حمام سلیمانیه در استانبول

حمام سلیمانیه در استانبول

حمام سلیمانیه یک حمام سنتی ترکی است که در کنار مسجد سلیمانیه در استانبول واقع شده است. این حمام در سال 1557 توسط معمار سنان ساخته شد و یکی از بزرگترین و زیباترین حمام های ترکی در جهان است.

حمام سلیمانیه دارای دو بخش اصلی است: بخش زنانه و بخش مردانه. هر بخش دارای یک سالن ورودی، یک اتاق انتظار، یک اتاق حمام سرد، یک اتاق حمام گرم و یک اتاق حمام بخار است.

سالن ورودی حمام سلیمانیه دارای سقف گنبدی بزرگی است که با کاشی های آبی و سفید تزئین شده است. اتاق انتظار دارای صندلی هایی است که مهمانان می توانند قبل از حمام کردن استراحت کنند.

اتاق حمام سرد دارای یک استخر بزرگ است که با آب سرد پر شده است. مهمانان می توانند در این استخر شنا کنند یا در زیر آبشارهای آب سرد استراحت کنند.

اتاق حمام گرم دارای یک استخر بزرگ است که با آب گرم پر شده است. مهمانان می توانند در این استخر غوطه ور شوند یا از ماساژ آب گرم لذت ببرند.

اتاق حمام بخار دارای یک اتاق بزرگ است که با بخار پر شده است. مهمانان می توانند در این اتاق استراحت کنند و از فواید بخار برای پوست و مو لذت ببرند.

حمام سلیمانیه یک مکان عالی برای تجربه فرهنگ حمام سنتی ترکی است. این حمام دارای فضایی آرام و دلنشین است و کارکنان آن بسیار ماهر و خوش برخورد هستند.

حمام سلیمانیه در استانبول
حمام سلیمانیه در استانبول

ساعات بازدید از حمام سلیمانیه

حمام سلیمانیه همه روزه از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر باز است.

هزینه ورودی حمام سلیمانیه

هزینه ورودی حمام سلیمانیه برای بزرگسالان 50 لیر ترکیه و برای کودکان 25 لیر ترکیه است.

چگونه به حمام سلیمانیه برسید

حمام سلیمانیه در منطقه فاتح در استانبول واقع شده است. این حمام با اتوبوس، مترو و تاکسی قابل دسترسی است.

جمع بندی

حمام سلیمانیه یک حمام سنتی ترکی زیبا و تاریخی است که یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری استانبول است. این حمام دارای فضایی آرام و دلنشین است و بازدید از آن برای علاقه مندان به فرهنگ ترکیه خالی از لطف نخواهد بود.

در این مجموعه می توانید ساختمان های دیگری مانند دبستان، بیمارستان، مقبره های متعدد و بازار را نیز پیدا کنید. حمام سلیمانیه به دلیل معماری و نزدیکی به مسجد سلیمانیه یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری استانبول است.

طراحی و ویژگی ها

حمام سلیمانیه طرحی مشابه حمام خرم سلطان دارد. جالب است بدانید که حمام سلیمانیه در زمانی ساخته شد که سنان هنوز یک معمار شاگرد بود.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه