قلعه های ازمیر

قلعه های ازمیر

شهر ازمیر به دلیل داشتن تاریخ باستانی دارای داستان های بسیاری در مورد ساکنان سابق آن است. بنابراین اگر به تاریخ ازمیر علاقه دارید ، 5 قلعه معروف ازمیر را در این مقاله به شما معرفی خواهیم کرد.

قلعه ایاسولوک در سلجوک (Ayasuluk Castle In Selçuk)

قلعه های ازمیر
قلعه های ازمیر

قلعه ایاسولوک در سلجوک (Ayasuluk Castle in Selçuk)

قلعه Ayasulok ، واقع در سلجوک ، ازمیر ، به عنوان یکی از بزرگترین موزه های فضای باز جهان شناخته می شود. این قلعه باستانی واقع در تپه Ayasulok ، اولین محل استقرار ساکنان افسس ، یکی از مشهورترین شهرهای باستان بود.

قلعه Ayasuluk همچنین به دلیل دید خود به سلجوک مشهور است. متأسفانه ، سال دقیق ساخت این بنا مشخص نیست ، اما دیوارهای شهر که امروزه باقی مانده مربوط به دوره های بیزانس ، آیدینوولاری و عثمانی است.

این دیوارها که از سنگ ، آجر و گچ ساخته شده بودند توسط 15 برج محافظت می شدند. در قلعه Ayasulok: خیابان های سنگی ، سنگ فرش هایی با اندازه های مختلف و یک مسجد در بالاترین نقطه ساخته شده بر روی بقایای یک کلیسا وجود دارد.

قلعه چاندارلی (Çandarlı Castle)

قلعه های ازمیر

قلعه چاندارلی (Çandarlı Castle)

قلعه چاندارلی در منطقه زیبای چاندارلی ازمیر یک قلعه باشکوه است که تاریخ ساخت آن مشخص نیست اما در قرن چهاردهم توسط ایتالیایی های جنوسی و در قرن پانزدهم به دستور Vezier Grand Çandarlı Halil Pasha بازسازی شد0

قلعه چاندارلی ، که بین سال های 2009 و 2014 مورد بازسازی اساسی دیگری قرار گرفت ، در سال 2013 به فهرست میراث جهانی یونسکو اضافه شد. این نه تنها به دلیل اهمیت تاریخی آن بلکه به دلیل ظاهر شگفت انگیز و بسیار ارزشمند آن است.

قلعه چشمه (Çeşme Castle)

قلعه های ازمیر

قلعه چشمه (Çeşme Castle)

قلعه چشمه که قرن ها از این شهر محافظت می کند و همچنان مورد تحسین علاقه مندان قرار می گیرد. این قلعه که امروزه نیز با شکوه است ، به عنوان موزه باستان شناسی بهار مورد استفاده قرار می گیرد.

قلعه چشمه در سال 1508 توسط سلطان بایزید دوم عثمانی برای حفاظت از چشمه ساخته شد و به عنوان یک شهر تجاری استراتژیک شناخته می شود. نیازی به گفتن نیست که این بنا یکی از مهمترین ارزشهای تاریخی و فرهنگی چشمه است.

قلعه چشمه برای اولین بار در کنار دریا واقع شده بود ، اما با گذشت زمان و پیشرفت و گسترش ساحل ، امروز با دریا فاصله دارد.

قلعه چشمه با شش برج و سه سنگر که هنوز هم وجود دارد همچنان ایستاده است. در جلوی قلعه مجسمه ای از فرمانده بزرگ الجزایری ترکیه ، دریاسالار حسن پاشا از الجزایر قرار دارد که شیر در کنار اوست.

قلعه کِچی/بُز در سلجوک (Keçi Castle)

قلعه های ازمیر
قلعه های ازمیر

قلعه کِچی/بُز در سلجوک (Keçi Castle)

قلعه کاچی در حدود 300 سال قبل از میلاد مسیح در دوره هلنیسم ساخته شد و در دوره های روم ، بیزانس ، سلجوقی و عثمانی مورد استفاده گسترده قرار گرفت.

این قلعه که مسیرهای تجاری منطقه را کنترل می کرد ، از نظر نظامی در یک نقطه مهم نظامی قرار داشت زیرا کل دشت مندرس از آن قابل مشاهده بود. بنابراین ، طی قرن ها ، جنگ های زیادی در این منطقه رخ داده است.

در حقیقت ، طبق افسانه ها ، فرمانده ای که سعی در تسخیر قلعه داشت ، یک شب مشعل هایی را به شاخ های صدها بز بست و ساکنان قلعه را به این فکر انداخت که ارتش بزرگی از بز به آنها حمله کرده و قلعه را ترک کردند ؛ به این ترتیب قلعه کاچی با این نام جدید خوانده می شود.

قلعه سیغاجیک در سفرحیصار (Sığacık Castle In Seferihisar)

قلعه های ازمیر
قلعه های ازمیر

قلعه سیغاجیک در سفرحیصار (Sığacık Castle in Seferihisar)

قلعه سیاچیک در ساحل صفر حصار یکی از ساکت ترین مناطق ازمیر است که شهرت آن فراتر از مرزهای ترکیه است.این بنا به دستور سلطان سلیمان با شکوه ، 1515-1521 ساخته شده است ، این ساختمان شامل یک قلعه داخلی و یک قلعه خارجی است.

امروز ، در داخل قلعه: خانه ها ، مساجد و مغازه های بی شماری وجود دارد و با حرکت آرام شهر ، یک فعالیت جدی گردشگری در قلعه قلعه سیاچیک آغاز شده است. در این شهر ساکت و ساحلی باغ های چای ، کافه ها و رستوران های غذاهای دریایی زیادی برای لذت بردن شما وجود دارد.

 

قلعه کادیفه کاله | Kadifekale

Kadife Kale یکی دیگر از جاذبه های گردشگری در ازمیر ترکیه است که چشم انداز زیبایی ازمیر را ارائه می دهد. قلعه کادیفکاله یکی از قلعه های تاریخی ترکیه است. این قلعه برای محافظت از شهر ازمیر و دریای اژه در بالای تپه ای ساخته شده است.

قلعه کادیفکاله در قرن چهارم قبل از میلاد ساخته شده است و ارتفاع آن 186 متر است. کادیفکاله ازمیر یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری ترکیه تا به امروز است. این دژ مکان مناسبی برای لذت بردن از یک چشم ‌انداز عالی از خلیج ازمیر است. کادیفه کاله در اصل پاگوس نام داشت و در زمان آمازونها ساخته شده است. این مکان در طول امپراتوری های یونان ، روم ، بیزانس و عثمانی دستخوش تغییراتی شده است.

قلعه کادیفه که با نام ‌های کادیفه کاله و کادیف کاله نیز شناخته می‌ شود، در طی قرن های مختلف به تصرف بسیاری از سلسله ‌های حکومتی درآمد، اما هنوز هم می توان حکاکی های بازمانده از دوره بیزانس و روم باستان را در این قلعه مشاهده کرد.

قلعه کادیفه کاله ازمیر در زمان اسکندر کبیر توسط یکی از ژنرال‌ های او به نام لیسما کوس دوباره باز سازی گردید. این دژ به عنوان نگهبان دائمی شهر ازمیر و دریای اژه نامیده شده است. اما طی دوره های مختلف هم چون دوره های امپراطوری یونان، رم ، بیزانس و عثمانی شامل تغییرات بسیار چشم گیری شده است .

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه