شیرین‌ترین موزه استانبول موزه شکلات استانبول

شیرین‌ترین موزه استانبول موزه شکلات استانبول

کیست که شکلات دوست نداشته باشد. حالا فکر کنید در دهکده‌ای از شکلات با آبشارهای شکلاتی باشید. موزه شکلات استانبول ، این شیرین‌ترین موزه استانبول رویای شما را تبدیل به واقعیت می‌کند. موزه شکلات استانبول. این موزه منحصر به فرد به بازدیدکنندگان سفری جذاب در تاریخ، هنر و علم شکلات ارائه می دهد.

ریشه های شکلات

در زمان به عقب برگردید و در مورد ریشه شکلات بیاموزید. موزه شکلات استانبول شما را به سفری جذاب می برد که با کشف درخت کاکائو در تمدن های باستانی مزوامریکا آغاز می شود. کاوش کنید که چگونه مایاها و آزتک ها شکلات را به عنوان یک نوشیدنی مقدس احترام می کردند و آداب و رسوم جذابی را که پیرامون مصرف آن وجود دارد کشف کنید.

هنر شکلات سازی موزه شکلات استانبول

هنر و مهارتی را که برای ایجاد شکلات های لذیذ انجام می شود، تجربه کنید. موزه شکلات استانبول فرآیند پیچیده ساخت شکلات، از برداشت دانه های کاکائو تا محصول نهایی را به نمایش می گذارد. شاهد تکنیک‌های ماهرانه‌ای باشید که شکلات‌سازان به‌کار می‌برند، زیرا آنها مواد خام را به خوراکی‌های آب‌کننده تبدیل می‌کنند.

مجسمه های شکلاتی و آثار هنری

خود را آماده کنید تا از مجسمه های شکلاتی خیره کننده و آثار هنری نمایش داده شده در موزه شگفت زده شوید. از مجسمه‌های در اندازه واقعی و طرح‌های پیچیده که همه با دقت از شکلات ساخته شده‌اند شگفت زده شوید. این شاهکارهای خوراکی تطبیق پذیری باورنکردنی شکلات را به عنوان وسیله ای برای بیان هنری به نمایش می گذارد.

چندین اتاق در این موزه وجود دارد، از جمله سالن استانبول که مجسمه های بسیاری از بناهای تاریخی و بناهای تاریخی ترکیه را به نمایش می گذارد. برخی از آنها برج گالاتا، مسجد سلطان احمد، پل بسفر، ایستگاه حیدر پاشا و پل شهدای 15 جولای هستند که همگی از شکلات ساخته شده اند.

علاوه بر این، اتاقی وجود دارد که در آن می‌توانید چهره‌های مهمی از تاریخ را ببینید که آثار خود را در جهان به جا گذاشته‌اند و بخشی نیز به کودکان اختصاص دارد. این موزه یک تجربه به یاد ماندنی برای شما و خانواده شما خواهد بود.

آزمایشگاه شکلات

موزه شکلات استانبول برای کسانی که به دنبال کشف عمیق‌تر در دنیای شکلات هستند، کارگاه‌ها و کلاس‌هایی را در آزمایشگاه شکلات اختصاصی خود ارائه می‌دهد. از شکلات‌سازان خبره بیاموزید زیرا آنها دانش خود را به اشتراک می‌گذارند و شما را در فرآیند ایجاد شکلات‌های خود راهنمایی می‌کنند. اسرار پخت، قالب گیری و تزئین شکلات ها را کشف کنید و خلاقیت های خوشمزه خود را به عنوان یک یادگاری شیرین به خانه ببرید.

مزه های شکلات و کافه ها

هیچ بازدیدی از موزه شکلات استانبول بدون لذت بردن از تجربه طعم شکلات کامل نمی شود. انواع شکلات ها را از سرتاسر دنیا امتحان کنید و طعم و بافت منحصر به فرد آنها را بچشید. پس از آن، در یکی از کافه‌های جذاب موزه استراحت و استراحت کنید، جایی که می‌توانید از یک شکلات داغ یا یک دسر خوشمزه که با بهترین شکلات درست شده است، لذت ببرید.

موزه شکلات استانبول
موزه شکلات استانبول

موزه شکلات استانبول

سالن اصلی این موزه شامل خانه‌ای از جنش شکلات ، آبشار و کشتی نوح میباشد .

موزه شکلات استانبول
موزه شکلات استانبول

این موزه چندین نمایشگاه دارد که نحوه ساخت شکلات و انواع مختلف شکلات موجود در ترکیه را نشان می دهد. همچنین دارای یک دهکده شکلاتی است که بچه ها می توانند در آن کاوش کنند.

همچنین می توانید سوغاتی هایی را از موزه خریداری کنید که همگی از شکلات ساخته شده اند. آنها می توانند هدیه ای عالی برای دوستان و خانواده باشند.

این موزه بهترین راه برای گذراندن یک روز با خانواده و کسب اطلاعات بیشتر در مورد شکلات است. طراحی مدرن و عناصر تعاملی آن شما را در طول سفر درگیر می کند.

موزه شکلات در اسنیورت، منطقه صنعتی استانبول واقع شده است. در زمینی به مساحت 25 هزار متر مربع و از چهار تالار اصلی تشکیل شده است.

البته موزه شکلات تنها به این‌ موارد خلاصه نمی‌شود و می‌توانید مجسمه افراد مشهور جهان مثل پیکاسو را هم در آن مشاهده کنید.

هر یک از اتاق های این موزه شامل مدل ها و مجسمه هایی است که از شکلات ساخته شده اند. این یکی از زیباترین موزه های استانبول است و دیدن آن برای همه ضروری است.

در اولین سالن این موزه مجسمه هایی از بناهای معروف استانبول مانند برج گالاتا، پل بسفر، ایاصوفیه و مسجد سلطان احمد را می توانید پیدا کنید که همگی از شکلات ساخته شده اند.

از دیگر نکات برجسته این موزه درب کاخ دلمه باغچه است که با شکلات سفید و شیرشکلات مزین شده است. در این سالن بیش از 5000 کیلوگرم شکلات استفاده شده است.

این موزه ساخته صلاح‌الدین آیان است که علاقه شدیدی به شکلات داشت و به دلیل عشقی که به شکلات داشت مجسمه‌ها و بناهای تاریخی زیادی با استفاده از آن خلق کرد. سپس تصمیم گرفت پروژه شخصی خود را به موزه تبدیل کند تا دیگران نیز بتوانند آن را ببینند.

قیمت بلیط موزه شکلات استانبول

بلیط این موزه شیرین که در منطقه «اسنیورت» قرار دارد ، برای بزرگسالان 60 لیر برای دانش اموزان و برای بزرگ سالان ۷۵ لیر و برای کودکان زیر 1 سال رایگان است.

تمام روزهای هفته بین ساعت 10 الی 17 می‌توانید از این موزه شیرین دیدن کنید.

موزه شکلات پلیت در منطقه اسنیورت استانبول موزه ای متفاوت در استانبول است که اگر به موزه گردی علاقه دارید بازدید از این موزه نیز توصیه می شود. کارخانه شکلات پلیت از سال ۱۹۵۷ تولید شکلات را شروع کرده بود و این موزه نیز تلفیقی از هنر و شکلات های بی نظیر پلیت هستند که با گردش در داخل آن بوی این شکلات های بی نظیر به مشامتان خواهد رسید. شاید بازدید از این موزه به عنوان شیرین ترین خاطره توریستی برای همیشه در ذهنتان باقی بماند.

بازدید موزه شکلاتی پلیت تجربه ای متفاوت است و با بقیه موزه هایی که تا به حال رفته اید تفاوت های اساسی خواهد داشت. در این موزه آثاری وجود دارد که هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان یعنی برای دوست داران شکلات جذابیت فراوانی خواهد داشت.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه