آشنایی با محله های آسیایی استانبول

آشنایی با محله های آسیایی استانبول

وقتی صحبت از خرید ملک در ترکیه می شود، یکی از بزرگترین سوالاتی که مردم از خود می پرسند این است که آیا محله های آسیایی استانبول بهتر و با کیفیت تر از محله های اروپایی هستند؟ با داشتن 39 منطقه و بیش از 900 محله، طبیعی است که هنگام تلاش برای انتخاب مکانی برای زندگی در استانبول احساس ناراحتی کنید. با این حال، استانبول یکی از بهترین شهرها برای خرید ملک در ترکیه است و برای بسیاری از ایرانیان اولین انتخاب است.

به همین دلیل است که شناخت محله های استانبول به خصوص محله های آسیایی بسیار مهم است. در این مقاله شما را به اختصار با محله های آسیایی استانبول آشنا می کنیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

ویژگی های محله های آسیایی استانبول


محله های آسیایی استانبول که با نام استانبول آناتولی نیز شناخته می شود، تاریخی مشابه با بخش اروپایی شهر دارند. هر دو بخش دارای جاذبه های تاریخی و گردشگری منحصر به فرد خود هستند و از نظر گردشگری تفاوتی بین این دو وجود ندارد.

با این حال، زمانی که صحبت از زندگی در ترکیه به میان می آید، دانستن تفاوت های این دو بخش بسیار مهم است. بخش آسیایی استانبول دارای 14 محله است در حالی که قسمت اروپایی دارای 25 محله است. بخش آسیایی استانبول در مقایسه با اروپا مساحت بیشتری دارد و جمعیت آن نسبتاً کمتر است.

با توجه به جمعیت و مساحت، به راحتی می توان متوجه شد که قسمت آسیایی استانبول تراکم کمتری دارد و ساکت تر است. اگر به دنبال زندگی آرام و بدون استرس هستید، محله های آسیایی استانبول انتخاب بهتری برای شما هستند. اگرچه این قسمت ساکت تر است اما در مقایسه با قسمت اروپایی از امکانات رفاهی کمتری برخوردار است.

علاوه بر این، محله های آسیایی استانبول همگی سرسبزتر هستند و کیفیت زندگی بهتری برای خانواده ها دارند. اگر می خواهید با تفاوت های قسمت های آسیایی و اروپایی استانبول بیشتر آشنا شوید، توصیه می کنیم مقاله مقایسه استانبول آسیایی و اروپایی را مطالعه کنید.

آشنایی با محله های آسیایی استانبول
آشنایی با محله های آسیایی استانبول

معرفی محله‌های آسیایی استانبول

آدالار (جزایر استانبول)


جزایر استانبول یکی از زیباترین محله های آسیایی است که هم برای گردشگری و هم برای زندگی مناسب است.

استانبول 9 جزیره دارد، اما تنها 4 تای آن ها مسکونی است، در حالی که بقیه خالی از سکنه هستند.

معروف ترین جزیره بویوکادا است. ذکر این نکته حائز اهمیت است که هزینه خرید ملک در این جزایر بسیار بالاست و آنها را به یکی از مجلل ترین محله های آسیایی در استانبول تبدیل می کند.

آتاشهیر


یکی از معروف ترین محله های آسیایی استانبول آتاشهیر است.

این محله یکی از مدرن ترین محله های استانبول است و حتی برخی آن را با نیویورک مقایسه می کنند! این شهر دارای برج های مسکونی بسیاری است و همچنین یکی از مراکز تجاری استانبول است.

برای کار و فعالیت اقتصادی آتشهیر گزینه بسیار مناسبی برای شماست.

آشنایی با محله های آسیایی استانبول
آشنایی با محله های آسیایی استانبول

بیکوز


این محله یکی از قدیمی ترین محله های آسیایی استانبول است و در شمالی ترین نقطه آن واقع شده است.

بیکوز استانبول یکی از سرسبزترین مناطق استانبول است و انتخاب همه ساکنان شهر برای گشت و گذار و تفریح است.

ساختار این منطقه نسبتاً سنتی تر است، اما این یک مزیت محسوب می شود.

بدون شک این منطقه برای زندگی ایده آل است.

چکمکوی


در بین محله های آسیایی استانبول، این منطقه از جمعیت کمتر و فعالیت کمتری برخوردار است و آن را به یکی از محله های متوسط استانبول تبدیل کرده است.

این منطقه اخیرا مورد توجه قرار گرفته است و ساخت و ساز و توسعه در آن در سال های اخیر آغاز شده است.

به همین دلیل نباید انتظار شلوغی و مراکز خرید لوکس مرکز استانبول را در این منطقه داشته باشید.

کادیکوی


کادیکوی یکی از محبوب ترین محله های آسیایی استانبول است.

نزدیک به مرکز شهر قرار دارد که آن را به گزینه ای عالی برای زندگی و کار تبدیل می کند. این محله دارای امکانات رفاهی و امکانات فراوانی است.

تراکم جمعیت بالایی دارد و مساحت آن کمتر از سایر محله های آسیایی استانبول است. بنابراین، همیشه پر از فعالیت است.

کارتال


کارتال نزدیکترین محله آسیایی استانبول به جزایر زیبای این شهر است.

این یکی از محله های در حال رشد در استانبول است که آن را به گزینه ای عالی برای سرمایه گذاری در املاک تبدیل می کند.

هر سال این محله بیشتر توسعه می یابد و امکانات آن افزایش می یابد.

این محله توسط شهرداری استانبول به عنوان یک محله درجه یک طبقه بندی شده است و آن را به گزینه ای مناسب برای زندگی ایرانیان تبدیل کرده است.

مالتپه


مالتپه یکی از مناسب ترین محله های آسیایی استانبول از نظر اقتصادی برای زندگی ایرانیان است.

این محله تاریخی طولانی دارد و قدمت آن به امپراتوری بیزانس باز می گردد.

اگر به دنبال یک زندگی ساده و بدون پیچیدگی هستید، مالتپه می تواند تمام نیازهای شما را برآورده کند.

پندیک


پندیک یکی از دورافتاده ترین محله های آسیایی استانبول است که از مرکز شهر دور است.

اما در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته و توسعه شهری شدت گرفته است.

شما می توانید با خرید خانه در این منطقه سود کسب کنید، اما گزینه های بهتری برای زندگی وجود دارد.

سانجاق تپه


یکی از بزرگترین بیمارستان های استانبول در این محله قرار دارد.

در مقایسه با سایر محله های آسیایی استانبول، سانجاق تپه کمتر شناخته شده است.

با این حال می تواند گزینه مناسبی برای زندگی باشد زیرا قیمت ملک نسبت به سایر مناطق استانبول کمتر است.

سلطان بیلی


سلطان بیلی یکی از محله های آسیایی استانبول است که شاید برای ایرانیان مناسب نباشد، این محله ساختاری کاملا سنتی دارد و مردم آن اکثراً بومی ترک هستند. با این حال، اگر می خواهید در این منطقه از استانبول زندگی کنید، باید بدانید که قیمت آن در مقایسه با بسیاری از مناطق دیگر مقرون به صرفه تر است.

چکمکوی


چکمکوی دورترین محله در سمت آسیایی استانبول است. اگرچه بسیار دور است، اما قیمت ملک بسیار بالا است. دلیل آن این است که این منطقه یک منطقه تفریحی، بسیار سرسبز و خوش آب و هوا محسوب می شود و بیشتر املاک موجود ویلا هستند. چکمکوی یکی از زیباترین مناطق استانبول است، اما برای زندگی دائمی توصیه نمی شود. با این حال، این یک مکان منحصر به فرد برای گذراندن تعطیلات است.

توزلا


توزلا آخرین محله آسیایی استانبول است که در شرقی ترین نقطه مرز استانبول واقع شده است. این محله از مرکز استانبول دور است و به همین دلیل برای ایرانیانی که قصد زندگی در این شهر را دارند گزینه چندان مناسبی نیست. قیمت ملک در این منطقه متوسط است و برای خرید خانه در این منطقه به بودجه زیادی نیاز ندارید.

عمرانیه


عمرانیه یکی از محبوب ترین محله های آسیایی استانبول است و به مرکز استانبول بسیار نزدیک است. این محله را برای ایرانیان به شدت توصیه می کنیم زیرا بسیار مقرون به صرفه است و امکانات رفاهی و تجاری بسیار غنی دارد. این محله به عنوان سرسبزترین محله استانبول شناخته می شود و فضای سبز شهری آن بیش از هر محله دیگری است. دسترسی به این محله بسیار آسان است و سیستم حمل و نقل عمومی نیز بسیار قدرتمند است. اگر قصد خرید ملک در استانبول را دارید این محله را از دست ندهید.

اسکودار


در نهایت به عنوان یکی از بهترین محله های آسیایی استانبول و البته در این شهر بزرگ می توان اسکودار را معرفی کرد. این محله در بین گردشگران بسیار محبوب است و امکانات رفاهی آن از هر مکان دیگری در استانبول غنی تر و فراوان تر است. کوچه های این محله بسیار زیبا و نوستالژیک است و هر گردشگری را به خود جذب می کند. زندگی در این منطقه یک رویا است و اگر بودجه ای برای خرید ملک در محله اسکودار دارید، هرگز نباید به جای دیگری بروید!

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه