بیوک چکمجه استانبول

بیوک چکمجه استانبول

منطقه بیوک چکمجه استانبول در غربی ترین قسمت استانبول، یکی از مناطق اروپایی شهر واقع شده است. از شرق توسط بیلیکدوزو و اسنیورت ، از غرب با سیلبوری ، از شمال چاتالجا و آرناوات‌کوی و از جنوب با دریای مرمره احاطه شده است. مساحت این منطقه در مجموع 196 کیلومتر مربع است.

تاریخچه بیوک چکمجه

تا سال 1987، منطقه بیوک چکمچه بخشی از منطقه چاتالجا در نظر گرفته می شد. با این حال، در سال 2009، به دلیل تغییرات رسمی در کشور، به یک منطقه مستقل جدا از مناطق همسایه خود تبدیل شد.

بیوک چکمجه استانبول
بیوک چکمجه استانبول

جاذبه ها بیوک چکمجه

در منطقه بیوک چکمجه استانبول، می‌توانید انواع مراکز خرید، بازارهای سنتی، هتل‌های 5 ستاره، تئاتر، سالن‌های ورزشی، پارک‌ها و پارک‌های آبی را پیدا کنید. یکی از نقاط عطف قابل توجه، بزرگترین و بلندترین برج تلویزیون در اروپا به همراه بزرگترین مرکز نمایشگاهی ترکیه به نام Tüyap است که در سواحل طولانی این منطقه واقع شده است.

موسسات آموزشی بیوک چکمجه

منطقه بیوک چکمجه استانبول محل چندین مؤسسه آموزشی است. 3 دانشگاه خصوصی، 78 مدرسه، 11 مدرسه ابتدایی خصوصی، 13 دبیرستان خصوصی، 16 مهد کودک خصوصی، 23 مدرسه ابتدایی، 2 دبیرستان آناتولی، 2 دبیرستان چند برنامه ای، 1 دبیرستان حرفه ای تجاری و 1 مدرسه حرفه ای آناتولی در این منطقه وجود دارد. .

حمل و نقل بیوک چکمجه

رفت و آمد در منطقه Beyuk Cekmece به دلیل بزرگراه های مختلفی که از آن عبور می کنند، مانند TEM و D100 راحت است. علاوه بر این، خدمات منظم اتوبوس عمومی و خصوصی و همچنین اتوبوس های دریایی متصل به BUDO وجود دارد که دسترسی آسان به این منطقه را فراهم می کند.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه