کاوش در محله بالات در استانبول محله رنگارنگ استانبول

Exploring The Balat Neighborhood In Istanbul

محله بالات یکی از قدیمی ترین محله های استانبول است که در منطقه فاتح واقع شده است. این محله در بخش اروپایی استانبول واقع شده است و در گذشته خانه بسیاری از یونانیان و یهودیان بوده است. ریشه نام “بالات” نظریه های مختلفی دارد، اما احتمالاً از کلمه یونانی “palatium” به معنای قصر گرفته شده است، زیرا قبلاً یک قصر باشکوه در این منطقه وجود داشته است. شاید تصاویری از خانه های رنگارنگ آن را دیده باشید و فکر کرده باشید که بازدید از آن چگونه است. خوب، اجازه دهید به شما بگویم، این یک مکان خاص است. در بالات، خانه‌هایی را خواهید دید که با طرح‌ها و رنگ‌های دوست‌داشتنی رنگ‌آمیزی شده‌اند، کودکانی که با شادی بازی می‌کنند و مردمی با پیشینه‌های مختلف با هم زندگی مسالمت‌آمیزی دارند. این محله حتی به عنوان میراث جهانی یونسکو نیز شناخته شده است. امروز، سفری گام به گام در این محله باورنکردنی خواهیم داشت.

کاوش در محله بالات در استانبول محله رنگارنگ استانبول

محله بالات جواهری در استانبول

بالات یکی از بهترین محله های استانبول است، به خصوص اگر در بهار یا ژوئن که هوا معتدل است و خیابان ها زیبا هستند، از آن بازدید کنید. این محله یکی از قدیمی ترین محله های شهر است که در منطقه معروف فاتح واقع شده است. در گذشته یونانی ها و یهودیان در اینجا زندگی می کردند و هنوز هم می توان تأثیر آنها را در فرهنگ و معماری محله مشاهده کرد. برخی می گویند بالات به معنای قصر است، اما در این مورد تردید وجود دارد.

کاوش در محله رنگارنگ بالات در استانبول

قدم زدن در خیابان های بالات در استانبول مانند قدم گذاشتن در صفحات تاریخ است. شاید تعجب کنید که چرا. خوب، کاملاً واضح است. وجود خانه‌های رنگارنگ، مغازه‌های سنتی و کوچه‌های سنگ‌فرش، بالات را به یک مقصد گردشگری تبدیل کرده است. در خیابان‌های باریک، احساس می‌کنید به گذشته سفر کرده‌اید و فراموش کرده‌اید که در قرن بیست و یکم هستید. وجود کافه ها و رستوران های کوچک و بزرگ با فضایی قدیمی به شما این امکان را می دهد تا آرامش گذشته را تجربه کنید، گویی بخشی از آن دوران هستید! علاوه بر این، می‌توانید در گوشه و کنار خیابان‌ها نیمکت‌هایی پیدا کنید که می‌توانید برای مدتی بنشینید و دوباره شارژ کنید.

یک جشن برای چشم ها

دیدن ساختمان‌های رنگارنگ، چه بزرگ و چه کوچک، در کنار هم چیزی است که در هر شهری با آن مواجه نمی‌شوید. این یک رفتار بصری است که چشمان شما را مجذوب خود می کند و شما را وسوسه می کند تا کنجکاوی خود را ارضا کنید. اگر شانس با شماست و روزی از منطقه توریستی بالات دیدن کردید، حتما دوربین خود را همراه داشته باشید و لحظات بی نظیری را ثبت کنید.

چرا محله بالات دیدنی است

بسیاری از مردم فکر می کنند که تنها جاذبه ها مساجد، مراکز خرید و تنگه بسفر هستند. اما استانبول خیلی بیشتر از اینهاست. بالات محله ای است که ارزش کاوش را دارد. حتی در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. یکی از دلایل جذابیت بالات این است که می توانید مساجد و کلیساها را در فاصله کمی از یکدیگر ببینید. حتی می توانید از دانشگاهی به نام قدیر خاص که یک نقطه محبوب در این محله است دیدن کنید. و فراموش نکنید که در یک کافه بنشینید و چای خوشمزه ترکی را امتحان کنید. این سفر شما را خاص تر می کند.

تصور کنید که در بالات قدم می زنید و هر خانه ای را با رنگ متفاوتی می بینید. یک خانه ممکن است صورتی، خانه همسایه سبز و ساختمان کنار آن آبی باشد. این رویای یک عکاس است! خیابان‌های باریک، ساختمان‌های رنگارنگ و مردم محلی با لباس‌های سنتی شما را راضی و شگفت‌زده می‌کنند.

کاوش در محله بالات در استانبول محله رنگارنگ استانبول

مناظر دیدنی بالات که باید حتما ببینید

اگر عاشق کاوش در مکان‌های تاریخی هستید، بالات محله مناسبی برای شماست. در اینجا برخی از جاذبه های خاص وجود دارد که نباید از دست بدهید:

دانشگاه کادیرهاس

این دانشگاه در گذشته یک کارخانه تنباکو بوده است. امروزه به دلیل مناظر زیبای آن نه تنها یک مکان آموزشی بلکه یک جاذبه توریستی است.

دروازه سیبالی

قدمت این دروازه به دوران روم باستان برمی‌گردد. با شهر قسطنطنیه روبرو بود که در آن زمان شهر مهمی بود.

مسجد گل

مسجد گل در ابتدا یک کلیسا بود اما در قرن پانزدهم به مسجد تبدیل شد.

مدرسه سرخ

این مدرسه تاریخی اکنون به یک جاذبه فرهنگی در استانبول تبدیل شده است.

خیابان کلیسای جورج

این کلیسا که یکی از کلیساهای بزرگ ارتدکس در استانبول محسوب می شود، بیش از 500 سال قدمت دارد.

خیابان کلیسای استفان

این کلیسا که به‌عنوان کلیسای آهن نیز شناخته می‌شود، متعلق به کلیسای جامع بلغارستان است.

کوچه پله

این معروف ترین نقطه برای عکاسی از خانه های رنگارنگ بالات است.

چگونه به بالات برویم

اگر می‌خواهید چگونه از میدان تقسیم به بالات برسید، در اینجا چیزی است که باید بدانید. ابتدا به محله Eminuno، Karakoy یا Uskudar بروید. از آنجا می توانید با کشتی به ایوانسارای بروید و سپس از یک پیاده روی کوتاه در امتداد ساحل لذت ببرید تا به بالات برسید. همچنین می توانید از اتوبوس استفاده کنید که راه آسان تری برای رسیدن به محله بالات است.

اگر با حمل و نقل در استانبول آشنایی ندارید، حتماً گزینه های حمل و نقل عمومی را بررسی کرده و مسیر خود را بر اساس آن برنامه ریزی کنید. و اگر موقعیت مکانی محله بالات را در تلفن خود ذخیره کرده باشید، یافتن راه بسیار آسان خواهد بود.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه