کاوش در خطرناک ترین محله های استانبول

کاوش در خطرناک ترین محله های استانبول

کدام محله‌های استانبول برای توریست‌ها خطر دارد؟ کاوش در خطرناک ترین محله های استانبول

برای آشنایی با برخی مناطق ناامن در استانبول در ادامه با ما همراه باشید تا در هنگام خرید ملک در استانبول اطلاعات کافی داشته باشید.

استانبول، یکی از شهرهای تاریخی و جذاب جهان است. با این حال، مانند هر شهر دیگری، مناطقی در استانبول وجود دارند که برای گردشگران نیازمند توجه و اطلاعات امنیتی خاصی هستند. در این متن، به برخی از خطرناک ترین محله های استانبول که احتیاط لازم را می‌طلبند، اشاره می‌شود تا شما به عنوان گردشگر، سفری امن‌تر و بدون مشکلات بیشتری را تجربه کنید.

کاوش در خطرناک ترین محله های استانبول
کاوش در خطرناک ترین محله های استانبول

خطرناک ترین محله های استانبول

گردشگران باید از جیب بری و سایر جرایم خرد در پرطرفدارترین مناطق شهر مانند خیابان استقلال و میدان تقسیم آگاه باشند. محله هایی نیز وجود دارند که باید به هر قیمتی از آنها دوری کرد.

محله های خطرناک استانبول

محله کمال پاشا استانبول

ممکن است فکر کنید محله کمال پاشا یکی از مشهورترین محله های استانبول است و در ترکیه به عنوان محله خطرناک محسوب نمی شوند.اما باید بدانید که در سال 95 ، دو گردشگر ایرانی در این منطقه با شش شهروند ترکیه درگیر شدند و یک نفر کشته شد.تاریخچه گردشگران در این خیابان نشان می دهد که این محله در استانبول متشنج است.بنابراین تا آنجا که ممکن است از گردش شبانه در محله کمال پاشا خودداری کنید.

دولاب دره استانبول

دولاپدره که در کنار میدان تاکسیم قرار دارد، یکی از محروم ترین محله های استانبول است. این منطقه تا دهه 1950 یک زمین بایر بود و اکنون محل زندگی مهاجران غیرقانونی از بالکان، سوری ها و مردم رم است.

آمار جرم و جنایت برای Dolapdere نسبتا پایین است، اما هنوز هم می تواند یک منطقه خطرناک باشد. گردشگران باید مراقب محیط اطراف خود باشند و از پیاده روی به تنهایی در مناطق شلوغ در شب خودداری کنند.

گردشگران علاوه بر سرقت باید مراقب سرقت و جرایم خشن نیز باشند. در حالی که این نوع جرایم در استانبول کمتر دیده می شود، اما می توانند در مناطق شلوغ و حمل و نقل عمومی رخ دهند.

محله آکسارای استانبول

آکسارای یکی از خطرناک ترین محله های استانبول است که شبانه روز پاتوق مجرمان و قاچاقچیان در ترکیه است ، گردشگران باید از رفتن به این محله کاملاً خودداری کنند ،بد نیست بدانید که یکی از اصلی ترین فعالیتهای غیرقانونی در این محله قاچاق انسان است. قاچاقچیان زیادی در محله آکسارای استانبول وجود دارند که برخی از شهروندان سوری را به یونان می برند.

خیابان قاضی عثمان پاشا استانبول

Gaziosmanpasa
همانطور که استانبول یک مقصد گردشگری مشهور در جهان است، مناطقی از شهر وجود دارد که مسافران باید از آنها دوری کنند. این محله ها محل زندگی فروشندگان مواد مخدر، جعل کنندگان، کارگران جنسی و افراط گرایان است.

خیابان قاضی عثمان پاشا منطقه ای واقع در سمت اروپایی استانبول است. گزینه های حمل و نقل عالی از طریق تراموا، مترو، مینی بوس و اتوبوس های عمومی ارائه می دهد.

Gaziosmanpasa علاوه بر اینکه یک مرکز حمل و نقل است، دارای تعدادی مراکز خرید و مدارس لوکس و همچنین موسسات دولتی و خصوصی است.

آمار جرم و جنایت نشان می دهد که Gaziosmanpasa یکی از خطرناک ترین نقاط استانبول است. این محله دارای درصد بالایی از جنایات به ویژه علیه زنان و کودکان است و محل اسکان مهاجران غیرقانونی از بالکان است.

ترلباسی

استانبول چیزهای زیادی برای ارائه به گردشگران دارد، اما مانند هر شهر دیگری، نقاط خطرناکی نیز وجود دارد. از این گذشته، استانبول یک مکان بزرگ و بسیار شلوغ با هزاران نفر و گردشگران است.

ترلباسی یکی از آن مکان هاست و محله بسیار خطرناکی به حساب می آید. در نزدیکی میدان تقسیم قرار دارد.

این منطقه بسیار فقیرانه ای است و کودکان زیادی در آنجا زندگی می کنند. نکته اصلی این است که ایمن بمانید، به خصوص زمانی که به تنهایی در خیابان های استانبول سفر می کنید.

چند سال پیش دولت یک پروژه نوسازی را در ترلباسی آغاز کرد تا آن را به منطقه ای خوش آب و هوا تبدیل کند. با این حال، بیشتر ساختمان های آن محله هنوز بسیار قدیمی و فرسوده هستند.

خیابان استقلال و میدان تقسیم

خیابان استقلال مرکز خرید و مرکز جهانی استانبول است. در ردیف کاخ‌های تاریخی، عمارت‌ها و سفارت‌خانه‌هایی قرار گرفته است که به خرده‌فروشی‌های سطح بالا تبدیل شده‌اند.

این منطقه شلوغی است که رستوران ها، کافه ها، بارها و کلوب های زیادی دارد. این یک مقصد شبانه محبوب برای گردشگران و مردم محلی است.

آمار جرم و جنایت در استانبول بسیار پایین است، اما باید بدانید که سرقت و جیب بری در نقاط توریستی و اطراف حمل و نقل عمومی اتفاق می افتد.

برای جلوگیری از این مشکلات، سبک سفر کنید و مقدار زیادی پول نقد حمل نکنید. هنگام راه رفتن در خیابان ها در شب نیز باید محتاط باشید.

بی اوغلو

مرکز استانبول یک مرکز اکتان بالا برای خوردن، نوشیدن و سرگرمی است. این منطقه شامل مناطق مسکونی غیرمتعارف، مناطق شلوغ مکان‌های موسیقی زنده و بوتیک‌های شیک است.

در حالی که جرم و جنایت به طور کلی در استانبول نسبتاً کم است، اما هنوز هم برای مسافران مهم است. این امر به ویژه در مورد زنان که بیشتر از مردان در معرض تجاوز جنسی قرار دارند صادق است.

بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط ICVS، میزان جرایم شخصی و دارایی در بی اوغلو نسبت به سایر محله های استانبول کمتر است. این ممکن است به دلیل فرآیند اصیل سازی باشد که از دهه 1980 در مراکز تاریخی شهر اجرا شده است و همچنین اقدامات امنیتی بهبود یافته است

در حالی که چند محله خطرناک باقی مانده است، استانبول یکی از امن ترین شهرهای جهان برای زندگی است. اگر در مورد اینکه کجا می روید، چگونه لباس می پوشید و چگونه رفتار می کنید، و از کجا دوری می کنید، باهوش هستید، برای گشت و گذار در شهر مشکلی ندارید.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه