آشنایی با صرافی های ارز دیجیتال در ترکیه

  آشنایی با طرز کار صرافی های ارز دیجیتال در ترکیه

رواج کاربرد ارزهای دیجیتال و وجود صرافی های ارز دیجیتال در ترکیه موجب شده است تا بسیاری از تجار و بازرگانان ایرانی برای انجام معاملات خود با صرافی های ترکیه کار کنند. در سال های اخیر صرافی های ارز دیجیتال در ترکیه توجه بسیاری از متقاضیان ایرانی را به خود جلب کرده است. بر این اساس در این مقاله اطلاعات لازم برای آشنایی با صرافی های ارز دیجیتال در ترکیه را ارائه می دهیم.

مطالب این مقاله بر اساس جدیدترین اطلاعات و آخرین قوانین مهاجرتی به ترکیه و از منابع زبان اصلی تهیه و تدوین شده است و در صورت لزوم در زمان های مختلف به روز رسانی می شود. در تهیه این مقاله از تجربه های وکلای برجسته در ترکیه استفاده شده است و حاوی نکات جالب و به روز برای اقامت و زندگی در ترکیه می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آشنایی با صرافی های ارز دیجیتال در ترکیه مطالعه این مقاله را از دست ندهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل و کار و اقامت در ترکیه از روش های مختلف و مطالعه سلسله مقاله های مفید در این مورد به سایت1.turkeykhane.com  مراجعه کنید.

سایت ترکیه خانه از معتبرترین سایت ها برای راهنمایی خرید خانه در ترکیه است که به عنوان برترین تیم مشاور املاک و مستغلات در ترکیه شناخته شده است و دارای بیش از 1200 کارشناس متخصص در 12 شهر مهم ترکیه شامل استانبول، ازمیر، ترابزون، آنتالیا، آنکارا، بورسا و غیره می باشد. سایت ترکیه خانه و مشاوران و کارشناسان متخصص آن راهنمایی های لازم در مورد شرایط خرید ملک در ترکیه، شرایط اخذ اقامت و پاسپورت ترکیه، اطلاعات لازم در مورد شهرهای ترکیه، قوانین اتباع خارجی در ترکیه و شرایط سرمایه گذاری در ترکیه و چگونگی انتقال مالی به ترکیه را به متقاضیان ایرانی علاقمند به کار و تحصیل و سرمایه گذاری در ترکیه ارائه می دهد.

اهمیت بازارهای ارز دیجیتال در ترکیه

ترکیه از کشورهایی است که بالاترین میزان مقبولیت دارایی های دیجیتال را دارد. با پیدایش بیت کوین یا “طلای دیجیتال” و دیگر ارزهای دیجیتال سرمایه گذاران و معامله گران برای حفاظت از دارایی های خود باید این رمز ارزها را در صرافی های معتبر خرید و فروش و نگهداری کنند.

در سال های اخیر معاملات بیت کوین و ارزهای رمزنگاری شده در ترکیه بسیار رونق داشته است و وجود ارزهای دیجیتال و صرافی های ارزهای دیجیتال در ترکیه موجب شده است تا متقاضیان بسیاری برای سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال راهی ترکیه شوند.

ارزهای دیجیتال در کشور ترکیه قانونی است اما از آن جا که دولت ترکیه این ارزهای دیجیتال را به عنوان کالا و نه ارز می شناسد، نظارت کمی بر آن وجود دارد. و بر این اساس اگر سرمایه گذاران سرمایه و ارزهای دیجیتال خود را در صرافی های ارز دیجیتال از دست دهند، دولت حمایتی از آن ها نمی کند و سرمایه گذاران ممکن است با مشکلات فراوانی مواجه شوند.

ترکیه از کشورهای عضو گروه ویژه اقدامات مالی FATF و به عنوان ناظر جهانی فعالیت های ضد پولشویی در پی چهارچوبی مشابه به عنوان نهاد نظارتی برای ارزهای دیجیتال است.

اهمیت سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال در ترکیه

بر اساس آمارهای جهانی ارزش لیر ترکیه در مقایسه با دلار آمریکا در حال کاهش بوده است و در سال گذشته در حدود 20% کاهش داشته است. اگر متقاضی در سال 2015 در حدود 100.000 دلار سپرده مالی داشته این سپرده در سال 2021 با کاهش 60% دارای ارزش 40.000 دلار است. دلار آمریکا علی رغم تورم و بحران های اقتصادی و کاهش مداوم ارزش همچنان از قدرتمندترین واحدهای پول در جهان است.

در 5 سال گذشته سرمایه گذاری در بازار طلا بازده 75% داشته است و بیشتر سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در این بازار جهانی روی آورده اند.

اما سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال و بیت کوین دارای سود به مراتب بیشتر از دلار و لیر بوده است. ارزش معامله بیت کوین از سال 2015 تا کنون در حدود 4300% سود داشته است.

دلایل اهمیت صرافی های ارز دیجیتال در ترکیه

از مهم ترین موارد در مورد صرافی های ارز دیجیتال در ترکیه دارا بودن حساب بانکی بین المللی برای متقاضیان است و لازمه افتتاح حساب بانکی در ترکیه دارا بودن مجوز اقامت قانونی این کشور است. البته برخی از موسسه های مهاجرتی و شرکت های مالی می توانند بدون مجوز اقامت قانونی ترکیه برای متقاضیان حساب بانکی در بانک های ترکیه افتتاح کنند.

از دلایل مهم در موضوع آشنایی با صرافی های ارز دیجیتال در ترکیه امنیت حساب است. زیرا متقاضیان مشغول کار و فعالیت بر اساس بازار ارزهای دیجیتال در ترکیه برای پیگرد قانونی و یا مسدود شدن حساب های خود به هنگام تجارت ارز رمزنگاری شده نگرانی ندارند و از این بابت در امنیت به سر می برند.

ملاک های انتخاب صرافی ارز دیجیتال در ترکیه

برای انتخاب بهترین صرافی های ارز دیجیتال در ترکیه توجه به چند مورد مهم حائز اهمیت است. یکی از موارد مهم در مبحث آشنایی با صرافی های ارز دیجیتال در ترکیه و معیارها و ملاک های انتخاب بهترین صرافی موضوع امنیت آن صرافی است.

تجار و بازرگانان و سرمایه گذاران همه سرمایه خود را در کیف پول دیجیتال خود نگهداری می کنند و در این حالت عدم امنیت کافی صرافی موجب از بین رفتن سرمایه شخصی سرمایه گذاران می شود.

ملاک و معیار دوم برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال میزان حجم معامله های انجام شده در صرافی می باشد. در واقع اگر صرافی دارای حجم بالایی از معاملات تجاری نباشد، سرمایه گذاران و تاجران امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال در حجم بالا را ندارند.

از دیگر ملاک های انتخاب بهترین صرافی های ارز دیجیتال در ترکیه تعداد افراد مشغول فعالیت تجاری در این صرافی ها است. علاوه بر این میزان تعامل مستمر با مشتریان و ارائه خدمات پشتیبانی به صورت 24 ساعته و در همه روزهای هفته از دیگر ملاک های انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال در ترکیه است.

میزان نرخ کارمزد به ازای هزینه هر تراکنش در صرافی های ارز دیجیتال موجب رقابت زیادی بین این نوع صرافی ها شده است. این در حالی است که برخی از صرافی ها دارای امنیت و اعتبار پایین اما کارمزد کم می باشند که متقاضیان باید به این موارد توجه کنند.

در میان صرافی های ارز دیجیتال در ترکیه که تعدادشان کم نیست، تنوع و گوناگونی ارزهای دیجیتال می تواند به عنوان یک مزیت و امتیاز محسوب شود. زیرا هر چه تنوع ارزهای دیجیتال در یک صرافی بیشتر باشد، تجار و بازرگانان بیشتر می توانند برای خرید و فروش انواع ارزها اقدام کنند.

موارد مهم برای انتخاب صرافی ارز دیجیتال در ترکیه

کشور ترکیه از مقاصد سفر کاری و تحصیلی و گردشگری بسیاری از متقاضیان ایرانی است. در واقع هر ساله بسیاری از متقاضیان ایرانی برای مقاصد کاری و تحصیلی و سرمایه گذاری راهی ترکیه می شوند و برای همه آن ها امکان انتقال همه دارایی ها از طریق بانک ها میسر نمی باشد. بر این اساس این متقاضیان برای معاملات و کارهای تجاری با شرکت های ترکیه ای از ارزهای دیجیتال و رمز ارزها استفاده می کنند. برای انتخاب صرافی های مناسب جهت انجام معاملات ارزهای دیجیتال موارد زیر را باید در نظر داشت:

  • امنیت صرافی: اگر یک صرافی نتواند امنیت لازم برای کاربران و مشتریانش را فراهم کند، گزینه مناسبی برای انتخاب معامله های تجاری نیست. عدم امنیت صرافی موجب از بین رفتن سرمایه کاربران می شود.
  • اعتبار صرافی: اعتبار یک صرافی به تعداد کاربران آن بستگی دارد. اگر اعتبار و امنیت یک صرافی تامین نشود نمی توان به آن صرافی اطمینان کرد.
  • حجم معاملات صرافی: اگر یک صرافی دارای حجم بالای معاملات در شبانه روز نباشد، سرمایه گذاران زمان های طلایی را برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال از دست می دهند.
  • نرخ کارمزد صرافی: صرافی ها بر اساس هزینه تراکنش نرخ کارمزد مشخصی را از کاربران دریافت می کنند. بیشتر صرافی ها از لحاظ نرخ کارمزد با هم رقابت می کنند.
  • پشتیبانی 24 ساعته: اگر صرافی دارای پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته باشد و دارای تعامل دائمی با کاربران باشد در زمره صرافی های برتر محسوب می شود.
  • تنوع رمز ارزها: صرافی هایی که دارای بالاترین تنوع رمز ارزها می باشند و کاربران می توانند در هر زمان چند رمز ارز دیجیتال را معامله کنند از بهترین صرافی ها می باشند.

بهترین صرافی های ارز دیجیتال در ترکیه

بهترین و معتبرترین صرافی های ترکیه برای احراز هویت متقاضیان نیازمند مدارک کیملیک کارت ترکیه و آدرس منزل متقاضی در ترکیه می باشند. اگر متقاضی فاقد کیملیک کارت ترکیه و یا کارت اقامت این کشور می باشد، می تواند از خدمات صرافی هایی استفاده کند که این شرط را نداشته باشند. از بهترین و معتبرترین صرافی های ارز دیجیتال در ترکیه موارد زیر را می توان نام برد که در ادامه مطلب آشنایی با صرافی های ارز دیجیتال ترکیه به ارائه ویژگی های هر یک می پردازیم:

  • صرافی BTC Turk
  • صرافی Paritex
  • صرافی Paribu
  • صرافی TrBinance
  • صرافی BitExen
  • صرافی Bitchi
  • صرافی Narkasa

آشنایی با صرافی ارز دیجیتال BTC Turk در ترکیه

صرافی BTC Turk بی تی سی تورک به عنوان اولین صرافی ارز دیجیتال در ترکیه در سال 2013 در شهر استانبول کار خود را شروع کرد. این صرافی با دارا بودن قرارداد کاری با 5 بانک معتبر ترکیه امکان تبدیل رمز ارزها به لیر را با پشتیبانی 7 روز هفته و در تمام 24 ساعت شبانه روز فراهم کرده است.

این صرافی از نظر حجم معاملات بزرگ ترین صرافی ترکیه می باشد که به جای خرید و فروش ارز دیجیتال به متقاضیانی که قصد تبدیل ارز فیات به بیت کوین را دارند، خدمات ارائه می دهند.

صرافی BTC Turk با دارا بودن بخش Pro امکان انجام معامله های تجاری با کارمزد کمتر را برای مشتریان فراهم می کند. از مزیت های این صرافی ارز دیجیتال در ترکیه می توان به تنوع بالای رمز ارزها، امنیت بالا، امکان استفاده از اپلیکیشن اندروید و iOS و همچنین پشتیبانی 24 ساعته را نام برد. مهم ترین عیب این صرافی ارز دیجیتال در ترکیه این است که فقط برای شهروندان ترکیه حساب افتتاح می کند.

حجم متوسط روزانه در حدود 53 میلیون دلار، واریز و برداشت رمز ارز رایگان و برداشت ارز دیجیتال بدون واریز هزینه انتقال و نقدینگی برای معامله گران مبتدی از مزایای صرافی بی تی سی تورک است.

آشنایی با صرافی ارز دیجیتال Paritex در ترکیه

صرافی ارز دیجیتال Paritex پریتکس از صرافی های ترکیه محسوب می شود که متقاضیان ایرانی با دارا بودن پاسپورت ایرانی نیز می توانند در آن احراز هویت کنند. گرچه وجود امنیت نه چندان خوب و نرخ کارمزد بالا و کم بودن تعداد رمز ارزها موجب شده است تا این صرافی در مقایسه با دیگر صرافی های ارز دیجیتال دارای مشتریان کمتری باشد، اما پشتیبانی 24 ساعته و امکان افتتاح حساب با پاسپورت ایرانی از مزیت های این صرافی ترکیه محسوب می شود. علاوه بر این امکان استفاده از اپلیکشین های iOS و اندروید نیز در این صرافی ارز دیجیتال فراهم است.

آشنایی با صرافی ارز دیجیتال Paribu در ترکیه

صرافی ارز دیجیتال Paribu پریبو در سال 2017 در شهر استانبول افتتاح شد. صرافی پریبو از صرافی های بزرگ و با مشتریان زیاد و هر روز در حال افزایش است که دارای تنوع زیاد در رمز ارزها می باشد. علی رغم ارائه توکن های طرفداری و پشتیبانی 24 ساعته و همچنین تنوع بالای رمز ارزها این صرافی ارزهای دیجیتال، بدون کارت اقامت ترکیه احراز هویت را برای مشتریان انجام نمی دهد. علاوه بر این کارکزد بالای این صرافی را نیز می توان از دیگر معایب آن برشمرد.

این صرافی در کنار مزیت های دیگر امکان استفاده از اپلیکیشن های iOS و اندروید را نیز فراهم کرده است.

آشنایی با صرافی ارز دیجیتال TrBinance در ترکیه

صرافی ارز دیجیتال TrBinance تی آر بایننس از بهترین صرافی های ارز دیجیتال ترکیه است که دارای اعتبار بالایی می باشد. گرچه این صرافی معتبر دارای مزایایی مانند کارمزد پایین و دارای تنوع بالای رمز ارزها می باشد، اما عدم ارائه خدمات به مشتریان ایرانی را می توان از مهم ترین معایب آن ذکر کرد.

صرافی بایننس ترکیه مانند سایت بایننس به متقاضیان ایرانی مجوز استفاده از خدمات را نمی دهد. نرخ کارمزد این صرافی ارز دیجیتال بر اساس حجم معاملات مشتریان و نوع سفارش آن ها از 0.015% تا 0.1% در نوسان است.

آشنایی با صرافی ارز دیجیتال BitExen در ترکیه

صرافی BitExen بیت اکسن در سال 2018 در استانبول افتتاح شد و از آن زمان تاکنون از برترین صرافی های ارز دیجیتال ترکیه محسوب می شود و در حال حاضر دارای بیش از یک میلیون نفر کاربر است. این صرافی با دارا بودن امنیت خوب و تنوع تعداد رمز ارزها و همچنین پشتیبانی 24 ساعته از صرافی های معتبر ترکیه می باشد.

علی رغم کارمزد بالای این صرافی و رابط کاربری ساده این صرافی دارای محدودیت دسترسی به IP ایران را دارد. دسترسی به اپلیکیشن IOS و اندروید و تنوع بالای میزان رمز ارزهای قابل معامله در این صرافی که تا 27 رمز ارز می رسد، از مزیت های این صرافی ارز دیجیتال در ترکیه است.  

آشنایی با صرافی ارز دیجیتال Bitchi در ترکیه

صرافی Bitchi بیت چی از بهترین و معتبرترین صرافی های ارز دیجیتال ترکیه دارای کارمزد معقول و مناسب و تنوع بالای رمز ارزها می باشد. پشتیبانی از توکن های طرفداری و NFT ها و همچنین پشتیبانی 24 ساعته از مزایای مهم این صرافی ارز دیجیتال است.

میزان نرخ کارمزد این صرافی بر اساس حجم معاملات و سطح کاربران تا 0.20% در نوسان است. علی رغم تنوع بالای رمز ارزها تا حدود 27 نوع مختلف عدم امکان احراز هویت با پاسپورت ایرانی این صرافی برای متقاضیان ایرانی مناسب نمی باشد.

آشنایی با صرافی ارز دیجیتال Narkasa در ترکیه

صرافی Narkasa نارکاسا که در سال 2020 افتتاح شده است، از صرافی های ارز دیجیتال دارای امنیت خوب استانبول می باشد. این صرافی به دلیل نوپایی دارای حجم معاملات پایین تری در مقایسه با دیگر صرافی های قدیمی است. علی رغم دارا بودن اپلیکیشن IOS و اندروید و امنیت مناسب این صرافی از تنوع بالای رمز ارزها برخوردار نیست و کارمزد تراکنش های انجام گرفته در این صرافی در حدود 0.20% است.

آشنایی با صرافی های ارزهای دیجیتال در ترکیه و سخن آخر

در این مقاله موارد مهم در مورد صرافی های ارزهای دیجیتال در ترکیه مورد بررسی قرار گرفت. اگر قصد کار و اشتغال و اخذ ویزای کار ترکیه را دارید، اگر قصد خرید املاک و مستغلات را در ترکیه دارید، مشاوران و کارشناسان متخصص در تیم مشاور املاک و مستغلات خانه ترکیه با دارا بودن تخصص کاری و حرفه ای در حوزه املاک و مستغلات در ترکیه مشاوره ها و راهنمایی های ارزشمندی را به شما ارائه می دهند.

پرسنل حرفه ای آموزش دیده و دارای آگاهی کامل در زمینه املاک و مستغلات در ترکیه به عنوان بهترین تیم حرفه ای املاک ترکیه شرایط لازم برای خرید خانه و اقامت کاری و تحصیلی ترکیه را برای متقاضیان ایرانی فراهم می کنند.

 1200 کارشناس و متخصص املاک تیم حرفه ای ما در 12 شهر مهم ترکیه آماده ارائه اطلاعات لازم و مشاوره های مفید به متقاضیان ایرانی برای سفر راحت به ترکیه و خرید خانه یا اخذ اقامت کاری و تحصیلی می باشند.

سوال های متداول در مورد صرافی های ارز دیجیتال در ترکیه

  1. ملاک های انتخاب صرافی ارز دیجیتال در ترکیه چیست؟

برای انتخاب بهترین صرافی های ارز دیجیتال در ترکیه توجه به چند مورد مهم حائز اهمیت است. یکی از موارد مهم در مبحث آشنایی با صرافی های ارز دیجیتال در ترکیه و معیارها و ملاک های انتخاب بهترین صرافی موضوع امنیت آن صرافی است.

تجار و بازرگانان و سرمایه گذاران همه سرمایه خود را در کیف پول دیجیتال خود نگهداری می کنند و در این حالت عدم امنیت کافی صرافی موجب از بین رفتن سرمایه شخصی سرمایه گذاران می شود.

ملاک و معیار دوم برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال میزان حجم معامله های انجام شده در صرافی می باشد. در واقع اگر صرافی دارای حجم بالایی از معاملات تجاری نباشد، سرمایه گذاران و تاجران امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال در حجم بالا را ندارند.

از دیگر ملاک های انتخاب بهترین صرافی های ارز دیجیتال در ترکیه تعداد افراد مشغول فعالیت تجاری در این صرافی ها است. علاوه بر این میزان تعامل مستمر با مشتریان و ارائه خدمات پشتیبانی به صورت 24 ساعته و در همه روزهای هفته از دیگر ملاک های انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال در ترکیه است.

میزان نرخ کارمزد به ازای هزینه هر تراکنش در صرافی های ارز دیجیتال موجب رقابت زیادی بین این نوع صرافی ها شده است. این در حالی است که برخی از صرافی ها دارای امنیت و اعتبار پایین اما کارمزد کم می باشند که متقاضیان باید به این موارد توجه کنند.

در میان صرافی های ارز دیجیتال در ترکیه که تعدادشان کم نیست، تنوع و گوناگونی ارزهای دیجیتال می تواند به عنوان یک مزیت و امتیاز محسوب شود. زیرا هر چه تنوع ارزهای دیجیتال در یک صرافی بیشتر باشد، تجار و بازرگانان بیشتر می توانند برای خرید و فروش انواع ارزها اقدام کنند.

  • بزرگترین و معتبرترین صرافی ارز دیجیتال در ترکیه کدام است؟

صرافی BTC Turk بی تی سی تورک به عنوان اولین صرافی ارز دیجیتال در ترکیه در سال 2013 در شهر استانبول کار خود را شروع کرد. این صرافی با دارا بودن قرارداد کاری با 5 بانک معتبر ترکیه امکان تبدیل رمز ارزها به لیر را با پشتیبانی 7 روز هفته و در تمام 24 ساعت شبانه روز فراهم کرده است.

این صرافی از نظر حجم معاملات بزرگ ترین صرافی ترکیه می باشد که به جای خرید و فروش ارز دیجیتال به متقاضیانی که قصد تبدیل ارز فیات به بیت کوین را دارند، خدمات ارائه می دهند.

صرافی BTC Turk با دارا بودن بخش Pro امکان انجام معامله های تجاری با کارمزد کمتر را برای مشتریان فراهم می کند. از مزیت های این صرافی ارز دیجیتال در ترکیه می توان به تنوع بالای رمز ارزها، امنیت بالا، امکان استفاده از اپلیکیشن اندروید و iOS و همچنین پشتیبانی 24 ساعته را نام برد. مهم ترین عیب این صرافی ارز دیجیتال در ترکیه این است که فقط برای شهروندان ترکیه حساب افتتاح می کند.

حجم متوسط روزانه در حدود 53 میلیون دلار، واریز و برداشت رمز ارز رایگان و برداشت ارز دیجیتال بدون واریز هزینه انتقال و نقدینگی برای معامله گران مبتدی از مزایای صرافی بی تی سی تورک است.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه