بهترین سواحل آلانیا برای شنا

بهترین سواحل آلانیا برای شنا

آلانیا واقع در استان آنتالیا یکی از شهرهای نزدیک به شهر آنتالیا است که به داشتن تمیزترین سواحل ترکیه و رعایت استانداردهای بیولوژیکی معروف است. این شهر با داشتن سواحل تمیز و بدون آلودگی، همیشه گواهی پرچم آبی را دریافت می کند. خرید خانه در آلانیا به یکی از مقاصد محبوب گردشگران عاشق ساحل تبدیل شده که در تمام طول سال هوای آفتابی و گرم دارد. تمام سواحل آلانیا متعلق به دولت است و ورودی آنها رایگان است، با این حال، ممکن است مجبور باشید در مکان هایی که صندلی ها و چترها به صورت خصوصی قرار داده شده اند، هزینه کمی بپردازید. اگر به دنبال بهترین سواحل آلانیا برای استراحت و تفریح در یک سفر آفتابی هستید، با ما همراه باشید.

ساحل کلئوپاترا در آلانیا

ساحل کلئوپاترا یکی از بهترین و معروف ترین سواحل آلانیا با شن های پودری، نرم و آب های گرم و شفاف است و جای تعجب نیست که در طول این سال ها برنده چندین جایزه پرچم آبی شده است.

پرچم آبی توسط یک آژانس کنترل بین المللی برای سواحل استاندارد و تمیز اعطا می شود، به طوری که هر دو هفته یکبار ویژگی های فیزیکی و شیمیایی آب دریا در سواحل این شهر بررسی می شود.

سواحل آلانیا
بهترین سواحل آلانیا برای شنا

ساحل کلئوپاترا معروف ترین و محبوب ترین ساحل برای همه گردشگران و مردم محلی آلانیا است. این ساحل 2 کیلومتری در قسمت غربی آلانیا قرار دارد و یک ساحل عمومی بدون هزینه ورودی است.

در این ساحل کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. طیف گسترده ای از رستوران ها و کافه های ساحلی در اینجا در پشت این استراحتگاه محبوب و پربازدید موجود است. علاوه بر این، ورزش های مختلفی از زمین های بسکتبال و تنیس، سالن های بدنسازی و حتی یک استخر با اندازه کامل وجود دارد. مکان‌های فرهنگی، از جمله موزه باستان‌شناسی شهر و غار شگفت‌انگیز داملاتاش، در چند قدمی ساحل قرار دارند. در واقع رفتن به این ساحل به تنهایی دنیایی از فعالیت ها و جاذبه هایی را فراهم می کند که می توانید همه آنها را در یک روز انجام دهید. با وجود امکانات زیاد و رفاه کافی و قابل توجه، خانواده های دارای فرزند از رفتن به ساحل استقبال می کنند.

ساحل داملاتاش آلانیا

بخشی از ساحل کلئوپاترا در ضلع شرقی آن، ساحل کوچک داملاتاش است که به دلیل خدمات ویلچر بسیار محبوب است، زیرا یکی از معدود مکان‌هایی در ترکیه است که این ویژگی را برای کاربران ویلچر فراهم می‌کند. این ساحل نه تنها برای افراد دارای معلولیت جسمی مناسب است، بلکه عاشقان غواصی به دلیل آب های شفاف و تمیز و حیات دریایی این ساحل به این قسمت از آلانیا می آیند تا با وضوح بسیار بالا به گشت و گذار در دنیای زیر آب بپردازند.

بهترین سواحل آلانیا برای شنا

در حالی که خدمات غواصی در این ساحل ارائه می شود، می توانید به فعالیت های آبی دیگری مانند شنا و غواصی نیز بپردازید. برای تماشای دنیای زیر آب و رفتن به وسط دریا نیازی به حرفه ای بودن زیادی ندارید، می توانید در فاصله کمی از ساحل از تماشای زیبایی های زیر آب لذت ببرید.

ساحل آلانیا

ساحل شرقی آلانیا طولانی‌ترین ساحل شهر است که از بندر قدیمی آلانیا تا ساحل همسایه‌اش امتداد می‌یابد، با وسعت وسیعی از ماسه‌های طلایی که به دریای آبی دلپذیر مدیترانه می‌رسد. این ساحل که درست بالای سردر ساحل کلئوپاترا قرار دارد، کمتر شناخته شده است، اما به همان اندازه خوب است. از آنجایی که این ساحل بسیار بزرگ است، اغلب از ساحل همسایه‌اش کلئوپاترا ساکت‌تر به نظر می‌رسد.

یکی از مزیت های این ساحل شیب ملایم آن در لبه دریا است که به سمت داخل ادامه می یابد تا کودکان با خیال راحت در ساحل بازی کرده و شنا کنند. همراه با این واقعیت که سواحل شرقی آلانیا دارای ناجیان غریق است، این یک انتخاب خانوادگی عالی خواهد بود.

ترکیب همه این ویژگی های عالی توضیح می دهد که چرا ساحل آلانیا دارای پرچم آبی است. این نه تنها کیفیت عالی آب را تایید می کند، بلکه امکانات عالی را نیز تایید می کند. می توانید در یک سفر خانوادگی با بچه ها به این ساحل بروید و در حالی که در ساحل دراز کشیده اید و آفتاب می گیرید، اجازه دهید بچه ها با آرامش در آب بازی کنند و احساس راحتی و آزادی کنند در حالی که شما و چشمان بیدار نجات غریق مراقب شما و بچه ها هستند.

ساحل اینجکوم آلانیا

ساحل Incekum یکی از زیباترین و تمیزترین سواحل آلانیا است که در قسمت غربی شهر واقع شده است و به دلیل مناظر زیبا و خیره کننده در فصل تابستان مورد علاقه بازدیدکنندگان است.

بهترین سواحل آلانیا برای شنا

Ingekom در فاصله 20 کیلومتری از مرکز شهر واقع شده است و با چشم اندازی از جنگل های کوه پایه و دریای آبی، فوق العاده دیدنی است.

خانواده های دارای کودکان و همه گروه های دیگر عاشق پیک نیک در شن های نرم و تمیز این ساحل هستند. شاید امکانات فوق زیاد در این ساحل وجود نداشته باشد اما آب های آبی تمیز و فضای آرام آن فضای کافی برای داشتن حریم خصوصی به شما می دهد.

با وجود مناظر دیدنی ساحل، گرفتن دوربین و گرفتن عکس های چشمگیر برای صفحه اینستاگرام خود را فراموش نکنید.

این ساحل شنی 1 کیلومتر امتداد دارد و به خاطر شن های بسیار ریزش معروف است. به دلیل کم عمق بودن آب، این ساحل برای خانواده های دارای فرزند پیشنهاد می شود. زیرا عمق این دریا به تدریج (پس از 5 متر) افزایش می یابد و این باعث شده است که ساحل اینجکم به ساحلی ایده آل برای شنا کودکان تبدیل شود.

هتل ها و اقامتگاه های زیادی نیز در منطقه ساحلی Ingekom برای آن دسته از گردشگرانی که علاقه مند به اقامت طولانی مدت در ساحل هستند ساخته شده است.

ساحل محمودلار آلانیا

این ساحل که در 10 کیلومتری شرق آلانیا و در منطقه ریویرا ترکیه قرار دارد، به دلیل دسترسی آسان از بزرگراه، و نزدیکی به مناطق مسکونی مورد بازدید افراد ساکن ئ گردشگران می باشد. این ساحل تا سواحل عمومی ترکیه 5 کیلومتر فاصله دارد و ورودی آن رایگان است که با کمترین هزینه می توانید بهترین پیک نیک را در این ساحل داشته باشید.

بهترین سواحل آلانیا برای شنا

حتی در فصول شلوغ، ساحل محمودلار ساکت است و به مهمانانش اجازه می دهد از مناظر تماشایی غروب خورشید بر فراز مدیترانه لذت ببرند. فضایی آرام و دلنشین که نیاز به پیاده روی طولانی در ساحل با چشم اندازهای سبز و بکر دارد. ساحلی طولانی که گاهی صخره ای و گاهی شنی است. این خط ساحلی کاملاً سبز و پوشیده از درختان نخل است. این درختان به گونه ای کاشته شده اند که هنگام پیاده روی یا عبور از کنار وسیله نقلیه دریایی بدون هیچ مانعی قابل مشاهده و تماشا هستند.

ساحل کی‌قباد آلانیا

ساحل کی قباد با 3 کیلومتر طول رقیب سرسخت ساحل توریستی کلئوپاترا است. این ساحل که در قسمت شرقی آلانیا قرار دارد دارای امکانات رفاهی مانند صندلی و چتر و تعدادی سواحل خصوصی می باشد.

همچنین برخی از نقاط آن بر خلاف اکثر سواحل که پودری و نرم هستند صخره ای است. اما به دلیل عمق کم آب که تا چند متری در دریا امتداد دارد، این ساحل برای تفریح خانواده های دارای فرزند بسیار مناسب و مساعد است تا کودکان بدون مشکل در آب های کم عمق آن به بازی و شنا بپردازند. با بچه ها در ساحل یک قلعه شنی درست کنید و حباب های هوا بگیرید یا فقط بازی آنها را تماشا کنید. در هر صورت، هر بچه ای از بازی در این ساحل لذت خواهد برد.

سواحل آلانیا
بهترین سواحل آلانیا برای شنا

ساکنان محلی به دلیل گل های فراوان در این ساحل در بهار و تابستان، آن را گل کاغذی Bougainvillea می نامند. فانوس دریایی آلانیا و بنای یادبود آتاتورک در نزدیکی این ساحل قرار دارند.

ساحل اولاس آلانیا

این ساحل که در نزدیکی خرابه های باستانی آلانیا قرار دارد سال هاست که شناخته شده است. این ساحل که در 6 کیلومتری غرب آلانیا قرار دارد و بر خلاف 90 درصد دیگر سواحل با وسایل حمل و نقل عمومی قابل دسترسی است، هزینه ورودی کمی دارد که هنگام بازدید از ساحل باید پرداخت کنید.

بهترین سواحل آلانیا برای شنا

این ساحل که با سنگریزه های ریز تزئین شده، دارای آبی زلال و بسیار تمیز است و بستر دریا با سنگ های سفید دیدنی اش به خوبی نمایان است. اگرچه برای این ساحل هزینه کمی وجود دارد، اما قیمت های این ساحل در مقایسه با بسیاری از سواحل دیگر منطقه همچنان مقرون به صرفه است، به خصوص اینکه امکانات پارکینگ، کمپینگ و پیک نیک در اینجا فراهم شده است. خیره به افق، دریای زیبا و فیروزه ای رنگ چشم هر بیننده ای را مجذوب خود می کند. برخی از قایق‌های تفریحی برای شنا در اینجا توقف می‌کنند. در سرتاسر این منطقه صخره ای، میز و صندلی هایی چیده شده تا مردم را به خوردن کباب و استراحت دعوت کنند. منظره ای طبیعی که در کنار آب زیبای آبی آن بوته ها و گل های فراوانی احاطه شده است.این را هم اضافه کنیم که با وجود این همه شرایط عالی، اولاس همچنان فضایی آرام به دور از جمعیت دارد.

ساحل پرتقال آلانیا

ساحل چرتقال که از شرق ساحل کیقباد ادامه دارد، ساحلی به طول 1 کیلومتر و بسیار زیبا است که مناظر فوق العاده جذابی را با پس زمینه کوه های توروس به نمایش می گذارد. ساحل پرتقال یکی از زیباترین مناظر در کل آلانیا را ارائه می دهد که مورد ستایش و تحسین عکاسان و نقاشان است. یکی از بهترین زمان‌ها برای حضور در این ساحل هنگام طلوع یا غروب خورشید درست زمانی است که خورشید با پرتوی کم‌رنگ در آسمان ظاهر می‌شود. اگر در سفری عاشقانه هستید، نباید قدم زدن در این ساحل را در غروب صورتی رنگ از دست بدهید.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه