تفاوت های زندگی در آنتالیا- آلانیا و ازمیر

تفاوت های زندگی در آنتالیا- آلانیا و ازمیر

تفاوت های زندگی در استان آنتالیا و ازمیر

ازمیر یا آنتالیا کدام بهتر است؟

در این مقاله قصد داریم دو استان بزرگ کشور ترکیه را با هم مقایسه کرده و نتیجه گیری کنیم که ازمیر یا آنتالیا کدام شهر برای شما مناسب است.

ازمیر

ازمیر سومین و بزرگترین شهر این کشور بوده و به عنوان شهری تجاری ، صنعتی و بندری ، و با توجه به قرار گرفتن در ساحل دریای اژه ، به نوعی پایتخت تجاری منطقه اژه به شمار می‌رود.

این شهر در قدیم با نام Smyrna شناخته میشد و در طول جنگ استقلال ترکیه در سال ۱۹۲۲، در آتش‌سوزی حاصل از جنگ ویران شد. اما امروزه ازمیر با جمعیتی بالغ بر ۳ میلیون نفر، یکی از مدرن‌ترین شهرهای تجاری ترکیه محسوب شده و با هتل‌ها، مراکز خرید، رستوران‌ها، بازارها و مکان‌های دیدنی و تفریحی خود ، یکی از شهرهای توریست ‌پذیر ترکیه به حساب آمده و با فرودگاه خود در جنوب شهر، محلی برای رفتن به شهر باستانی افسوس نیز به شمار می‌رود. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خرید ملک در ازمیر کلیک کنید.

استان آنتالیا

آنتالیا در منطقه مدیترانه و در غرب ترکیه واقع شده‌ است. این استان از سمت شمال با شهر بوردور، از جنوب به دریای مدیترانه، از شرق به شهر سریک، از غرب به شهر کورکوتلی و از جنوب غرب به شهر کمر احاطه شده‌ است. جمعیت آنتالیا نیز بیش از دو میلیون و دویست هزار نفر بوده و یکی از شهرهای پرجمعیت ترکیه محسوب می‌شود.

عده زیادی این شهرها را برای گذراندن تعطیلات یا زندگی انتخاب می‌کنند. جالب است بدانید استان آنتالیا که امروز موضوع صحبت ماست، شهری ایده‌آل برای زندگی محسوب می‌شود. هزینه‌های زندگی در آنتالیا و آلانیا بسیار مناسب و حتی از زندگی در پایتخت خودمان، تهران هم کمتر است.

هم چنین، آنتالیا و آلانیا دارای دیدنی‌های طبیعی و باستانی فراوان و مردمی مهمان‌نواز است که در مجموع سفر به این شهر را دلنشین‌تر می‌کند.این شهرها با سواحل ماسه‌ای ، آب‌های معدنی، درختان نخل ، آثار تاریخی ، اماکن باستانی و کافه‌های خود توانسته افراد زیادی را جلب کند.

اقتصاد استان آنتالیا

شهرهای آلانیا و آنتالیا از جمله شهرهایی هستند که می توان گفت هیچ نعمتی بی‌نصیب نمانده است. استان آنتالیا با زیبایی های طبیعی و منابع آبی فراوان و خاک حاصلخیز و مناسب برای کشاورزی مرکز ویژه ای برای کشور خود است و نه تنها در صنعت و تجارت کشور خود بلکه در جهان حرفی برای گفتن دارد.

زندگی در آنتالیا و آلانیا و شرایط آن بسیار خوب است و افراد زیادی خواهان زندگی در کشور زیبای ترکیه هستند. و برای انتخاب یک شهر گزینه‌های زیادی را مورد بررسی قرار می‌دهند.

آب و هوای شهر های الانیا آنتالیا و ازمیر

از فاکتور های مهم برای تشخیص زندگی بهتر میان ازمیر یا آنتالیا، و اینکه متوجه شویم زندگی در ازمیر بهتره یا آنتالیا؛ مقایسه آب و هوای این دو شهر است. آب و هوای آنتالیا و ازمیر مدیترانه ای است.

زمستانهای ازمیر با اینکه برف در این شهر نمیبارد بسیار سرد بوده و با توجه به قیمت انرژی در کشور ترکیه هزینه گرمایش در ازمیر بیشتر از انتالیا و آلانیا میباشد.

تفاوتهای ازمیر با آلانیا و آنتالیا

ازمیر از آنتالیا بزرگتر است

ازمیر بر خلاف اینکه شهری در کنار دریا میباشد هیچ ساحلی برای شنا  ندارد و نزدیکترین ساحل حدود 1 ساعت با مرکز شهر فاصله دارد.

خرید و فروش و اجاره در آلانیا به یورو میباشد و با توجه به شرایط ناپایدار لیر ترکیه سرمایگذاران تمایل بیشتری به این شهر دارند.

ازنظر تحصیل هر دو استان دارای مدارس دولتی و بین الملی مناسبی هستند.

هزینه تفریح و رستوران در ازمیر بیشتر از آلانیا و آنتالیا میباشد.

بر اساس آمار مردم آنتالیا  و آلانیا نسبت به ازمیر آرامش بیشتری دارند.

آب و هوای ازمیر سرد تر و سبک تر از آنتالیا بوده و جریان هوای سرد در آن زیاد است .

جامعه ایرانیان استان آنتالیا بزرگتر و خوش نام تر از ازمیر است.

در آنتالیا به نسبت ازمیر آرامش بیشتری وجود دارد . ازمیر قدیمی تر و محله های قدیمی زیادی دارد.

دسترسی به حمل و نقل عمومی در ازمیر بیشتر است( به علت ترافیک زیاد ) اما در آنتالیا علاوه بر حمل و نقل عمومی تاکسی نیز به صرفه است .

رونق اقتصادی و تجارت های بین المللی در آنتالیا بیشتر دیده میشود .

کشاورزی و پرورش گیاهان در آنتالیا رونق بیشتری دارد.

قیمت مسکن و محل کسب وکار در آنتالیا کمتر از ازمیر است .

اقلام خوراکی و مواد روزمره زندگی در ازمیر گرانتر هستند.

فرهنگ مردم تقریا یکسان است و در هر استان مردمان آرام و با سواد بالا زندگی میکنند .

درصد مهاجران در آنتالیا بیشتر است.

شهرکهای صنعتی و اسکله های تجاری در ازمیر باعث رونق صادرات در این شهر هستند.

طبیعت گردی در آنتالیا محبوب بوده و پیست اسکی حتی در ماه اردیبهشت نیز فعال است .

فستیوالها، نمایشگاهها و رویدادهای فرهنگی در استان آنتالیا بیشتر برگذار میشود .

به علت نداشتن گاز در خانه های قدیمی در ازمیر و گران بودن انرژی مردم مجبور به استفاده از بخاری هیزمی در روزهای سرد میشوند که باعث میشود همیشه در طول زمستان بوی دود در کوچه ها بپیچد.

مراکز خرید ازمیر بیستر از آنتالیا و آلانیا میباشد.

در مناطق بایراکلی تا ماویشهیر ازمیر تابستانها معمولا بوی بد لجن دریا در عصرها به مشما میرسد.

اگر از شما پیش از خواندن این مطلب می پرسیدیم ازمیر یا آنتالیا؟ احتمال فراوان شما ازمیر را انتخاب می کردید؛ چراکه اطلاعاتتان در رابطه با این دو شهر ناقص بوده است و صرفا به خاطر اینکه نام ازمیر را بیشتر شنیده اید؛ آن را انتخاب می کردید. گرچه ازمیر انتخاب خوبی برای زندگی است اما با توجه به مطالب و تجربه های تیم ترکیه خانه متوجه ویژگی های جذاب آنتالیا و آلانیا نیز شدید.

امیدواریم این مقاله کمک کرده باشد تا انتخاب مناسبی را در جهت سفر یا مهاجرت خود داشته باشید.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه