شرایط زایمان در ترکیه برای ایرانی ها

محتوا نمایش

                  چگونگی شرایط زایمان در ترکیه برای ایرانیان

کشور ترکیه یکی از مقاصد مهاجرتی برای متقاضیان ایرانی است. این کشور بر اساس آداب و رسوم و فرهنگ نزدیک و مسافت جغرافیایی نزدیک تر از مقاصد مهاجرتی برای اخذ اقامت و زندگی و کار بسیاری از ایرانیان است. یکی از روش های اخذ اقامت ترکیه تولد فرزند در این کشور و اخذ اقامت از طریق زایمان در ترکیه می باشد. بر این اساس در این مقاله به ارائه اطلاعات لازم در مورد شرایط زایمان در ترکیه برای ایرانیان می پردازیم.

مطالب این مقاله بر اساس جدیدترین اطلاعات و آخرین قوانین مهاجرتی به ترکیه و از منابع زبان اصلی تهیه و تدوین شده است و در صورت لزوم در زمان های مختلف به روز رسانی می شود. در تهیه این مقاله از تجربه های وکلای برجسته در ترکیه استفاده شده است و حاوی نکات جالب و به روز برای زایمان در ترکیه برای ایرانیان می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی روند اخذ اقامت ترکیه از طریق تولد فرزند مطالعه این مقاله را از دست ندهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل و کار و اقامت در ترکیه از روش های مختلف و مطالعه سلسله مقاله های مفید در این مورد به سایت1.turkeykhane.com  مراجعه کنید.

سایت ترکیه خانه از معتبرترین سایت ها برای راهنمایی خرید خانه در ترکیه است که به عنوان برترین تیم مشاور املاک و مستغلات در ترکیه شناخته شده است و دارای بیش از 1200 کارشناس متخصص در 12 شهر مهم ترکیه شامل استانبول، ازمیر، ترابزون، آنتالیا، آنکارا، بورسا و غیره می باشد. سایت ترکیه خانه و مشاوران و کارشناسان متخصص آن راهنمایی های لازم در مورد شرایط خرید ملک در ترکیه، شرایط اخذ اقامت و پاسپورت ترکیه، اطلاعات لازم در مورد شهرهای ترکیه، قوانین اتباع خارجی در ترکیه و شرایط سرمایه گذاری در ترکیه و چگونگی انتقال مالی به ترکیه را به متقاضیان ایرانی علاقمند به کار و تحصیل و سرمایه گذاری در ترکیه ارائه می دهد.

قوانین اعطای تابعیت بر اساس تولد فرزند

کشورهای مختلف جهان برای اعطای تابعیت از طریق تولد فرزند از دو اصل خاک و خون تبعیت می کنند. بر اساس اصل خاک اگر کودکی در خاک کشوری خارجی متولد شود، اگر والدین آن کودک شهروند و تبعه آن کشور نباشند، کودک به عنوان شهروند آن کشور محسوب می شود و تابعیت آن کشور را دریافت می کند.

بر اساس اصل خون اگر کودکی در کشور خارجی متولد شود و پدر و مادر این کودک دارای تابعیت و شهروندی آن کشور باشند، آن کودک از بدو تولد تابعیت آن کشور را دریافت می کند.

قوانین ترکیه در مورد اخذ اقامت از طریق تولد فرزند

کشور ترکیه در مورد اعطای تابعیت به کودک متولد شده در این کشور بر اساس اصل خون عمل می کند. بر اساس ماده 66 قانون اساسی ترکیه اگر پدر یا مادر کودک متولد شده دارای تابعیت و شهروندی ترکیه باشند، این کودک از بدو تولد تابعیت ترکیه را دریافت خواهد کرد. اگر کودک دارای پدر و مادر تبعه ترکیه در خارج از کشور ترکیه متولد شود نیز تابعیت ترکیه را دریافت خواهد کرد.

اما اگر پدر و مادر کودک متولد شده در خاک ترکیه دارای تابعیت و شهروندی ترکیه نباشند، مانند بسیاری از ایرانیانی که برای زایمان در ترکیه اقدام می کنند، کودک نمی تواند از همان ابتدا تابعیت را دریافت کند و مراحل قانونی باید طی شود تا این کودک تابعیت و شهروندی ترکیه را دریافت کند.

قوانین ترکیه در مورد کودک متولد شده در این کشور

بر اساس قوانین ترکیه و ماده 3/7 اگر پدر کودک متولد شده در ترکیه دارای تابعیت و شهروندی ترکیه باشد اما مادر دارای تابعیت کشور دیگری باشد و ازدواج این دو به صورت رسمی در دفاتر رسمی ترکیه ثبت نشده باشد، اگر ایجاد نسبیت به طور قانونی اثبات شود، کودک متولد شده در این کشور می تواند تابعیت و شهروندی ترکیه را دریافت کند.

اما اگر پدر کودک متولد شده در ترکیه دارای تابعیت و شهروندی ترکیه باشد اما مادر دارای تابعیت کشور دیگری باشد و ازدواج این دو به صورت رسمی در دفاتر رسمی ترکیه ثبت شده باشد، کودک متولد شده در این کشور از همان ابتدا و بدون هیچ شرط و شروط و محدودیتی می تواند تابعیت و شهروندی ترکیه را دریافت کند.

اما زایمان ایرانیان در ترکیه بدون دارا بودن حق تابعیت و شهروندی برای پدر و مادر کودک هیچ حق و حقوقی را برای کودک به همراه نخواهد آورد و فقط در شناسنامه کودک محل تولد ترکیه ثبت می شود و پدر و مادر این کودک باید بر اساس قانون ترکیه برای اخذ اقامت ترکیه برای کودک خود اقدام کنند.

مراحل قانونی و شرایط زایمان در ترکیه برای ایرانیان

از شرایط زایمان در ترکیه برای ایرانیان و تولد کودک در این کشور ذکر این نکته ضروری است که پدر و مادر بدون اقامت و یا تابعیت ترکیه باید پس از تولد کودک در این کشور وضعیت اقامتی خود را مشخص کنند.

بدین منظور پدر و مادر کودک متولد شده در ترکیه باید حداکثر تا 30 روز پس از تولد به اداره امور جمعیت و ثبت احوال ترکیه مراجعه کرده و تولد کودک خود را ثبت کنند. علاوه بر این باید تولد کودک خود را در اداره مهاجرت استان نیز به ثبت برسانند.

پس از گذشت 6 ماه دولت ترکیه برای کودک متولد شده در این کشور گواهی تولد صادر می کند و کودک با دارا بودن گواهی تولد در خاک این کشور مجوز اقامت در ترکیه را دریافت می کند.

پدر و مادر کودک متولد شده در ترکیه پس از دریافت گواهی تولد کودک باید وضعیت اقامتی خود را در این کشور مشخص کنند تا بتوانند به طور قانونی در کنار کودک خود در ترکیه زندگی کنند.

شرایط زایمان در ترکیه برای ایرانیان و اخذ شناسنامه ایرانی

پدر و مادر کودک متولد شده در ترکیه پس از ثبت تولد کودک خود در اداره امور جمعیت و ثبت احوال ترکیه می توانند شناسنامه ایرانی کودک خود را نیز دریافت کنند. برای اخذ شناسنامه ایرانی پدر و مادر باید به کنسولگری ایران در ترکیه مراجعه کنند و مدارک شناسایی کودک و دیگر مدارک را ارائه دهند تا بتوانند شناسنامه ایرانی را دریافت کنند. مدارک لازم برای ثبت تولد کودک در کنسولگری ایران و اخذ شناسنامه ایرانی عبارت است از:

  • مدارک شناسایی و هویتی و پاسپورت پدر و مادر
  • گواهی تولد کودک صادر شده از بیمارستان
  • فرم های تکمیل شده درخواست شناسنامه ایرانی
  • رسید پرداخت هزینه های مربوط به اخذ شناسنامه ایرانی
  • سند ازدواج یا طلاق پدر و مادر

تفاوت اخذ اقامت ترکیه با اخذ تابعیت ترکیه

موضوع اخذ اقامت ترکیه با اخذ تابعیت ترکیه یا هر کشور دیگری بسیار با هم متفاوت است. متقاضیان با دریافت مجوز اقامت ترکیه از مجوز زندگی و کار و تحصیل در ترکیه برخوردار می شوند. متقاضیان با اخذ اقامت ترکیه با محدودیت های بسیاری در حق و حقوق شهروندی مواجه می باشند. مثلا نمی توانند شناسنامه ترکیه ای داشته باشند یا حق رای در انتخابات ریاست جمهوری و یا مجلس و یا دیگر انتخابات را ندارند. علاوه بر این در بسیاری از مشاغل خاص نمی توانند مشغول کار و اشتغال شوند.

اما با اخذ تابعیت ترکیه یا هر کشور دیگر متقاضیان همانند دیگر شهروندان ترکیه یا کشورهای دیگر از همه حق و حقوق شهروندی برخوردار می شوند. داشتن شناسنامه ترکیه ای و داشتن حق رای و مجوز کار در مشاغل خاص و بهره مندی از حقوق شهروندی اجتماعی از مهم ترین مزیت های اخذ تابعیت و شهروندی ترکیه است.

شرایط زایمان در ترکیه برای ایرانیان و اخذ تابعیت کودک

کودکی که در ترکیه و از پدر و مادر فاقد تابعیت و شهروندی ترکیه متولد شده است، گرچه مجوز اقامت ترکیه را دریافت می کند اما برای اخذ تابعیت باید روال قانونی را طی کند. بر اساس قوانین ترکیه کودک پس از رسیدن به سن قانونی 18 سالگی می تواند برای اخذ تابعیت و شناسنامه ترکیه ای اقدام کند. بر این اساس باید دارای شرایط زیر باشد تا بتواند شناسنامه ترکیه ای و تابعیت و شهروندی ترکیه را دریافت کند:

  • قبل از ارائه درخواست شناسنامه ترکیه ای و تابعیت ترکیه به مدت 5 سال در این کشور اقامت داشته باشد.
  • دارای تمکن مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی خود و اعضای خانواده خود در ترکیه باشد.
  • اثبات کند که قصد اقامت در کشور ترکیه را دارد.
  • اثبات کند که برای جامعه ترکیه تهدیدی محسوب نمی شود.
  • به زبان ترکی تسلط داشته باشد و امنیت ملی کشور ترکیه را تهدید نکند.
  • ·          از قوانین و مقررات ترکیه تبعیت کند و اخلاق گرا باشد.

شرایط زایمان در ترکیه برای ایرانیان و مدارک لازم اخذ اقامت کودک

پدر و مادر کودک متولد شده در ترکیه برای اخذ اقامت ترکیه برای کودک خود باید به اداره امور جمعیت و ثبت احوال ترکیه مراجعه کنند و مدارک لازم زیر را ارائه کنند:

  • مدارک اقامت قانونی خود در ترکیه
  • فرم تکمیل شده درخواست مجوز اقامت ترکیه برای کودک خود
  • گواهی تولد کودک متولد شده در ترکیه از طرف بیمارستان محل تولد
  • اصل و کپی شناسنامه خود و سند ازدواج یا طلاق خود
  • رسید پرداخت هزینه های ثبت تولد کودک

شرایط زایمان در ترکیه برای ایرانیان و مدارک لازم اخذ تابعیت کودک

کودک متولد شده در کشور ترکیه که از پدر و مادر فاقد تابعیت و شهروندی ترکیه در خاک ترکیه متولد شده است با دارا بودن مجوز اقامت ترکیه پس از رسیدن به 18 سالگی می تواند برای اخذ تابعیت و شهروندی ترکیه اقدام کند. بر این اساس باید مدارک زیر را برای دریافت مجوز تابعیت و شهروندی ترکیه ارائه دهد:

  • مدارک شناسایی شامل شناسنامه و پاسپورت و کارت ملی
  • مجوز اقامت قانونی در کشور ترکیه
  • مدرک زبان ترکی و تسلط به این زبان
  • ·         4 قطعه عکس پرسنلی اخیرا گرفته شده
  • گواهی درآمد کافی برای تامین هزینه های اقامت در ترکیه
  • مدارک هویتی فرزندان و همسر در صورتی که متقاضی ازدواج کرده باشد

شرایط زایمان در ترکیه برای ایرانیان و اخذ تابعیت مضاعف

تابعیت مضاعف یا دوگانه به معنای دارا بودن حق شهروندی و تابعیت دو کشور است. در واقع برخی از کشورها تابعیت مضاعف را به رسمیت نمی شناسند و در صورتی حق شهروندی و تابعیت متقاضیان را به رسمیت می شناسند که تابعیت قبلی خود را ترک کنند. اما کشور ترکیه تابعیت مضاعف را به رسمیت می شناسد و بر این اساس کودک متولد شده در خاک ترکیه از پدر و مادر فاقد تابعیت ترکیه می تواند علاوه بر داشتن تابعیت ایران تابعیت ترکیه را نیز داشته باشد.

شرایط زایمان در ترکیه برای ایرانیان و نامگذاری کودک

پدر کودک متولد شده در ترکیه که دارای تابعیت و شهروندی ترکیه است، دارای حق نامگذاری کودک است. اگر پدر این کودک نتواند نام مناسب برای کودک انتخاب کند این حق به مادر منتقل می شود. در مورد کودک متولد شده در ترکیه از پدر و مادر فاقد تابعیت و شهروندی ترکیه انتخاب نام برای کودک بر عهده پدر و مادر وی می باشد. در این موارد اگر پدر یا مادر دارای تابعیت کشور دیگری باشند، می توانند دو نام برای کودک خود انتخاب کنند.

هزینه های زایمان در ترکیه برای ایرانیان

هزینه های زایمان در ترکیه برای ایرانیان بر اساس دارا بودن بیمه درمانی، دارا بودن تابعیت و شهروندی و دارا بودن مجوز اقامت قانونی ترکیه متفاوت است. مادران ایرانی می تواننند زایمان خود را در بیمارستان های دولتی ترکیه و به صورت رایگان انجام دهند، در صورتی که دارای بیمه درمانی ترکیه باشند.

هزینه های زایمان طبیعی در بیمارستان های ترکیه بیشتر از 2000 لیر و هزینه های زایمان به روش سزارین بیشتر از 5000 لیر است. بر اساس نوع بیمارستان، شهر محل سکونت و دارا بودن بیمه درمانی ترکیه این هزینه ها ممکن است کم تر یا بیشتر شود.

هزینه های زایمان طبیعی در بیمارستان های دولتی ترکیه برای ایرانیان دارای مجوز اقامت طولانی مدت و یا دارای تابعیت و شهروندی ترکیه بسیار کم و در حد رایگان است. علاوه بر این ایرانیانی که دارای بیمه سلامت SGK برای اتباع خارجی هستند نیز در حد بسیار پایین و تا حد رایگان است.

هزینه های تولد کودک در بیمارستان های خصوصی ترکیه تا 14.000 لیر نیز می رسد. ایرانیانی که قصد زایمان در ترکیه را دارند باید حداقل 9 ماه قبل از زایمان برای اخذ بیمه درمانی برای خارجی ها در ترکیه اقدام کنند.

بیمه سلامت SSK برای ایرانیانی که قصد اخذ اقامت ترکیه و زایمان در این کشور را دارند مناسب است. با دارا بودن این بیمه هزینه های زایمان و مراقبت های پس از زایمان در حد رایگان می باشد. اگر همسر متقاضی دارای این بیمه باشد، خدمات بیمه ای برای کل خانواده رایگان محسوب می شود.

بهترین بیمارستان های ترکیه برای تولد کودک

متقاضیان ایرانی که قصد زایمان در ترکیه و تولد کودک در این کشور را دارند باید حداقل چندین ماه قبل از تولد برای انتخاب بیمارستان و آماده کردن مقدمات لازم برای تولد کودک خود در این کشور اقدام کنند. در ادامه این مقاله به معرفی بهترین بیمارستان های ترکیه برای زایمان و تولد کودک می پردازیم.

بیمارستان ACIBADEM TAKSIM

این بیمارستان از بزرگ ترین و مجهزترین بیمارستان های ترکیه محسوب می شود. دارا بودن مساحت 24.000 متر مربع، دارا بودن اعتباربخشی JCI، دارا بودن گروه مراقبت های ویژه درمانی ACIBADEM و دارا بودن 99 تخت خواب و 16 اتاق عمل از ویژگی های این بیمارستان مجهز و شناخته شده است.

تجهیز این بیمارستان به پیشرفته ترین امکانات روز جهان و خدمات تشخیص و درمان در سطح عالی این مرکز درمانی خیال همه مادران را از تولد راحت و مطمئن کودک در این بیمارستان راحت می کند. دارا بودن اتاق های همراه و سوئیت های استاندارد برای اقامت خانواده در این بیمارستان برای تولد کودک از بهترین مزیت های این بیمارستان برای ایرانیان است.

بیمارستان AMERIKAN

این بیمارستان از برترین و معتبرترین بیمارستان های ترکیه و دارای خدمات منحصربه فرد برای تولد کودک می باشد. در واقع وجود امکانات و تجهیزات پیشرفته این بیمارستان همه انتظارات متقاضیان برای زایمان و تولد کودک را برطرف می کند. تبعیت از قوانین و مقررات استاندارد، حفظ حریم شخصی بیماران و دارا بودن سیستم یکپارچه هماهنگ پزشکان و پرستاران و تکنسین ها از ویژگی های این بیمارستان معتبر در ترکیه است.

بیمارستان KOC UNIVERSIYT

این بیمارستان وابسته به دانشگاه کوچ در سال 2014 فعالیت خود را شروع کرد و به عنوان موسسه تحقیقاتی و آموزشی شروع به کار نمود. دارا بودن 404 اتاق بیمار و 37 واحد مراقبت ویژه، 13 اتاق عمل و 14 اتاق احیا از ویژگی های این بیمارستان معتبر ترکیه است. نکته قابل توجه برای زایمان ایرانیان در این بیمارستان هزینه های مقرون به صرفه و مناسب آن است.

بیمارستان MEDICAL PARK BACILIRVLER

این بیمارستان نیز که از بزرگترین و شناخته شده ترین بیمارستان های ترکیه محسوب می شود، در بخش اروپایی ترکیه قرار دارد. ارائه خدمات پزشکی و بهداشتی منحصر به فرد و دارا بودن امکانات پزشکی پیشرفته از ویژگی های این بیمارستان ترکیه است. این بیمارستان شرایط راحت و به دور از استرس را برای زایمان ایرانیان در ترکیه فراهم کرده است.

بیمارستان ISTINYE UNIVERSITY

این بیمارستان نیز از برترین مراکز تحقیقی و آموزشی وابسته به دانشگاه ایستینه است که در سال 2016 فعالیت خود را شروع کرده است. این بیمارستان با دارا بودن 23 سال تجربه و دارا بودن 307 تخت خواب و 12 اتاق عمل و 84 تخت خواب مراقبت های ویژه از معتبرترین بیمارستان های ترکیه برای زایمان و تولد کودک است.

مزیت های زایمان در ترکیه و اخذ اقامت و تابعیت

کشور ترکیه به دلایل بسیاری از برترین مقاصد مهاجرتی برای متقاضیان ایرانی محسوب می شود. شباهت های فرهنگی و آداب و رسوم مشترک و زبان تا حدودی مشترک از جمله دلایل ایرانیان برای اقامت و کار و زندگی در کشور ترکیه محسوب می شود. برخی از مهم ترین مزیت های زایمان در ترکیه و اخذ اقامت و تابعیت این کشور عبارت است از:

  • زندگی در کشوری با آب و هوای مطلوب و نزدیک به ایران با دارا بودن چهار فصل
  • راه اندازی کسب و کارهای بین المللی و کسب درآمد به دلار و روابط تجاری با کشورهای اروپایی
  • تحصیل در دانشگاه های معتبر و بین المللی ترکیه و ادامه تحصیل و کار در برترین کشورهای اروپایی و کانادا و آمریکا
  • افتتاح حساب بانکی در ترکیه و دسترسی به سیستم بانکی بین المللی
  • دارا بودن رفاه و آرامش و ثبات به دلیل ثبات اجتماعی و اقتصادی و سیاسی ترکیه
  • سرمایه گذاری در طرح های صنعتی ترکیه و اطمینان از امنیت مالی و آینده شغلی
  • اخذ ویزای کشورهای اروپایی و آمریکا بدون دردسر و به راحتی
  • سفر به 110 کشور جهان بدون اخذ ویزا

زایمان در ترکیه برای ایرانیان و سخن آخر

در این مقاله شرایط زایمان در ترکیه برای ایرانیان مورد بررسی قرار گرفت. چگونگی روند اخذ اقامت و تابعیت ترکیه برای کودک متولد شده و مزیت های اخذ تابعیت ترکیه نیز به تفضیل در این مقاله شرح داده شد.

مشاوران و کارشناسان متخصص در تیم مشاور املاک و مستغلات خانه ترکیه با دارا بودن تخصص کاری و حرفه ای در حوزه املاک و مستغلات در ترکیه مشاوره ها و راهنمایی های ارزشمندی را به متقاضیان ارائه می دهند. پرسنل حرفه ای آموزش دیده و دارای آگاهی کامل در زمینه املاک و مستغلات در ترکیه به عنوان بهترین تیم حرفه ای املاک ترکیه شرایط لازم برای خرید خانه و اقامت کاری و تحصیلی ترکیه را برای متقاضیان ایرانی فراهم می کنند. 1200 کارشناس و متخصص املاک تیم حرفه ای ما در 12 شهر مهم ترکیه آماده ارائه اطلاعات لازم و مشاوره های مفید به متقاضیان ایرانی برای سفر راحت به ترکیه و خرید خانه یا اخذ اقامت کاری و تحصیلی می باشند.

سوالات متداول در مورد شرایط زایمان در ترکیه برای ایرانیان

  • قوانین ترکیه در مورد کودک متولد شده در این کشور چیست؟

بر اساس قوانین ترکیه و ماده 3/7 اگر پدر کودک متولد شده در ترکیه دارای تابعیت و شهروندی ترکیه باشد اما مادر دارای تابعیت کشور دیگری باشد و ازدواج این دو به صورت رسمی در دفاتر رسمی ترکیه ثبت نشده باشد، اگر ایجاد نسبیت به طور قانونی اثبات شود، کودک متولد شده در این کشور می تواند تابعیت و شهروندی ترکیه را دریافت کند.

اما اگر پدر کودک متولد شده در ترکیه دارای تابعیت و شهروندی ترکیه باشد اما مادر دارای تابعیت کشور دیگری باشد و ازدواج این دو به صورت رسمی در دفاتر رسمی ترکیه ثبت شده باشد، کودک متولد شده در این کشور از همان ابتدا و بدون هیچ شرط و شروط و محدودیتی می تواند تابعیت و شهروندی ترکیه را دریافت کند.

اما زایمان ایرانیان در ترکیه بدون دارا بودن حق تابعیت و شهروندی برای پدر و مادر کودک هیچ حق و حقوقی را برای کودک به همراه نخواهد آورد و فقط در شناسنامه کودک محل تولد ترکیه ثبت می شود و پدر و مادر این کودک باید بر اساس قانون ترکیه برای اخذ اقامت ترکیه برای کودک خود اقدام کنند.

  • قوانین ترکیه در مورد اخذ اقامت از طریق تولد فرزند چگونه است؟

کشور ترکیه در مورد اعطای تابعیت به کودک متولد شده در این کشور بر اساس اصل خون عمل می کند. بر اساس ماده 66 قانون اساسی ترکیه اگر پدر یا مادر کودک متولد شده دارای تابعیت و شهروندی ترکیه باشند، این کودک از بدو تولد تابعیت ترکیه را دریافت خواهد کرد. اگر کودک دارای پدر و مادر تبعه ترکیه در خارج از کشور ترکیه متولد شود نیز تابعیت ترکیه را دریافت خواهد کرد.

اما اگر پدر و مادر کودک متولد شده در خاک ترکیه دارای تابعیت و شهروندی ترکیه نباشند، مانند بسیاری از ایرانیانی که برای زایمان در ترکیه اقدام می کنند، کودک نمی تواند از همان ابتدا تابعیت را دریافت کند و مراحل قانونی باید طی شود تا این کودک تابعیت و شهروندی ترکیه را دریافت کند

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه