تله کابین یا تله فریک استانبول

تله کابین یا تله فریک استانبول

استانبول در حال حاضر دارای دو خط تله کابین است که بخشی از حمل و نقل عمومی است. یعنی فقط برای سرگرمی استفاده نمی شوند و برای جابجایی مسافران استفاده می شوند. این خطوط با TF در نقشه حمل و نقل عمومی استانبول مشخص شده اند: TF1 و TF2

تله کابین خط  TF1

این اولین خط تله کابین در استانبول است که در سال 1993 افتتاح شده است. خط تله کابین TF1 از Machka Istanbul ماچکا در منطقه شیشلی آغاز می شود و از دره سرسبز Machka ماچکا به محله تاشکیشلا در نزدیکی میدان تقسیم میرسد. انتظار یک سفر طولانی را نداشته باشید ، زیرا کل مسیر فقط 3 دقیقه و نیم است. طول می کشد. از تماشای مناظر  لذت ببرید و فرصت را از دست ندهید.

تله فریک خط  TF2

این خط که توسط شرکت ایتالیایی در سال 2005 اجرا شده است مشهورتر از خط قبلی TF1 است. این بدان دلیل است که یک انتهای آن در بالای تپه عاشقان واقع شده است. تپه عاشقان یا تپه پیر لوتی یکی از معروف ترین و دیدنی ترین جاذبه های استانبول است که از بالای آن می توان از منظره ای زیبا از خلیج شاخ طلایی و استانبول لذت برد.

ایستگاه اصلی این تله کابین در زمینی به مساحت 625 متر مربع در ساحل Golden Horn و ایستگاه برگشت در مقابل Cafe Pier Loti در زمینی به مساحت 250 متر مربع واقع شده است.دلیل دیگر معروف بودن خط 2 تله کابین  استانبول مناظر دیدنی است که با سوار شدن در کابین های آن می توانیم آنها را ببینیم: دیدن منظره خلیج شاخ طلایی ، ساحل زیبا پر از پرندگان و سرانجام تپه رویایی عاشقان.

نام پیر لوتی از اینجا ، جایی که یک کافه قدیمی وجود دارد که سالهاست در آن تپه چای های معروف را دم می کند گرفته شده است.

در حقیقت تله کابین استانبول در تپه پیر لوتی واقع شده است که یکی از زیباترین تپه های استانبول است.

برای سوار شدن تله کابین باید به ساحل Golden Horn در منطقه Eyüp در قسمت اروپایی بروید. با اتوبوس به ایستگاه Pazariçi بروید و از آنجا حدود 15 دقیقه پیاده روی کنید تا به ایستگاه Telefrick برسید. البته چون شیب مسیر زیاد است ، پیشنهاد میشود این قسمت از مسیر را با تاکسی یا دولموش طی کنید.

هزینه تله کابین را می توانید با استانبول کارت یا به صورت نقدی پرداخت کنید. فراموش نکنید که اگر کارت استانبول ندارید ، در زمان عزیمت بلیط برگشت بگیرید.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه