موزه پست استانبول: گوهر پنهان تاریخ ارتباطات در ترکیه

موزه پست استانبول

موزه پست استانبول که به عنوان PTT نیز شناخته می شود، یکی دیگر از موارد گردشگری در استانبول است که همه چیز درباره تاریخ صنعت پست و تلگراف در ترکیه و امپراتوری عثمانی است. در سال 2000 توسط سازمان پست ترکیه افتتاح شد و در ساختمان تاریخی اداره پست مرکزی در منطقه سیرکچی، منطقه فاتح واقع شده است. این موزه تجهیزات و ابزارهای مختلف مربوط به خدمات پستی و همچنین مجموعه ای از تمبرهای پستی را به نمایش می گذارد.

سفری در تاریخ ارتباطات

موزه پست استانبول که در ساختمان اصلی دفتر پست مرکزی واقع شده، یک منبع ارزشمند برای کسانی است که به تاریخ پست و تکامل فناوری‌های ارتباطی علاقه‌مندند. با نمایشگاه‌هایی که به قرن نوزدهم بازمی‌گردند، این موزه توسعه خدمات پستی ترکیه، از جمله معرفی خدمات تلگراف و تلفن را روایت می‌کند.

موزه پست استانبول : آنچه می توانید ببینید

بازدیدکنندگان موزه می‌توانند از دیدن انواع آثار تاریخی پستی مانند تمبرهای قدیمی، پاکت‌های اولین روز انتشار، تلفن‌های وینتیج و دستگاه‌های تلگراف شگفت‌زده شوند. موزه همچنین مجموعه قابل توجهی از لباس‌های پستی، صندوق‌های پستی و کارت‌پستال‌های دوران عثمانی را به نمایش می‌گذارد که تصویری رنگارنگ از گذشته را به تصویر می‌کشد.

بخش تلگراف

نکته برجسته اینجا اولین دفتر تلگراف است که در سال 1855 باز می گردد. آیا می توانید آن را باور کنید؟ آنها یک تلگراف دارند که در زمان جنگ کریمه از شهری به نام شومن در بلغارستان به استانبول فرستاده شده است. در تلگرام آمده بود که نیروهای متفقین به سواستوپل رسیدند و پیروزی خود را در محاصره سواستوپل اعلام کردند.

همچنین چیزی به نام اتاق تلگراف حمدی بیگ وجود دارد. او در جریان تسخیر استانبول توسط نیروهای متفقین با استفاده از الفبای مورس برای مصطفی کمال آتاتورک تلگراف فرستاد. او اسیر شد، اما نگران نباشید، آنها تمام تجهیزات تلگراف جالبی را که او استفاده کرده است، در اینجا دارند.

موزه پست استانبول

تجارب تعاملی و آموزشی

این موزه نه تنها بر دیدن آثار متمرکز است بلکه نمایش‌های تعاملی را ارائه می‌دهد که بازدیدکنندگان را با هنر نامه‌نگاری، پیچیدگی‌های جمع‌آوری تمبر (فلاتلی) و اهمیت ارتباطات در امپراتوری عثمانی و جمهوری ترکیه آموزش می‌دهد.

معماری موزه

ساختمان اصلی دفتر پست مرکزی استانبول که موزه را در خود جای داده است، خود یک شاهکار معماری به حساب می‌آید. این ساختمان که اوایل قرن بیستم ساخته شده، تأثیر اروپا بر معماری عثمانی آن دوران را منعکس می‌کند. ورودی مجلل و تزئینات داخلی آن بازدید را تجربه‌ای دلپذیر می‌سازد.

رویدادها و کارگاه‌ها

موزه پست استانبول به طور مکرر میزبان رویدادها، سمینارها و کارگاه‌هایی برای فیلاتلیست‌ها و تاریخ‌دانان است و در نتیجه به یک مرکز فرهنگی فعال تبدیل شده است. برای کودکان و گروه‌های مدرسه‌ای، موزه برنامه‌های آموزشی را ارائه می‌دهد تا قدردانی از تاریخ ارتباطات را در آن‌ها پرورش دهد.

آدرس موزه پست استانبول

اگر می خواهید از موزه دیدن کنید، رسیدن به آنجا واقعاً آسان است! این نزدیکی ایستگاه Sirkeci Marmaray در محله فاتح استانبول است. می توانید از خط تراموا Kabatas-Bagcilar استفاده کنید و در ایستگاه Sirkeci پیاده شوید. از آنجا، تنها 3 دقیقه پیاده روی تا موزه فاصله دارد. همچنین می توانید از مترو استفاده کنید و از خطوط مترو M1A Yenikapi – فرودگاه آتاتورک، M1B Yenikapi – Kirazli یا M2 Yenikapi – Haciosman برای رسیدن به ایستگاه Yenikapi استفاده کنید. سپس، می‌توانید با Marmaray به ایستگاه Sirkeci بروید.

اگر از سمت آسیایی می‌آیید، می‌توانید با Marmaray به ایستگاه Sirkeci بروید که سریع‌ترین و آسان‌ترین گزینه است. اما اگر می خواهید کمی از منظره تنگه بسفر لذت ببرید، می توانید با کشتی از Kadikoy یا Uskudar به Eminonu بروید. از آنجا، فقط 5 دقیقه پیاده تا موزه پست استانبول فاصله دارد.

ساعات بازدید از موزه پست استانبول

این موزه از دوشنبه تا جمعه، از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر باز است. فقط به خاطر داشته باشید که در تعطیلات فدرال و مذهبی تعطیل است. برای ورود به موزه نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید. بله، ورود کاملا رایگان است! بنابراین، دلیلی وجود ندارد که این موزه عالی را از دست بدهید.

نتیجه‌گیری

موزه پست استانبول گوهر پنهانی برای هر کسی که به این شهر سفر می‌کند محسوب می‌شود. نمایشگاه‌های گسترده آن دیدگاه منحصر به فردی به چگونگی شکل‌گیری جامعه توسط ارتباطات ارائه می‌دهد. چه شما یک علاقه‌مند به تاریخ، فیلاتلیست یا فقط یک فرد کنجکاو باشید، موزه تجربه‌ای دقیق و غنی را برایتان فراهم می‌آورد.

برای هر کسی که قصد سفر به استانبول را دارد، بازدید از موزه پست استانبول به شدت توصیه می‌شود. موقعیت مرکزی آن در محله سیرکجی، دسترسی آسان و افزودنی غنی به برنامه سفر هر گردشگری است.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه