منطقه بی اوغلو استانبول

منطقه بی اوغلو استانبول

منطقه بی اوغلو استانبول مشهورترین و شلوغ ترین منطقه مرکزی در قسمت اروپایی استانبول است که به پاریس مشرق معروف است ، منطقه ای در قسمت اروپایی استانبول که شامل میدان تقسیم ، خیابان استقلال و مناطق اطراف آن است. این منطقه از شمال غرب با منطقه  کایتحانه  از شمال با منطقه شیشلی از شرق با منطقه  بشیکتاش  و تنگه بسفر و پل بقاز و از غرب با خلیج استانبول همسایه است. این منطقه یکی از بهترین مناطق برای خرید ملک در استانبول به شمار می رود. 

منطقه بی اوغلو 8076 کیلومتر مساحت و دارای 45 محله است. این محله ها عبارتند از گالاتا ،توفان ،جهانگیر، شیشه خانه ، تپه باشی، تالار باشی، دولاپ دره و قاسم پاشا که به وسیله ی شاخ طلایی و  پل گالاتا، پل آتاتورک و پل مترو شاخ طلایی به قسمت قدیمی شهر متصل میشوند .مسیر اصلی در این منطقه خیابان استقلال است که از محله میدان تقسیم شروع می شود و خیابانی با یک مایل پیاده روی است) که در آن مغازه ها ، کافه ها ، شیرینی فروشی ها ، رستوران ها ، کتابفروشی ها ، تئاترها ، سینما و گالری های نقاشی وجود دارد. دارد .

این منطقه بسیار توریستی است و همه کوچه های آن پر از هتل های کوچک است و به همین دلیل می توان گفت 70٪ گردشگرانی که به استانبول سفر می کنند ، در این منطقه اقامت می کنند.

منطقه بی اوغلو پر از مسسات آموزشی است. موسسات آموزش عالی منطقه شامل پردیس مرکزی دانشگاه های هنرهای زیبا ، دانشگاه معماری ، دانشگاه فنی استانبول و برخی واحدهای دانشگاه های بیکنت ، هالیچ و بیلگی است.

واحدهای مختلف آموزشی از همه کشورها در منطقه بی اوغلو وجود دارد. دبیرستان بی اوغلو آناتولی ، دبیرستان خصوصی آلمان در استانبول ، دبیرستان ایتالیا ، دبیرستان فرانسوی سنت ، دبیرستان اتریش از قدیمی ترین موسسات آموزشی در منطقه بی اوغلو هستند. 41 مدرسه ابتدایی همچنین 30 مدرسه راهنمایی و 23 دبیرستان Galatasaray در این منطقه وجود دارند.

خیابان استقلال در استانبول یکی از معروف ترین و سرزنده ترین خیابان های این شهر است که در منطقه بی اوغلو واقع شده است.منطقه بی اوغلو استانبول

خیابانی با بافتی تاریخی و قدیمی مملو از خاطرات نسل های دیروز و امروز با فروشگاه های بزرگ و شیک از همه برندهای معتبر دنیا.

حمل و نقل در منطقه بی اوغلو استانبول

سیستم حمل و نقل در این منطقه به دلیل مرکزیت استانبول بسیار سریع و متنوع است.

قدیمی ترین ایستگاه مترو منطقه تونل را به خیابان استقلال متصل می کند. Eminönü همچنین از طریق پل گالاتا به منطقه Fatih متصل می شود و یک خط مترو از زیر منطقه عبور می کند.

دیدنی های منطقه بی اوغلو استانبول

مرکز خرید چیچک در خیابان استقلال

پاساژ  یا مرکز خرید چیچک قرن نوزدهم که در زبان ترکی به معنای پاساژ گلها میباشد در سال 1876 ، واقع در خیابان استقلال ،  افتتاح شد که در آن میخانه ها و رستوران های متعددی قرار دارد.

کوچه فرانسوی که با نام La Rue Française نیز شناخته می شود ، یکی از محبوب ترین محله ها برای بارها ، رستوران ها و موسیقی زنده است.دیدنی های منطقه بی اوغلو استانبول

خیابان معروف نووی زاده که پر از میخانه های قدیمی است نیز در منطقه بی اوغلو استانبول واقع شده است.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه