محله محمودلار آلانیا‌

محله محمودلار آلانیا‌

محله ای که امروز می خواهیم به شما معرفی کنیم محله محموتلار در آلانیا (محمودلار ) است که در فاصله ۱۵ کیلومتری از مرکز شهر قرار دارد. 

محله محمودلار آلانیا‌

محمودلار منطقه ای زیبا و آرام در آلانیا است که به مکانی بسیار محبوب برای زندگی تبدیل شده است. این شهر در 12 کیلومتری شرقی مرکز شهر آلانیا و بین دو منطقه کستل و کارگیچاک واقع شده است.

این منطقه در سال های اخیر به سرعت توسعه یافته است و بسیاری از شرکت های ساختمانی را برای ساخت آپارتمان و ویلا در آنجا جذب کرده است. زیبایی مناظر طبیعی محلی و سطح بالای امکانات این منطقه را به محله ای عالی برای خارجی هایی که به دنبال خرید ملک در آلانیا هستند تبدیل کرده است.

دلیل اصلی خرید ملک در این نقطه از شهر نزدیک بودن آن به دریا و برخورداری از امکانات رفاهی متنوع است. این منطقه همچنین برای گردشگرانی که می خواهند اوقات خود را در محیطی دلپذیر و آرام بگذرانند ایده آل است.

مجتمع های آپارتمانی زیادی در این منطقه با قیمت های متنوع و متناسب با بودجه و نیازهای مختلف وجود دارد. ویلاهایی کمی نیز در این منطقه وجود دارد.

اگر به دنبال مکانی آرام برای زندگی در آلانیا هستید، باید خرید ویلا یا آپارتمان در محمودلار را در نظر بگیرید.  املاکی که در  این منطقه وجود دارد چشم اندازی عالی به کوه و دریا دارند.

یکی دیگر از مزایای زندگی در محمودلار این است که منطقه ای بسیار امن و حفاظت شده است. دوربین های امنیتی و نگهبان زیادی در تمام ورودی های این منطقه وجود دارد.

این منطقه همچنین دارای بسیاری از مدارس، مراکز خرید و کلینیک است که گزینه خوبی برای کسانی است که قصد دارند برای مدت طولانی در این منطقه زندگی کنند. این منطقه به خاطر هتل های بزرگ و جذابش نیز معروف است.

این یک انتخاب عالی برای کسانی است که دوست دارند در طبیعت محاصره شوند و دوست دارند در خانه خود نشسته و از منظره خیره کننده کوه های توروس  و دریای مدیترانه لذت ببرند. این یک مکان زیبا برای زندگی و یک مکان ایده آل برای خانواده های دارای فرزند است.

که یکی از قدیمی ترین محله های آلانیا است که در گذشته شرکت های ساخت و ساز آلمانی در اینجا شروع به ساخت و ساز کرده اند و به دلیل محبوبیت در بین توریست ها و خارجی های ساکن در آلمان یا شرکت های ساختمان سازی, اقدام به تخریب ساختمانهای قدیمی کرده اند و و آنها را با برج های نوساز با امکاناتی مانند هتل های ۵ ستاره جایگزین کردند.

خوب این را هم بدانید که این منطقه به دلیل این ساختمان سازی ها طی چند سال اخیر رشد قابل توجهی داشته و با تمام امکانات خاصی که به شما میدهد قیمت خانه در این منطقه از آلانیا مناسب است.

طبیعت بسیار زیبا و همچنین منظره سواحل دریای مدیترانه موجب جذب بیش از حد خارجی ها در این محله گردیده است. جمعیت این منطقه نزدیک ۴۵٬۰۰۰ نفر است که بیشتر آنها از آلمان, روسیه, قزاقستان, سوئد و ایران هستند و جمعیت ترک نشین کمتری رو میتوانید در این منطقه ببینید.

خیابان محموتلار مملو از کافه و رستوران و کلاب به همین دلیل این منطقه شب های پر شور و هیجانی دارد و نسبتا جز محله های شلوغ به حساب می آید.

همچنین محموتلار خط ساحلی طولانی دارد که پر از پلاژهای زیبا و متنوع است. علاوه بر مراکز تفریحی, توی این محله فروشگاه های بزرگ مواد غذایی و نمایندگی برند های مختلف  شعبه دارند که این امر باعث می شود که شما خیلی راحت مایحتاج زندگی خودتان را تهیه کنید.

شهر آلانیا شهری توریستی در جنوب ترکیه است که در استان آنتالیا و در سواحل زیبای مدیترانه واقع شده است.اما اگر قصد خرید خانه در آلانیا و زندگی در این شهر زیبا را دارید، بهتر است با محله های مهم این شهر آشنا شوید تا بتوانید در مسیر پیش رو انتخاب بهتر و مطمئن تری داشته باشید.

درباره محله محموتلار آلانیا‌ یا محمودلار

محله محمودلار آلانیا یکی از بزرگترین و پرجمعیت ترین محله های این شهر است. این محله حدود 52844 نفر جمعیت دارد که از این تعداد 27380 نفر مرد و 25464 نفر زن هستند.

محله محمودلار آلانیا در کنار دو محله معروف و محبوب دیگر به نام های «کستل» و «کارگیجک» قرار دارد.دو خیابان اصلی محله محمودلار آلانیا آتاتورک و بارباروس نام دارند و خیابان های دیگری مانند خیابان وطن و چاکر از خیابان های معروف این محله هستند.
همچنین رستوران های ایرانی با موسیقی زنده در محمودلار وجود دارد. همچنین دفتر تلوزیون فارسی 4u نیز در این محله قرار دارد.

محموتلار آلانیا
محله محمودلار آلانیا‌

در این محله جمعیت زیادی از مردم بومی و ترک به همراه جمعیت زیادی از اتباع خارجی ساکن این شهر هستند. اتباع خارجی ساکن در محله محمودلار آلانیا عموماً از ایران، اوکراین، روسیه، آلمان، سوئد و »روژ هستند.

امکانات محله محمودلار آلانیا

در محله محمودلار آلانیا تقریبا تمامی امکانات و نیازهایی که ممکن است در طول روز با آن مواجه شویم در دسترس است و امکانات خوبی برای یک زندگی راحت وجود دارد که در ادامه به معرفی تعدادی از آنها می پردازیم.

◾️امکانات درمانی و پزشکی در محله محموتلار آلانیا:‌

نزدیکترین بیمارستان به محله محمودلار آلانیا در محله اوبا و در 9 کیلومتری این محله قرار دارد. اما در محمودلار چندین مرکز درمانی شبانه روزی وجود دارد که در صورت نیاز می توانید به آنها مراجعه کنید

 

▫️خانه بهداشت و پزشک خانواده محموتلار:

این کلینیک و پزشک خانواده که در زبان ترکی به آن sağlık ocağı می گویند و در هر محله ای وجود دارد، از ساعت 9 صبح تا 12.5 شب و مجدداً از ساعت 12.5 تا 17 قابل مراجعه است. خدمات این مرکز درمانی دولتی که با کارت اقامت ترکیه برای شما رایگان خواهد بود شامل: پزشک عمومی خانواده، واکسیناسیون و مراقبت از مادر و کودک، آزمایشگاه، تزریقات و پانسمان می باشد. این مرکز در خیابان آتاتورک محمودلار واقع شده است.

محموتلار آلانیا
محله محمودلار آلانیا‌

پلیکینیک محله محموتلار آلانیا:

این پلی کلینیک نیمه دولتی که از ساعت 9 صبح الی 17 بعدازظهر فعالیت دارد در میدان ساعت محمودلار جنب زراعت بانک واقع شده است.

کلینیک خصوصی Syedra:

این کلینیک کاملا خصوصی است و هزینه آن آزاد است و شامل خدماتی مانند پزشک عمومی و متخصص، تزریقات و پانسمان، تست کرونا و …. میشود. کلینیک Syedra واقع در خیابان بارباروس، جنب پارک شعرا، در محله محموتلار آلانیا است.‌

داروخانه های محله محموتلار آلانیا:‌

در محله محمودلار آلانیا بیش از 15 داروخانه وجود دارد. داروخانه های واقع در محموتلار معمولا به زبان های انگلیسی، روسی و فارسی صحبت می کنند. اگر نیاز به خرید شبانه از آنها دارید، باید داروخانه شیفت را از طریق لینک زیر پیدا کنید. علاوه بر آن، هر روز نام داروخانه شیفت به همراه آدرس آن بر روی درب سایر داروخانه ها نوشته می شود.

لیست داروخانه های شبانه روزی در محموتلار آلانیا

سوپر مارکتها و مراکز خرید محله محموتلار آلانیا:

در محله محمودلار آلانیا هیچ مشکلی برای خرید نخواهید داشت، زیرا پر از سوپرمارکت های مختلف و مغازه هایی است که به میزان نیاز لباس و کالاهای خانگی و غیره می فروشند.

محموتلار آلانیا
محله محمودلار آلانیا‌

مرکز خرید یکتا مال در خیابان آتاتورک محموتلار:

محموتلار آلانیا
محله محمودلار آلانیا‌

در مرکز خرید یکتا مال در محموتلار آلانیا انواع برندهای پوشاک لوازم آرایشی و بهداشتی لوازم خانه و … در زیر یک سقف جمع شده و به راحتی میتوانید مایحتاج خود را از این مرکز خریداری کنید

آدرس یکتا مال در آلانیا:

سوپر مارکتهادر محموتلار آلانیا:‌\

تعداد سوپرمارکت های زنجیره ای در محله محمودلار آلانیا بسیار زیاد است  وعلاوه بر این مارکتهای  ایرانی روسی و سایر کشور ها در این محله هستند و در هر کجای محموتلار که باشید برای خرید مایحتاج روزانه خود به راحتی به آنها دسترسی خواهید داشت. سوپرمارکت های مختلف مانند:

Şok
A101
Seç
Bim
Migros
Carrefoursa

▫️مرکز خرید 82 Salı Pazarı:

این مرکز خرید واقع خیابان بارباروس محله محموتلار آلانیا ست و در ۴ طبقه انواع لباس، کفش، وسایل وسایل آشپزخانه، ابزارآلات، لوازم التحریر و… است.‌

▫️برندهای مختلف لباس:

 در محله محموتلار، علاوه بر مغازه های لباس فروشی غیر برند، برندهای معروفی چون LC WAIKIKI، MAVI و US POLO موجود هستند.

▫️برندهای لوازم خانگی:

همچنین در این محله برندهای معروف و با کیفیت لوازم خانگی مانند مادام کوکو، English Home و کاراجا موجود هستند.‌

‌◾️بازارهای روز میوه و تره بار:‌

در محله محمودلار آلانیا علاوه بر این که میوه فروشی ها و سوپرمارکت هایی وجود دارد که می توانید میوه و سبزیجات مورد نیاز خود را از آنجا تهیه کنید، دو روز در هفته بازار روزانه میوه و تره بار نیز وجود دارد. در این بازارها میوه و سبزیجات، لبنیات، میوه های خشک و ادویه جات، پوشاک و … به فروش می رسد.

▫️شنبه بازار:

شنبه بازار میوه و تره بار، در روزهای شنبه از ساعات اولیه صبح تا حدود غروب برپاست و مکان آن از میدان ساعت شروع میشود و تا محدوده زیادی ادامه دارد.‌

▫️سه شنبه بازار:

‌این بازار هم، همانطور که از نامش پیداست روزهای سه شنبه و در همان ساعات روز در خیابان barış و در محدوده خیابان Çakır واقع شده است.

شنبه بازار محموتلار آلانیا

 

مدارس و مهد های کودک در محله محموتلار آلانیا:‌

در آلانیا مدارس دولتی و خصوصی وجود دارد. مدارس دولتی هیچ هزینه ای برای ثبت نام دریافت نمی کنند و کتاب های درسی به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد. اما مدارس خصوصی اینگونه نیستند
در محمودلار آلانیا فقط مدارس دولتی وجود دارد و روش ثبت نام در آنها به این صورت است که هنگام دریافت اقامت تنها مجاز به ثبت نام در مدارسی هستید که نزدیکترین آدرس ثبت شده شما در اداره اقامت ترکیه هستند.

همچنین چندین مهدکودک خصوصی و دولتی در این محله وجود دارد که شرایط هزینه و سن آنها متفاوت است

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه