بازارهای محلی آلانیا

بازارهای محلی آلانیا

بازارهای محلی آلانیا

شاید هیچ کجای شهر، به اندازه بازارهای محلی اش دلچسب نباشد. بازارهای محلی آلانیا، چیزی که امروز به معرفی آن خواهیم پرداخت، لذتی است که باید تجربه کنید. تصور کنید؛ میوه های تازه و خوش رنگ و لعاب؛ بوی نان های تازه محلی و بلال آب پز معروف آلانیا که هوش از سر آدم میبرد؛ عطر تازه سبزیجات و مردان و زنان مسنی که در کنار سایر بازاریان در حال فروش محصولات باغ کوچک خود هستند و چه لذتی دارد خرید کردن از باغچه کوچکشان!
به تصویر کشیدن بازارهای محلی آلانیا و لذت قدم زدن و خرید در آنها، چیزی نیست که این متن از عهده آن دربیاید. ما در اینجا تنها به معرفی آنها خواهیم پرداخت تا راهنمای شما در سفر به آلانیا و گذر از بازارهای محلی آن باشد.

بازارهای محلی آلانیا
بازارهای محلی آلانیا

بازارهای محلی آلانیا در کدام محله های شهر برپا میشوند؟

بازارهای محلی آلانیا، به غیر از روزهای یک شنبه در سایر روزهای هفته و در چندین محله مهم آلانیا برپا میشود و شما ساکن هر کدام از این محله ها که باشید میتوانید حداقل یک روز در هفته، دسترسی ساده ای به آن داشته باشید.
عمده محصولات موجود در این بازارها میوه ها و سبزیجات به واقع تازه و خوشمزه است که اغلب آنها محصول خود شهر هستند مثل موز، زیتون، پرتقال، آواکادو و…. و البته که در کنار محصولات تولیدی آلانیا، محصولات دیگری هم از شهرهای دیگر در بازارهای محلی آلانیا پیدا میشود.
در بازارهای محلی آلانیا علاوه بر میوه، غرفه های آجیل و خشکبار، لبنیات و ادویه جات هم پیدا میشود. یکی از جاذبه های شیرین و جذاب بازارهای محلی آلانیا، ذرت آب پز است که بوی آن از چند متری هوش از سر میبرد و نمیشود از آن گذشت.
“گوزلمه” هم خوشمزه دیگری است که در این بازارها حتما پیدا میکنید. گوزلمه در واقع یک ساندویچ داغ با محتویات پنیر یا سیب زمینی و در کنار آن مقداری سبزی است که نان آن همان لحظه پخته میشود و بسیار لذیذ است.
در کنار آنها میتوانید از آب میوه های تازه ای هم که همانجا تهیه میشود استفاده کنید و لذت ببرید.‌
در بین تمام بازارهای محلی آلانیا، بازارهایی که در محله محموتلار برپا میشوند، علاوه بر میوه و سبزیجات، پوشاک، کیف و کفش و تعداد محدودی هم غرفه های سوغاتی و وسایل منزل وجود دارد.
در ادامه به معرفی بازارهای محله های مختلف آلانیا خواهیم پرداخت اما پیش از آن توصیه میکنیم از طریق مطالعه مقالات زیر با آلانیا بیشتر آشنا شوید و جواب سوالات و نیازهای خود در شهر آلانیا را در این مقالات پیدا کنید

◾️بازارهای محلی آلانیا در محله محموتلار

محله محموتلار آلانیا، بزرگترین و پر جمعیت ترین محله این شهر است و از قضا ایرانیان زیادی هم در این محله زندگی میکنند. بازار محلی محموتلار به چندین دلیل از پرطرفدارترین بازارهای محلی آلانیا به شمار میرود؛ دلیل اول بزرگ بودن و طویل بودن بازارهای این محله است.‌ دلیل دوم این است که در محله محموتلار، دو روز در هفته یعنی روزهای شنبه و سه شنبه، بازار محلی برپا میشود. و دلیل سوم این که علاوه بر میوه و سبزیجات چیزهای دیگری هم در آن پیدا میشود و گشت و گذار در آن بسیار لذتبخش است.

▫️شنبه بازار محموتلار:

شنبه بازار در حوالی میدان ساعت محموتلار از ساعات اولیه صبح تا نزدیک غروب برپاست. در لینک زیر لوکیشن این بازار محلی را به سادگی خواهید دید.

شنبه بازار محموتلار

▫️سه شنبه بازار محموتلار:

از دیگر بازارهای محلی آلانیا در محله محموتلار، سه شنبه بازار است که در خیابان باریش (متقاطع با خیابان محمت چاکر) برگزار میشود و کاملا شبیه شنبه بازار علاوه بر میوه و سبزیجات، ادویه جات، خشکبار، لبنیات و پوشاک و کیف و کفش هم در آن موجود است. در لینک زیر لوکیشن این بازار قابل دسترسی است.

سه شنبه بازارمحموتلار

◾️چهارشنبه بازار کستل آلانیا:

یکی دیگر از بازارهای محلی آلانیا در محله کستل و در روزهای چهارشنبه برگزار میشود. این بازار به بزرگی بازارهای روز محله محموتلار نیست و عمده فروش در این بازار به میوه و سبزیجات محدود میشود. لوکیشن چهارشنبه بازار کستل را در لینک زیر ببینید.

جهارشنبه بازار کستل

◾️پنج شنبه بازار توسمور:

یکی دیگر از بازارهای محلی آلانیا، در محله توسمور برپا میشود و همانطور که از نامش مشخص است روز برگزاری آن، پنجشنبه هر هفته میباشد.
مکان دقیق برگزاری این بازار را میتوانید در لینک زیر مشاهده کنید.

پنجشنبه بازار توسمور

◾️دوشنبه بازار اوبا:

یکی دیگر از بازارهای محلی آلانیا، روزهای دوشنبه در‌محله اوبا برگزار میشود. لوکیشن این بازار را در لینک زیر مشاهده کنید.

دوشنبه بازار اوبا

◾️چهارشنبه بازار آوسالار:

از دیگر بازارهای محلی آلانیا که بازهم در روزهای چهارشنبه هر هفته برگزار میشود در محله آوسالار است که لوکیشن دقیق آن، در لینک زیر قابل دسترسی خواهد بود.

چهارشنبه بازار آوسالار

◾️ جمعه بازار آلانیا:

دیگر بازار محلی، در مرکز شهر آلانیا در روزهای جمعه، برپا میشود و از ساعات اولیه صبح تا حوالی غروب قابل دسترسی است.

◾️بالک پازاری یا بازار ماهی:

علاوه بر بازارهای محلی آلانیا که در واقع بازار روز هستند و به صورت موقت در روزهای هفته برپا میشوند در لوکیشن زیر میتوانید به بازار ماهی آلانیا هم دسترسی داشته باشید. در بازار ماهی، علاوه بر خرید ماهی تازه و محصولات دریایی، میتوانید به میوه فروشی های کنار بازار ماهی هم دسترسی داشته باشید. علاوه بر آن در نزدیکی بازار ماهی آلانیا، میدان میوه و تره بار وجود دارد که به صورت عمده و در حجم زیادتر میتوانید اقدام به خرید میوه جات کنید.‌

لوکیشن بازار ماهی

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه