کلیسای سنت پلیکارپ ازمیر

کلیسای سنت پلیکارپ ازمیر

کلیسای سنت پلی کارپ ازمیر

این کلیسا در منطقه کوناک شهر ازمیر و در میدان چانکایا ازمیر‌ (Çankaya) قرار دارد. موقعیت این کلیسا به طوری است که بسیار به مرکز شهر نزدیک است و یکی از دلایل اهمیت آن نیز موقعیت بسیار خوب آن است. 

سنت پلی کارپ یا به گفته بیشتر اهالی ازمیر «عزیز پلی کارپ» یک راهب مسیحی بود که در بین سالهای ۶۹ تا ۱۵۵ میلادی در این شهر می زیست. او به دلیل سواد و شخصیتش بسیار در بین مردم ازمیر مشهور بود و نام و آثار او تا به امروز نیز در ازمیر قابل مشاهده است. این کلیسا در سال ۱۶۲۵ نیز توسط پادشاه عثمانی، سلطان سلیمان اول و بنا به درخواست پادشاه فرانسه در ازمیر ساخته شد. شخص سنت پلی کارپ در سال ۱۵۵ میلادی به دلیل اختلافاتش با حکومت روم و به دلیل داشتن اعتقاداتی والا در نزدیکی همین بنا شهید می شود.

کلیسای سنت پلیکارپ ازمیر

با ورود به داخل این کلیسا،‌ معماری و طرح های بی نظیر موجود بر سقف،‌ دیوارها و ستون ها بازدیدگان را خیره خواهد کرد. نکته جالب در مورد معماری این کلیسا این است که داستان و نمادهای شهادت سنن پلی کارپ توسط معماران و طراحان برجسته فرانسوی بر روی سقف این کلیسا نقاشی شده است. با یک نگاه به این نقش و نگارها می توان گوشه ای از تاریخ و اتفاقات رخ داده در ازمیر را مشاهده کرد.

بازید تورها و گروه های گردشگری در بین ساعات ۸:۳۰ تا ۱۲ و ۱۵ تا ۱۸ است. بازدید فردی نیز بجز روزهای یکشنبه در ساعات ۱۵ تا ۱۷ ممکن است. برای همین بهتر است برای بازدید از این کلیسا برنامه ریزی قبلی داشته باشید.

به دلیل اینکه کلیسای سنت پلی کارپ تقریبا در مرکز شهر یعنی منطقه کناک ازمیر قرار گرفته است، دسترسی به آن بسیار راحت است. اتوبوس های شماره ۲۰۲، ۵۸۱ و ۸۰۲ همگی از جلوی این کلیسا عبور می کنند. اما بهترین راه رسیدن به این کلیسا استفاده از مترو است.

در هر نقطه از شهر که باشید با سوار شدن به مترو که از ایستگاه چانکایا (Çankaya) عبور می کند می توان به راحتی به کلیسای سنت پلی کارپ رسید.

ادرس در گوگل:

https://goo.gl/maps/jcQsQfnTdMKWwtfy7

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه