سایت های کاریابی در ترکیه

 بهترین سایت های کاریابی در ترکیه

کشور ترکیه از کشورهای در حال توسعه است که برای رونق بازار و پیشرفت در حوزه اقتصادی و صنعت نیازمند متخصصان حرفه ای می باشد. متقاضیان واجد شرایط برای کار و اشتغال در حوزه های تخصص و کاری ترکیه باید از طرف کارفرماهای ترکی استخدام شوند و قبل از این باید در سایت های کاریابی ترکیه کار مورد نظر و کارفرمای ترکی را پیدا کنند. بر این اساس در این مقاله اطلاعات لازم در مورد سایت های کاریابی در ترکیه را ارائه می دهیم.

مطالب این مقاله بر اساس جدیدترین اطلاعات و آخرین قوانین مهاجرتی به ترکیه و از منابع زبان اصلی تهیه و تدوین شده است و در صورت لزوم در زمان های مختلف به روز رسانی می شود. در تهیه این مقاله از تجربه های وکلای برجسته در ترکیه استفاده شده است و حاوی نکات جالب و به روز برای اقامت و زندگی در ترکیه می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایت های کاریابی ترکیه مطالعه این مقاله را از دست ندهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل و کار و اقامت در ترکیه از روش های مختلف و مطالعه سلسله مقاله های مفید در این مورد به سایت1.turkeykhane.com  مراجعه کنید.

سایت ترکیه خانه از معتبرترین سایت ها برای راهنمایی خرید خانه در ترکیه است که به عنوان برترین تیم مشاور املاک و مستغلات در ترکیه شناخته شده است و دارای بیش از 1200 کارشناس متخصص در 12 شهر مهم ترکیه شامل استانبول، ازمیر، ترابزون، آنتالیا، آنکارا، بورسا و غیره می باشد. سایت ترکیه خانه و مشاوران و کارشناسان متخصص آن راهنمایی های لازم در مورد شرایط خرید ملک در ترکیه، شرایط اخذ اقامت و پاسپورت ترکیه، اطلاعات لازم در مورد شهرهای ترکیه، قوانین اتباع خارجی در ترکیه و شرایط سرمایه گذاری در ترکیه و چگونگی انتقال مالی به ترکیه را به متقاضیان ایرانی علاقمند به کار و تحصیل و سرمایه گذاری در ترکیه ارائه می دهد.

اهمیت کار در ترکیه برای متقاضیان ایرانی

دولت ترکیه به منظور جذب متقاضیان ماهر و متخصص حرفه ای و تبدیل این کشور به یک کشور پیشرفته و توسعه یافته سرمایه گذاری های کلانی انجام داده است. جذب متقاضیان حرفه ای و تسهیل شرایط برای به کار گیری آن ها در کارهای مناسب و اعطای مجوز اقامت و برخورداری از حقوق مهاجران و با اخذ تابعیت بهره مندی از حقوق شهروندی ترکیه از مزیت هایی است که دولت ترکیه برای مهاجران کاری به این کشور در نظر گرفته است.

متقاضیان ایرانی به دلیل وجود شباهت های فرهنگی، نزدیکی جغرافیایی و آداب و رسوم و زبان تقریبا مشترک، وجود فرصت های شغلی مختلف و مهم تر از همه عدم نیاز به صدور ویزا این کشور را برای کار و اشتغال انتخاب می کنند.

علاوه بر این موارد تنوع فرهنگی، جاذبه های گردشگری و تاریخی، فرهنگ و تاریخ غنی و پایین بودن هزینه های زندگی از دیگر دلایل متقاضیان ایرانی برای مهاجرت کاری به ترکیه است.

کار در ترکیه برای متقاضیان ایرانی

اقتصاد کشور ترکیه بر اساس صنعت کشاورزی، گردشگری و تولید استوار است و در این صنایع اقدام به استخدام متقاضیان متخصص و حرفه ای از کشورهای دیگر می کند تا رونق و رشد اقتصادی خود را تضمین کند.

متقاضیان ایرانی برای کار در ترکیه می توانند از طریق مراجعه به سایت های کاریابی و یافتن کارفرمای مناسب و همچنین تبلیغات روزنامه ها و مجله ها کار مورد نظر خود را پیدا کنند. سایت های کاریابی ترکیه و اداره کار ترکیه در زمان های مشخص مشاغل مورد نیاز این کشور را به روز می کنند. متقاضیان ایرانی با مراجعه به وب سایت های کاریابی می توانند کارهای تمام وقت و پاره وقت و دانشجویی را بررسی کنند.

متقاضیان برای کار در ترکیه به پاسپورت با اعتبار کافی، مجوز کار، دعوت نامه کاری از طرف کارفرمای ترکیه ای، مدارک و سوابق تحصیلی و کاری و مجوز اقامت ترکیه نیاز دارد.

مشاغل مورد نیاز ترکیه

گرچه کشور ترکیه نسبت به کشورهای اروپایی دارای نرخ بیکاری بالایی است، اما نیازمند متقاضیان متخصص و حرفه ای برای گردش چرخ های اقتصاد و رونق و رشد بیشتر اقتصاد این کشور می باشد. بر این اساس نیازمند متخصصان حرفه ای در مشاغل فناوری اطلاعات، صنایع خودروسازی، محیط زیست، صنایع مواد شیمیایی، شرکت های پتروشیمی، نساجی، ساخت و ساز و ساختمان و خدمات مشاوره مالی است.

علاوه بر این فرصت های شغلی در حوزه های خدمات نظافتی، شرکت تعمیرات وسایل، مسئول رزرواسیون هتل و آپارتمان ها، شرکت های خدماتی تهیه غذای صنایع حمل و نقل هوایی و کشاورزی، مدیریت زنجیره فروش، راهنمای تور جهانگردی، گارسون و مهماندار، نقاش و کاشی کار ساختمان، بیمه، آرایشگری، جوشکاری و نجاری نیز مورد نیاز کشور ترکیه می باشد.

زنان ایرانی علاقمند به کار در ترکیه نیز می توانند در مشاغلی مانند شغل های آرایشگاهی، شغل های تولیدی لباس و پوشاک، بازیگری و مدلینگ، مسول پذیرش هتل ها، فیلمبرداری و عکاسی مجالس، مهماندار و آشپز و گارسون رستوران ها و مدیریت فروش و بازاریابی نیز مشغول کار شوند.

روش های کار در ترکیه

متقاضیان ایرانی برای یافتن کار در ترکیه و اشتغال در این کشور می توانند از دو روش اقدام کنند. در روش اول متقاضی از طریق مراجعه به وب سایت های کاریابی و یافتن کارفرمای ترکی و تایید مدارک از طریق وزارت کار و امور اجتماعی می تواند کار مورد نظر را در این کشور پیدا کند.

در روش دوم متقاضی باید از طریق سفارت یا کنسولگری ترکیه مانند سفارت ایران در آنکارا یا کنسولگری ایران در استانبول اقدام کند که در حدود یک ماه طول می کشد.

اگر متقاضی دارای شرایط لازم برای کار در ترکیه باشد با کارفرمای ترکی قرارداد کاری برای یک مدت مشخص معمولا یک ساله امضا می کند و در صورت توافق این قرارداد تا 3 سال قابل تمدید است. متقاضی حداقل تا 15 روز قبل از تمام شدن مجوز اقامت باید برای تمدید آن اقدام کند.

ویزای کار ترکیه برای متقاضیان ایرانی

متقاضی ایرانی برای کار در ترکیه باید در ابتدا مجوز کار را از وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه بگیرد. بدین منظور متقاضی باید مدارک خود را به سفارت ترکیه در کشور خود تحویل دهد. کارفرمای ترکیه ای برای استخدام متقاضی در ترکیه باید مدارک متقاضی را به وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه ارائه دهد. اگر مدارک متقاضی مورد تایید وزارت کار و کارفرمای ترکیه ای قرار گرفت، متقاضی باید با حضور در ترکیه ویزای کار و مجوز دریافت پاسپورت خود را تائید کند.

اگر متقاضی در ترکیه حضور داشته باشد، باید در مدت یک ماه پس از ورود خود به ترکیه درخواست اخذ ویزای کاری ترکیه را ارائه دهد. درخواست متقاضی برای کارفرمای ترکیه ای ارسال می شود و متقاضی در صورتی می تواند کار خود را در ترکیه شروع کند که دارای ویزای کار ترکیه و مجوز اقامت ترکیه باشد.

 مجوز کار ترکیه برای متقاضیان ایرانی

پس از این اخذ ویزای کار ترکیه متقاضی می تواند برای اخذ مجوز کار این کشور درخواست دهد. در ابتدا برای متقاضی مجوز کار یک ساله صادر می شود. در صورتی که متقاضی قصد تمدید این مجوز کار را داشته باشد، می تواند آن را برای ۲ سال دیگر تمدید کند. پس از ۲ سال کار و اشتغال در ترکیه در صورتی که متقاضی واجد شرایط باشد، می تواند این مجوز کار را برای ۳ سال دیگر تمدید کند.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که متقاضی باید ۴۵ روز قبل از پایان مهلت اعتبار ویزای کاری خود، درخواست تمدید این ویزا را برای وزارت کار و امور اجتماعی ترکیه ارسال کند. 

از شرایط مهم اخذ مجوز کار ترکیه دریافت پیشنهاد کاری از کارفرمای ترکی است. علاوه بر این متقاضی فقط با اخذ ویزای توریستی نمی تواند در ترکیه مشغول به کار شود و باید مجوز کار این کشور را دریافت کند.

از مهم ترین مدارک لازم برای اخذ مجوز کار ترکیه می توان به  فرم تکمیل شده درخواست کار، دعوتنامه کاری از طرف کارفرمای ترکیه ای، مجوز اقامت در ترکیه، پاسپورت معتبر،گواهی تائید مدارک متقاضی از طرف شرکت ترکیه ای، دفترچه اقامت در ترکیه، کد ملی ترکیه مخصوص اتباع خارجی، مدرک تحصیلی و ایمیل و کد رمز دولتی کارفرمای ترکیه ای اشاره کرد.

شرایط کار در ترکیه

از مهم ترین شرایط کار در ترکیه تسلط به زبان ترکی است که بیشتر کارفرماهای ترکیه ای از متقاضیان انتظار تسلط روان به زبان ترکی را دارند. اگر متقاضیان آشنایی کمی به زبان ترکی دارند، می توانند در کلاس های زبان ترکی در ترکیه شرکت کنند و در این حین به کارهای پاره وقت نیز بپردازند.

ساعت های کاری در ترکیه 45 ساعت در هفته است که در روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 8:30 تا 5 بعدازظهر است. تعطیلات با حقوق در ترکیه در حدود 14 روز است که این میزان بر اساس ساعت های کاری شاغلان افزایش می یابد.

دانشجویان مشغول تحصیل در ترکیه نمی توانند برای کار در این کشور و اخذ مجوز کار درخواست دهند. متقاضیان برای اخذ مجوز کار ترکیه علاوه بر تسلط به زبان ترکی باید دارای مجوز اقامت دانشجویی یا مجوز اقامت توریستی نیز باشند.

متقاضیانی که بدون تسلط به زبان ترکی و بدون تخصص کاری و حرفه ای قصد کار در ترکیه را دارند، ممکن است به عنوان کارگر ساده در رستوران ها و کارگاه ها مشغول کار شوند و پس از مدتی به دلیل عدم تعهد کارفرما در مورد پرداخت حقوق و شرایط بد کار و زندگی مجبور به ترک ترکیه و بازگشت به ایران شوند.

اما متقاضیان دارای تحصیلات عالیه و سوابق کاری درخشان که از طریق ارتباط با کارفرما مجوز کار ترکیه را دریافت کرده اند در مشاغل با درآمد بالا و مزیت های فراوان مشغول کار می شوند.

متقاضیان حرفه ای در زمینه های فنی مانند جوشکاران و لوله کش ها و بناها بنا به نوع کار و نیاز کشور ترکیه به این مشاغل می توانند درآمد خوب و مناسب کسب کنند.

ویزاهای کار ترکیه

متقاضیان با دارا بودن شرایط لازم می توانند یکی از ویزاهای کاری ترکیه را دریافت کنند. ترکیه انواع ویزاهای مختلف را به متقاضیان ارائه می دهد که برخی از این ویزاها عبارت است از:

  • ویزای کار موقت یک ساله ترکیه برای متقاضیان کار و اشتغال در ترکیه است.
  • ویزای کار دائم برای متقاضیانی که در حدود 8 سال در ترکیه مشغول کار هستند.
  • ویزای مستقل ترکیه برای متقاضیانی که دارای سابقه 5 سال کار در این کشور می باشند.
  • ویزای کار ویژه ترکیه برای متقاضیانی که یا دارای مجوز شهروندی ترکیه باشند، یا یکی از اجداد آن ها ترک باشد، یا شهروند قبرس شمالی باشند، یا با شهروند ترکیه ازدواج کرده باشد، یا پناهنده ای باشد که تاییدهای اولیه را دریافت کرده باشد و یا قصد سرمایه گذاری در بخش صنعت تکنولوژی ترکیه را داشته باشد.
  • ویزای کار موقت ویژه ترکیه که برای هنرمندان و ورزشکاران علاقمند به کار در ترکیه اعطا می شود.
  • ویزای کار فیروزه ای ترکیه که مختص متقاضیان دارای تحصیلات عالیه و سوابق کاری درخشان می باشد و یا متقاضیانی که کار آن ها برای ترکیه سودآوری به همراه دارد.

بهترین سایت های کاریابی در ترکیه

متقاضیانی که دارای تحصیلات و سوابق کاری مفید می باشند و قصد پیدا کردن کار مناسب و مرتبط با مهارت و حوزه کاری و تحصیلات خود را دارند، و یا متقاضیان دارای سوابق کاری در حوزه های فنی می توانند از طریق سایت ها و موسسه های کاریابی ترکیه کار مورد نظر خود را پیدا کنند. در ادامه این مقاله به بررسی معتبرترین و شناخته شده ترین سایت های کاریابی در ترکیه می پردازیم.

سایت کاریابی Eleman.Net ترکیه

وب سایت www.eleman.net ترکیه از بهترین سایت های کاریابی ترکیه برای متقاضیان ایرانی است. این سایت نیروهای کاری ساده را برای کسب و کارهای کوچک و اصناف و کارگاه های ترکیه فراهم می کند. کسب و کارهای کوچک و خرد ترکیه برای تامین نیروهای کاری خود به این وب سایت مراجعه می کنند. این وب سایت در حال حاضر در حال توسعه و ارتقا کاری است.

سایت کاریابی Turkeytalent ترکیه

وب سایت www.turkeytalent.com از بزرگترین و جامع ترین وب سایت های کاریابی ترکیه است که فرصت لازم را برای انتشار آگهی جذب متقاضیان واجد شرایط برای کارفرمایان ترکیه ای در سراسر جهان فراهم می کند.

مشاغل و فرصت های شغلی در این وب سایت به ترتیب تاریخ و ساعت انتشار و بر اساس روز فهرست بندی شده اند. متقاضیان در این وب سایت کاریابی امکان جستجوی مشاغل بر اساس مهارت ها و علایق خود را دارند.

این سایت دارای فرصت های شغلی مختلف در حوزه های کشاورزی، خدماتی، گردشگری، فروشندگی، ساخت و ساز، امور مالی و هر زمینه کاری دیگری می باشد.

سایت کاریابی Jobsinankara ترکیه

وب سایت www.jobsinankara.com از جمله وب سایت های انگلیسی زبان برای متقاضیان انگلیسی زبان می باشد. در واقع متقاضیانی که دارای تسلط به زبان انگلیسی می باشند و به دنبال فرصت های شغلی انگلیسی زبان در ترکیه هستند، می توانند در این سایت کاریابی شغل مورد نظر خود را پیدا کنند.

مشاغل آگهی شده در این وب سایت دارای دوره های آموزشی آنلاین می باشند که به متقاضیان کاریابی شرکت در این دوره ها توصیه می شود.

متقاضیان با ارائه رزومه کاری و شرکت در دوره های آموزشی آنلاین کاری این وب سایت به صاحبان مشاغل و کارفرماهای ترکیه معرفی می شوند.

سایت کاریابی Kariyerzirvesi.Com ترکیه

وب سایت www.kariyerzirvesi.com از وب سایت های کاریابی ترکیه برای متقاضیان ایرانی است. متقاضیان در این وب سایت علاوه بر مشاغل مختلف و آگهی های کاری با نظرهای مختلف افراد متخصص در حوزه های کاری مختلف نیز آشنا می شوند. ارائه مقاله های مختلف کاری در مورد مشاغل گوناگون موجود در این سایت از دیگر خدمات این وب سایت کاریابی برای متقاضیان ایرانی است.

سایت کاریابی Iskur.Gov.Tr ترکیه

وب سایت www.iskur.gov.tr از شناخته شده ترین وب سایت های کاریابی ترکیه است. تقریبا همه متقاضیانی که برای بار اول به دنبال کار می گردند به این وب سایت کاریابی مراجعه می کنند. این وب سایت دولتی ترکیه فرصت های کاری کمتری از دیگر وب سایت های خصوصی ترکیه دارد اما با این وجود از وب سایت های بسیار فعال ترکیه محسوب می شود.

سایت کاریابی LinkedIn ترکیه

وب سایت www.linkedin.com.tr از قدرتمندترین سایت های کاریابی در جهان و کشور ترکیه است که در طول 16 سال فعالیت خود پیشرفت های زیادی در مورد اشتغال متقاضیان واجد شرایط در سرتاسر جهان داشته است. دارا بودن 590 میلیون کاربر این وب سایت جهانی در بیش از 200 کشور جهان فرصت های شغلی زیادی را برای این کاربران ایجاد کرده است.

دفتر مرکزی سایت لینکدین در شهر کالیفرنیا آمریکا قرار دارد و در حدود 20 دفتر فعال دیگر نیز در کشورهای دیگر دارد. وب سایت لینکدین با پشتیبانی از زبان های عربی، فرانسوی، ژاپنی، ترکی، روسی، ایتالیایی و چینی در دسترس کاربران قرار دارد.

در وب سایت کاریابی لینکدین شبکه ای از افراد تحصیل کرده، مدیران و متقاضیان حرفه ای از هر شغلی وجود دارد و محل مناسبی برای تبادل نظر در مورد مسائل کاری با افراد باتجربه در این زمینه است. این وب سایت محل مناسبی برای کارآفرین ها و مدیران و صاحبان مشاغل و صنایع برای اشتغال افراد متخصص و حرفه ای است.

در این وب سایت جهانی متقاضیان با ارائه سوابق کاری و رزومه حرفه ای و فعالیت های خود کار مورد نظر را حتی در کشورهای دیگر پیدا می کنند.

متقاضیان پس از ایجاد پروفایل کاری در وب سایت لینکدین می توانند رزومه کاری و سوابق حرفه ای و تخصص های کاری خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. در واقع وب سایت لینکدین فضایی برای نمایش توانایی ها و مهارت ها و پذیرش فرصت های کاری است.

وب سایت کاریابی Secretcv ترکیه

وب سایت www.secretcn.com از قدیمی ترین و شناخته شده ترین وب سایت های کاریابی ترکیه است. از موارد مهم این وب سایت کاریابی امنیت و اعتماد آگهی دهندگان برای کار و اشتغال می باشد. در واقع هم آگهی دهندگان فرصت های شغلی و هم کاربران برای پیدا کردن فرصت های شغلی مناسب می توانند به این وب سایت کاریابی مراجعه کنند.

وب سایت کاریابی Elemanonline ترکیه

وب سایت www.elemanonline.com.tr از جمله وب سایت های کاریابی برای یافتن کارهای ساده و کارگری در ترکیه می باشد. وجود فیلدهای کاری متنوع و فراوان و همچنین آگهی های زیاد در مورد مشاغل و فرصت های شغلی در ترکیه از ویژگی های این وب سایت کاریابی در ترکیه است.

وب سایت کاریابی Xing ترکیه

وب سایت www.xing.com از سایت های کاریابی ترکیه و از شبکه های اجتماعی برای یافتن کار مناسب در ترکیه است. متقاضی پس از عضویت در این سایت در زمینه کسب و کار خود پیشرفت می کند و با اضافه کردن تعداد فالورها و دریافت توصیه نامه کاری از آن ها از میان فرصت های شغلی مختلف در ترکیه کار مورد نظر را پیدا می کند.

سایت کاریابی Yenibiris ترکیه

وب سایت www.yenibiris.com از وب سایت های معروف و قدیمی ترکیه برای یافتن مشاغل در حوزه های تخصصی است. متقاضیان بر اساس رشته تحصیلی خود می توانند کار تخصصی مورد نظر را در این وب سایت پیدا کنند. کارفرماهای ترکیه ای و متقاضیان در پی شغل مناسب در این وب سایت به آگهی های مناسب دسترسی دارند.

سایت کاریابی Kariyer ترکیه

وب سایت www.kariyer.net یکی از شناخته شده ترین سایت های کاریابی ترکیه است که موارد فراوانی در حوزه یافتن شغل برای متقاضیان حرفه ای و متخصص دارد. این وب سایت کاریابی نه تنها از کارفرما بلکه از متقاضی کار و اشتغال در ترکیه حمایت می کند. ارائه رزومه کاری قوی و همچنین سوابق کاری مفید در این وب سایت توجه بسیاری از کارفرماهای ترکیه ای را جلب می کند. در این وب سایت کاریابی با داستان زندگی افراد موفق آشنا می شوید و می توانید مصاحبه های جالب با این افراد و داستان رقابت های کاری آن ها را ببینید و بخوانید.

وب سایت های کاریابی ترکیه و سخن آخر

در این مقاله بهترین وب سایت های کاریابی ترکیه ومعرفی شد و اطلاعات لازم در مورد هر یک از این وب سایت های کاریابی ارائه شد. اگر قصد کار و اشتغال و اخذ ویزای کار ترکیه را دارید، اگر قصد خرید املاک و مستغلات را در ترکیه دارید، مشاوران و کارشناسان متخصص در تیم مشاور املاک و مستغلات خانه ترکیه با دارا بودن تخصص کاری و حرفه ای در حوزه املاک و مستغلات در ترکیه مشاوره ها و راهنمایی های ارزشمندی را به شما ارائه می دهند.

پرسنل حرفه ای آموزش دیده و دارای آگاهی کامل در زمینه املاک و مستغلات در ترکیه به عنوان بهترین تیم حرفه ای املاک ترکیه شرایط لازم برای خرید خانه و اقامت کاری و تحصیلی ترکیه را برای متقاضیان ایرانی فراهم می کنند.

 1200 کارشناس و متخصص املاک تیم حرفه ای ما در 12 شهر مهم ترکیه آماده ارائه اطلاعات لازم و مشاوره های مفید به متقاضیان ایرانی برای سفر راحت به ترکیه و خرید خانه یا اخذ اقامت کاری و تحصیلی می باشند.

سوالات متداول در مورد سایت های کاریابی در ترکیه

  1. مشاغل مورد نیاز ترکیه برای متقاضیان ایرانی کدامند؟

گرچه کشور ترکیه نسبت به کشورهای اروپایی دارای نرخ بیکاری بالایی است، اما نیازمند متقاضیان متخصص و حرفه ای برای گردش چرخ های اقتصاد و رونق و رشد بیشتر اقتصاد این کشور می باشد. بر این اساس نیازمند متخصصان حرفه ای در مشاغل فناوری اطلاعات، صنایع خودروسازی، محیط زیست، صنایع مواد شیمیایی، شرکت های پتروشیمی، نساجی، ساخت و ساز و ساختمان و خدمات مشاوره مالی است.

علاوه بر این فرصت های شغلی در حوزه های خدمات نظافتی، شرکت تعمیرات وسایل، مسئول رزرواسیون هتل و آپارتمان ها، شرکت های خدماتی تهیه غذای صنایع حمل و نقل هوایی و کشاورزی، مدیریت زنجیره فروش، راهنمای تور جهانگردی، گارسون و مهماندار، نقاش و کاشی کار ساختمان، بیمه، آرایشگری، جوشکاری و نجاری نیز مورد نیاز کشور ترکیه می باشد.

زنان ایرانی علاقمند به کار در ترکیه نیز می توانند در مشاغلی مانند شغل های آرایشگاهی، شغل های تولیدی لباس و پوشاک، بازیگری و مدلینگ، مسول پذیرش هتل ها، فیلمبرداری و عکاسی مجالس، مهماندار و آشپز و گارسون رستوران ها و مدیریت فروش و بازاریابی نیز مشغول کار شوند.

  • شرایط کار در ترکیه برای متقاضیان ایرانی چیست؟

از مهم ترین شرایط کار در ترکیه تسلط به زبان ترکی است که بیشتر کارفرماهای ترکیه ای از متقاضیان انتظار تسلط روان به زبان ترکی را دارند. اگر متقاضیان آشنایی کمی به زبان ترکی دارند، می توانند در کلاس های زبان ترکی در ترکیه شرکت کنند و در این حین به کارهای پاره وقت نیز بپردازند.

ساعت های کاری در ترکیه 45 ساعت در هفته است که در روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 8:30 تا 5 بعدازظهر است. تعطیلات با حقوق در ترکیه در حدود 14 روز است که این میزان بر اساس ساعت های کاری شاغلان افزایش می یابد.

دانشجویان مشغول تحصیل در ترکیه نمی توانند برای کار در این کشور و اخذ مجوز کار درخواست دهند. متقاضیان برای اخذ مجوز کار ترکیه علاوه بر تسلط به زبان ترکی باید دارای مجوز اقامت دانشجویی یا مجوز اقامت توریستی نیز باشند.

متقاضیانی که بدون تسلط به زبان ترکی و بدون تخصص کاری و حرفه ای قصد کار در ترکیه را دارند، ممکن است به عنوان کارگر ساده در رستوران ها و کارگاه ها مشغول کار شوند و پس از مدتی به دلیل عدم تعهد کارفرما در مورد پرداخت حقوق و شرایط بد کار و زندگی مجبور به ترک ترکیه و بازگشت به ایران شوند.

اما متقاضیان دارای تحصیلات عالیه و سوابق کاری درخشان که از طریق ارتباط با کارفرما مجوز کار ترکیه را دریافت کرده اند در مشاغل با درآمد بالا و مزیت های فراوان مشغول کار می شوند.

متقاضیان حرفه ای در زمینه های فنی مانند جوشکاران و لوله کش ها و بناها بنا به نوع کار و نیاز کشور ترکیه به این مشاغل می توانند درآمد خوب و مناسب کسب کنند.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه