قانون جدید اقامت ترکیه با خرید 200 هزار دلاری

قانون جدید اقامت ترکیه با خرید 200 هزار دلاری

تغییر قانون اقامت ترکیه

ممکن است درباره قانون جدید ترکیه شنیده باشید که به شما امکان خرید ملک در ترکیه و دریافت اقامت ترکیه را می دهد. خب، قانون تغییر کرده است. اکنون به جای هزینه 75000 دلاری باید 200000 دلار برای دریافت اقامت ترکیه هزینه کنید. این قانون برای همه کسانی که می خواهند در ترکیه زندگی کنند اعمال می شود و ما در این مقاله همه جزئیات را توضیح خواهیم داد.

اکنون چه چیزی متفاوت است؟

قبلا برای دریافت اقامت ترکیه در شهرهای بزرگ فقط باید 75000 دلار هزینه میکردید. اما در حال حاضر، مهم نیست که در کجا می خواهید در ترکیه زندگی کنید، باید ملکی به ارزش 200000 دلار تهیه کنید. نکته مهم این است که مبلغ درج شده در سند ملک شما باید معادل 200000 دلار در روز خرید آن باشد. این قانون از 16 اکتبر 2023 شروع شده است، بنابراین اگر قبل از این تاریخ ملکی خریداری کرده اید، همچنان می توانید طبق قانون قدیمی برای اقامت ترکیه اقدام کنید.

دریافت شهروندی ترکیه

اگر می خواهید شهروند ترکیه شوید، همچنان باید 400000 دلار ملک خریداری کنید. اما مراقب باشید، زیرا ممکن است به زودی تعداد افرادی که شهروند می شوند افزایش یابد. بنابراین اگر می‌خواهید خانه بخرید و اقامت یا شهروندی ترکیه را دریافت کنید، حتماً برای مشاوره رایگان با تیم مجرب ترکیه خانه تماس بگیرید.

قانون جدید اقامت ترکیه با خرید 200 هزار دلاری
قانون جدید اقامت ترکیه با خرید 200 هزار دلاری

نکات مهم برای اخذ اقامت ترکیه

اکنون، اجازه دهید در مورد موارد مهمی که اگر می‌خواهید با خرید ملک اقامت ترکیه را دریافت کنید، باید بدانید:

1) مکان مناسب را انتخاب کنید

مطمئن شوید ملکی که می خواهید بخرید در منطقه ممنوعه نباشد. لیست مناطق ممنوعه را از اداره مهاجرت ترکیه بررسی کنید و ببینید که آیا محله و منطقه ملک مطابقت دارد یا خیر.

2) حداقل قیمت را برآورده کنید

طبق قانون جدید، قیمت ملک در سند باید حداقل 200000 دلار باشد. قیمت به لیر ترکیه نوشته شده است، بنابراین باید در روز خرید ملک معادل 200000 دلار باشد.

3) یک ملک مسکونی بخرید

ملک شما باید آماده سکونت باشد. املاکی که هنوز در حال ساخت هستند یا در حال پیش فروش هستند شامل این قانون نمی شوند.

4) دریافت اقامت ترکیه به یک خوانواده از روی یک سند

فقط یک بزرگسال یا یک خانواده می توانند در هر ملک اقامت کنند. اگر خانواده هستید، فقط والدین و فرزندان زیر 18 سال می توانند اقامت داشته باشند. اگر فرزند بالای 18 سال دارید، آنها باید جداگانه اقامت خود را بگیرند یا می توانید ملک دومی برای آنها بخرید.

به یاد داشته باشید، این قانون جدید در مورد اسناد دارایی با نام‌های 16 اکتبر 2023 اعمال می‌شود. اگر سند ملک شما قبل از آن تاریخ نامگذاری شده است، قانون قدیمی 75000 دلار همچنان اعمال می‌شود. و این قانون برای تمام شهرهای ترکیه اعمال می شود، بنابراین مهم نیست که در کجا ملک خریداری می کنید.

نتیجه گیری

این تغییرات در قوانین اقامت و شهروندی ترکیه مدتها مورد انتظار بوده است. این احتمال وجود دارد که در آینده به روز رسانی های بیشتری وجود داشته باشد، بنابراین اگر به فکر سرمایه گذاری هستید، فرصت ها را از دست ندهید. تیم ترکیه خانه اینجاست تا با بهترین پیشنهادات و جدیدترین فرصت های سرمایه گذاری به شما کمک کند. فقط با ما تماس بگیرید!

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه