محله اورتاکوی استانبول

محله اورتاکوی استانبول

اورتاکوی یکی از محبوب‌ترین، زیباترین و پرجنب‌وجوش‌ترین مناطق استانبول است که در بشیکتاش استانبول و منطقه بسفر واقع شده است که در سمت اروپایی استانبول، درست زیر پل بسفر واقع شده است. آرورتاکوی در زبان ترکی به معنای روستای میانی است زیرا در وسط تنگه و کانال آب قرار دارد.اورتاکوی یک دهکده ماهیگیری کوچک بود که مقامات عثمانی در دوره عثمانی به دلیل جاذبه های فراوان در این منطقه رفت و آمد داشتند.

این منطقه از هنوز هم پس از سال‌ها مقصد ترک‌های محلی و گردشگران خارجی است.شب های اورتاکوی به خاطر کلوب ها، سرگرمی ها، رستوران ها و کافه ها، فروشگاه های متعدد، فروشگاه های سوغاتی و غذاهای لذیذ  مانند کومپیر، یکی از غذاهای ویژه خیابانی استانبول، معروف است.

کارهایی که میتوانید در اورتاکوی انجام دهید

میدان اورتاکوی یک مکان محبوب در استانبول است. می توانید جمعیت زیادی را در اطراف آن ببینید و اگر می خواهید استراحت کنید، می توانید به برخی از کافه های اطراف بروید و یک فنجان چای یا قهوه ترک میل کنید. میدان و مسجد در قلب شهر واقع شده است که آن را به مکانی محبوب برای بازدید تبدیل کرده است.

جاهایی که باید در اورتاکوی ببینید

مسجد اورتاکوی

یکی از زیباترین و مشهورترین بناهای اورتاکوی مسجد اورتاکوی است. همه آن را به نام مسجد مجیدیه می شناسند.

کلیسای Surp Krikor Lusavori

کلیسای Surp Krikor Lusavori استانبول متعلق به دوران بیزانس بسیار زیبا و معروف است. این بنا بین سالهای 1837-1838 با معماری مشابه مخزن باسیلیا ساخته شد. اگر به معماری کلیسا و مساجد علاقه مند هستید، می توانید از مسجد مسلمانان، کلیسای مسیحی و عبادتگاه یهودیان نیز دیدن کنید.

میدان اورتاکوی

میدان اورتاکوی یکی از معروف ترین میدان های استانبول است و رستوران ها، بارها، کافه ها و مغازه های زیادی در اطراف آن وجود دارد. در شب و در طول هفته منظره زیبایی دارد. بازارهای خیابانی نیز در اورتاکوی پرطرفدار است و همه روزهای هفته مملو از مردمی است که از قدم زدن در این بازارهای خیابانی و خرید انواع صنایع دستی، سوغاتی، کتاب های دست دوم و سرگرمی های فراوان لذت می برند. شب های تابستان اورتاکوی با کلوپ های معروف اورتاکوی و ببک سرگرمی های زیادی دارد.

تاریخ محله اورتاکوی استانبول

محله اورتاکوی غنی است و به دوران بیزانس می رسد، زمانی که جوامع یونانی و ارمنی در کنار ترک ها زندگی می کردند. امروزه این منطقه عمدتاً مسلمان است و بناهای دیدنی آن منعکس کننده این میراث هستند. یکی از قابل توجه ترین ساختمان ها کاخ چراغان (Ciragan Sarayi) است، یک ساختمان زیبا به سبک نئوباروک روی آب که اکنون به یک هتل مجلل تبدیل شده است.

محله اورتاکوی علاوه بر اهمیت تاریخی و فرهنگی، به عنوان یک منطقه تجاری و تجاری نیز شناخته می شود. در واقع یکی از برجسته ترین و ارجمندترین محله های استانبول به حساب می آید.

در بشیکتاش حس اجتماعی قوی وجود دارد و خیابان‌های کوچک و کوچه‌های باریک اورتاکوی مملو از مردم از هر طبقه‌ای است. در اینجا می‌توانید بازارهای سنتی ترکیه و فروشگاه‌های سوغاتی را پیدا کنید که جواهرات و لوازم دست‌ساز را می‌فروشند.

همچنین می‌توانید رستوران‌ها و کافه‌هایی را بیابید که منظره‌ای پانوراما از اسکله را ارائه می‌دهند، از جمله پارک وسیع فورا. این یکی از بهترین مکان‌ها برای نشستن و لذت بردن از نوشیدنی در کنار آب و در عین حال تماشای منظره‌ای تماشایی از خط افق استانبول است.

این محله همچنین دارای تعدادی مکان تاریخی است، مانند صومعه آیوس فوکاس، که توسط امپراتور بیزانس کنستانتین اول ساخته شده و اکنون به موزه تبدیل شده است. یکی دیگر از مکان هایی که باید از آن بازدید کرد، مسجد نئوباروک اورتاکوی است که در سال 1855 ساخته شد.

این مسجد نئوباروک یکی از زیباترین شگفتی های معماری استانبول است و بهترین مکان عکس برای بازدیدکنندگان است. پنجره های خیره کننده آن، با طرح های گلدار و کنده کاری های پیچیده، آن را به پس زمینه ای بدیع برای عکس ها تبدیل کرده است.

اورتاکوی همچنین خانه چندین کلیسا و کنیسه است که بیشتر آنها در دوران بیزانس ساخته شده اند. اینها عبارتند از کلیسای ارتدکس یونانی بیزانس آیوس فوکاس، کلیسای کاتولیک آرمنیانی Surp Krikor Lusavoric متعلق به سال 1839 و کنیسه اتز آهاییم که قدمت آن به قرن چهاردهم بازمی‌گردد.

بازدید از این مکان‌های مذهبی ضروری است، زیرا نگاهی اجمالی به طبیعت جهانی این منطقه ارائه می‌دهند. چه به دنبال یک استراحت رمانتیک باشید یا یک روز سرگرم کننده با خانواده، سفر به محله اورتاکوی استانبول مطمئنا لذت بخش خواهد بود.

همچنین بسیاری از داغ ترین رستوران ها و بارهای شهر را در اورتاکوی خواهید دید. در هنگام عصر، این محله کانونی برای جوانان مد روز و ثروتمند استانبول است.

هتل های متعددی در اورتاکوی وجود دارد و اکثر آن ها منظره ای عالی از بسفر دارند. اگر در محله اورتاکوی اقامت دارید، با یک پیاده روی کوتاه به چندین باشگاه و میخانه معروف استانبول خواهید رسید.

محله اورتاکوی یکی از محبوب ترین، شیک ترین و پرجنب و جوش ترین محله های استانبول و در همسایگی، بشیکتاش استانبول و بسفر است که در قسمت اروپایی استانبول و دقیقا زیر پل بسفر قراردارد. ارورتاکوی در ترکی به معنای روستای متوسط است زیرا در میانه ی تنگه و کانال آبی است.

محله اورتاکوی استانبول

اورتاکوی در زمان عثمانی یک دهکده ماهیگیری کوچک و محل رفت و آمدهای زیاد مقامات عثمانی بود به دلیل جاذبه های زیاد این منطقه. بعد از گذشت سالیان سال این منطقه هنور هم مقصدی برای مردمان محلی ترکیه و گردشگران خارجی است.

شب های اورتاکوی به دلیل کلوپ ها ،سرگرمی ها، رستوران و کافه ها، مغازه ها زیاد و همچنین فروشگاه هایی برای خرید سوغاتی و غذای لذیذ کومپیر معروف است.
اورتاکوی با مسجد زیبا و قدیمی خود، میزبان میرات تاریخی محسوب می شود.

می توانید در اطراف میدان اورتاکوی قدم بزنید، شاهد جمعیت زیاد در اطراف میدان باشید و برای استراحت ، خودتتان را برای نوشیدن یک چای و قهوه ترک در کافه ها و رستوران های متعدد ساحلی دعوت کنید.میدان و مسجد اورتاکوی در قلب شهر قرار دارد. حتی مردم محلی این منطقه خوردن کومپیر در کافه های این شهر با منظره ی زیبا از بسفر را دوست دارند.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه