کاوشاک بروید که تنها 5 دقیقه با آن فاصله دارد.

در ان ایستگاه مجددا سوار اتوبوس خط ۵۲۲ عالمدا شده و ۳  ایستگاه بعد ایستگاه کیسیکلی پیاده میشید .

زمانهای بازدید از بام استانبول:

در اوایل تابستان ، هوای این تپه ها با وزش نسیم ملایم بسیار دلپذیر است. طبیعتا بازدید از چملیا در استانبول در این زمان به اوج خود می رسد و گردشگران زیادی به این منطقه می آیند.

بنابراین اگر اهل شلوغی نیستید و ترجیح می دهید در روزهای آرامتر تر از طبیعت بام استانبول دیدن کنید ، پیشنهاد می کنیم سفر به تپه های اطراف بسفر را به روزهای بهاری یا پاییز موکول کنید. از آنجا که غروب خورشید این تپه ها و منظره شهر پر جنب و جوش استانبول از این منظره بسیار دلپذیر است ، می توانید در غروب آفتاب به بلندترین تپه استانبول بروید.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه