سربازی ایرانیان در ترکیه: معرفی قوانین و شرایط

سربازی ایرانیان در ترکیه: معرفی قوانین و شرایط

سربازی ایرانیان در ترکیه: معرفی قوانین و شرایط

در زندگی هر ایرانی، مسأله سربازی و مدت خدمت در نیروهای نظامی یکی از موضوعات مهم است که در هر کشوری باید با آن مواجه شود. این موضوع در کشورهایی مانند ترکیه که بسیاری از ایرانیان در آن زندگی می‌کنند نیز اهمیت دارد. در این مقاله، با شرایط و قوانین سربازی در ترکیه برای اتباع ایرانی آشنا خواهیم شد.

سربازی ایرانیان در ترکیه: معرفی قوانین و شرایط
سربازی ایرانیان در ترکیه: معرفی قوانین و شرایط

سربازی در ترکیه: خلاصه‌ای از قوانین

ارتش ترکیه به عنوان یکی از قدرتمندترین نیروهای نظامی جهان شناخته می‌شود. به طور کلی، پسران ترکیه هنگامی که سن ۲۱ سالگی را می‌بوسند، باید به خدمت سربازی بروند و این امر برای آن‌ها الزامی است. مدت خدمت سربازی در ترکیه ابتدا ۱۸ ماه بوده است اما امروزه به یک سال کاهش یافته است. همچنین، اگر فرد دارای مدرک دانشگاهی است، مدت خدمت او به ۶ ماه کاهش می‌یابد و می‌تواند ۶ ماه دیگر را به صورت اختیاری در ارتش خدمت کند.

حقوق و مزایای سربازان در ترکیه

سربازان ترکیه در طول دوره خدمت حقوقی دریافت می‌کنند. میزان حقوق سربازان در ۶ ماه اول حدود ۱۲۰۰ لیر و در ۶ ماه دوم حدود ۲۸۰۰ لیر است. همچنین، هر سرباز می‌تواند به ازای هر ماه ۲ روز مرخصی دریافت کند که در صورت فاصله بیشتر از 800 کیلومتر با محل خدمت، تعداد روزهای مرخصی افزایش می‌یابد.

سربازی ایرانیان در ترکیه: معرفی قوانین و شرایط

قوانین سربازی برای اتباع خارجی

قوانین سربازی در ترکیه برای اتباع خارجی نیز مشابه شهروندان داخلی است. اگر یک فرد قبل از سن ۲۲ سالگی تابعیت ترکیه را به دست آورد و در کشور خود سربازی نکرده باشد، باید خدمت سربازی را در ترکیه انجام دهد. همچنین، اگر فرد دارای بیماری خاصی باشد یا در حال تحصیل در ترکیه باشد، ممکن است از انجام خدمت سربازی معاف شود.

خرید سربازی در ترکیه

مانند بسیاری از کشورها، در ترکیه نیز امکان خرید سربازی برای افراد مشمول خدمت وجود دارد. با پرداخت مبلغ حدود ۳۷ هزار لیر، یک فرد می‌تواند خدمت سربازی خود را خریداری کند. این طرح شامل اتباع خارجی نیز است، اما آن‌ها باید با ارز خارجی هزینه را پرداخت کنند.

سربازی ایرانیان در ترکیه: معرفی قوانین و شرایط

سوالات متداول

آیا امکان خرید سربازی در کشور ترکیه وجود دارد؟

بله، در ترکیه امکان خرید سربازی برای افراد مشمول خدمت وجود دارد.

مدت زمان دوره سربازی در ترکیه چقدر است؟

مدت خدمت سربازی در ترکیه برای اکثر افراد یک سال است، اما افراد دارای مدرک دانشگاهی می‌توانند این مدت را به ۶ ماه کاهش دهند.

در نهایت، خدمت سربازی در ترکیه یکی از مسائل مهم برای اتباع ایرانی است که باید با شرایط و قوانین آن آشنا باشند. در صورتی که مایل به اخذ اقامت در ترکیه هستید و مشمول خدمت سربازی هستید، بهتر است با یک کارشناس مهاجرتی مشورت کنید تا از مشکلات ممکن در این زمینه جلوگیری شود.

ترکیه خانه با سه شعبه در ترکیه همراه شما جهت خرید خانه در ازمیر ، –خرید خانه در استانبول و خرید خانه در آلانیا  آماده است تا به شما بهترین خدمات مشاوره‌ای را در زمینه خرید ملک و اخذ اقامت و پاسپورت در ترکیه ارائه دهد.

با تیم ما ارتباط برقرار کنید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید. زیرا ما همراه شما در هر مرحله از این سفر خواهیم بود.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه