کارت بازرگانی ترکیه و نحوه اخذ آن

                                   شرایط اخذ کارت بازرگانی ترکیه

کشور ترکیه از 20 کشور صنعتی جهان و در فهرست کشورهای توسعه یافته جهان قرار دارد. بر این اساس بسیاری از متقاضیان ایرانی برای راه اندازی کسب و کار و یا صادرات و واردات این کشور را انتخاب می کنند که برای این دسته از متقاضیان اخذ کارت بازرگانی ترکیه اهمیت به سزایی دارد. بر این اساس در این مقاله به ارائه اطلاعات لازم در مورد کارت بازرگانی ترکیه و نحوه اخذ آن می پردازیم.

مطالب این مقاله بر اساس جدیدترین اطلاعات و آخرین قوانین مهاجرتی به ترکیه و از منابع زبان اصلی تهیه و تدوین شده است و در صورت لزوم در زمان های مختلف به روز رسانی می شود. در تهیه این مقاله از تجربه های وکلای برجسته در ترکیه استفاده شده است و حاوی نکات جالب و به روز برای اقامت و زندگی در ترکیه می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کارت بازرگانی ترکیه و نحوه اخذ آن مطالعه این مقاله را از دست ندهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل و کار و اقامت در ترکیه از روش های مختلف و مطالعه سلسله مقاله های مفید در این مورد به سایت1.turkeykhane.com  مراجعه کنید.

سایت ترکیه خانه از معتبرترین سایت ها برای راهنمایی خرید خانه در ترکیه است که به عنوان برترین تیم مشاور املاک و مستغلات در ترکیه شناخته شده است و دارای بیش از 1200 کارشناس متخصص در 12 شهر مهم ترکیه شامل استانبول، ازمیر، ترابزون، آنتالیا، آنکارا، بورسا و غیره می باشد. سایت ترکیه خانه و مشاوران و کارشناسان متخصص آن راهنمایی های لازم در مورد شرایط خرید ملک در ترکیه، شرایط اخذ اقامت و پاسپورت ترکیه، اطلاعات لازم در مورد شهرهای ترکیه، قوانین اتباع خارجی در ترکیه و شرایط سرمایه گذاری در ترکیه و چگونگی انتقال مالی به ترکیه را به متقاضیان ایرانی علاقمند به کار و تحصیل و سرمایه گذاری در ترکیه ارائه می دهد.

اهمیت کارت بازرگانی ترکیه

کشور ترکیه به دلیل اهمیت استراتژیک و موقعیت جغرافیایی به عنوان پلی بین قاره های آسیا و اروپا محسوب می شود و یکی از مقاصد برتر برای تجارت آزاد با کشورهای اروپایی است. این نکته برای متقاضیان ایرانی که قصد کسب و کار و تجارت در ترکیه را دارند، اهمیت زیادی دارد. کشور ترکیه با تسهیل شرایط سرمایه گذاری خارجی و ثبت شرکت و اخذ مالیات اندک از تجار و بازرگانان بسیاری از سرمایه گذاران خارجی را به این کشور جذب کرده است و موجبات ارزآوری و رونق اقتصادی را برای این کشور فراهم کرده است.

متقاضیانی که کارت بازرگانی ترکیه را دریافت می کنند، می توانند با بازرگانان و تجار موفق در حوزه های تجاری و اقتصادی از کشورهای مختلف تعامل کنند و همین تعاملات موجب شناخته شدن شرکت تجاری متقاضیان و ایده های خلاقانه برای راه اندازی کسب و کارهای جدید می شود.

در واقع ارتباطات تجاری بدون محدودیت و ممنوعیت موجب پیشرفت کسب و کار و در نتیجه رونق اقتصادی و بازار کار می شود. کشور ترکیه با ارائه تسهیلات ویژه و وام های کم بهره بانکی به تجار بین المللی زمینه لازم برای فعالیت های اقتصادی آن ها را در ترکیه و کشورهای دیگر فراهم می کند.

متقاضیانی که دارای کارت بازرگانی ترکیه می باشند، از نظر حق بازرگانی در مقایسه با دیگر رقیبان تجاری خود دارای الویت می باشند و به واسطه این حق از بازرگانان و تجار دیگر جلوتر می باشند.

وضعیت اقتصادی ترکیه

با توجه به بحران های اقتصادی اخیر کشور ترکیه این کشور همچنان در فهرست کشورهای دارای پیشرفت اقتصادی در جهان می باشد. کشور ترکیه در سال های 2004 و 2005 با رشد اقتصادی چشمگیری مواجه شد و در سال 2005 در رتبه هفتمین کشور جهان از لحاظ پیشرفت اقتصادی در جهان قرار گرفت.

در حال حاضر ترکیه از جمله کشورهای صنعتی و توسعه یافته جهان است که در زمینه تولید بسیاری از محصولات و کالاها در منطقه حرف اول را می زند. کشور ترکیه در رتبه بندی های جهانی برترین کشورها از لحاظ کیفیت زندگی در سال ۲۰۱۹، در بین ۴۵ کشور برتر دنیا برای زندگی قرار گرفت.

کشور ترکیه نه فقط از لحاظ توریستی بلکه از نظر اقتصاد در حال رشد و سیاست های جذب سرمایه گذاران خارجی از کشورهای برتر آسیا محسوب می شود.

بسیاری از متقاضیان ایرانی با سرمایه گذاری در این کشور نه تنها اقامت یک کشور اروپایی را دریافت می کنند بلکه از این طریق به سودآوری می رسند. سرمایه گذاری های کلان این کشور در جهت جذب سرمایه گذاران بین المللی و قرار گرفتن در مسیر پیشرفت و رشد اقتصادی و اجتماعی موجب شده است تا در سال های اخیر مهاجرت به این کشور با رشد چشمگیری مواجه شود. تنوع فرهنگی، جاذبه های گردشگری و تاریخی، فرهنگ و تاریخ غنی و پایین بودن هزینه های زندگی از جمله دلایل مهاجرت سرمایه گذاران و تجار به این کشور محسوب می شود. سرمایه گذاران با سرمایه گذاری های گوناگون در ترکیه می توانند تجارت و بازرگانی خود با کشورهای دیگر را بسط دهند.

این کشور بنا به روابط دیپلماتیک مناسب با دیگر کشورهای اروپایی در حال تبدیل شدن به یک اقتصاد پیشرفته و روبه رشد است. رونق اقتصادی و رشد مناسبات اقتصادی این کشور اروپایی آسیایی چنان در حال پیشرفت است که پس از کشور چین در رده دوم رشد اقتصادی قرار دارد.

ثبات اقتصادی و سیاسی این کشور موجب شده است تا نه تنها دولت ترکیه برای جذب سرمایه گذاران بین المللی سرمایه گذاری کلانی انجام دهد، بلکه سرمایه گذاران نیز برای سرمایه گذاری در این کشور با هم رقابت کنند.

کشور ترکیه در تولید محصولات کشاورزی، صنایع غذایی، صنعت ماشین سازی، صنعت لوازم خانگی و آشپزخانه موفقیت های زیادی را کسب کرده است. صنعت کشاورزی، گردشگری و توریسم، بانکداری و ارتباطات اقتصاد کشور ترکیه را شکل داده اند. قرار گرفتن در بین دو قاره آسیا و اروپا و مناسب بودن شرایط برای فعالیت های اقتصادی و تجاری این کشور را در فهرست تجاری خوب برای متقاضیان ایرانی قرار داده است که قصد راه اندازی کسب و کار جدید و معاملات تجاری آزاد با کشورهای اروپایی را دارند.

کارت بازرگانی چه نوع کارتی است؟

کارت بازرگانی Business Cards مجوزی است که دارنده آن اعم از شخص حقیقی یا حقوقی می تواند با در دست داشتن آن برای تجارت در حوزه های صادرات و واردات کالا اقدام کند. متقاضیان با دارا بودن کارت بازرگانی می توانند از ثبت سفارش و ترخیص کالا تا واردات از مناطق آزاد و صادرات کالاهای مجاز را انجام دهند.

متقاضیان با دارا بودن کارت بازرگانی ترکیه می توانند در نمایشگاه های بین المللی شرکت کنند و از یارانه صادراتی استفاده کنند. ثبت سفارش کالا و ثبت برند تجاری و همچنین صدور ویزای تجاری از دیگر کاربردهای کارت بازرگانی ترکیه است.

کارت بازرگانی ترکیه برای چه کسانی صادر می شود؟

اگر متقاضی قصد فعالیت تجاری در کشور ترکیه را داشته باشد، باید در ابتدا در این کشور یک شرکت تجاری ثبت کند. برای ثبت شرکت در ترکیه متقاضی نیازمند اخذ کارت بازرگانی ترکیه است. در واقع هر متقاضی که بخواهد در حوزه صادرات کالا از کشور ایران به ترکیه و یا واردات کالا از ترکیه به کشور ایران فعالیت کند و یا کسب و کار تجاری را در ترکیه راه اندازی کند، نیازمند اخذ کارت بازرگانی ترکیه است. در ادامه در مورد کارت بازرگانی ترکیه و نحوه اخذ آن اطلاعات لازم را ارائه می دهیم.

انواع کارت های بازرگانی ترکیه

متقاضیان برای فعالیت در حوزه های صادرات و واردات و راه اندازی کسب و کارهای تجاری در ترکیه باید کارت بازرگانی ترکیه را دریافت کنند. با اخذ کارت بازرگانی ترکیه متقاضیان می توانند از تسهیلات اقتصادی و تجاری این کارت بازرگانی برخوردار شوند. از انواع کارت های بازرگانی ترکیه موارد زیر را می توان نام برد:

  • کارت بازرگانی تجاری ترکیه: این کارت برای فعایت تجاری متقاضیان در حوزه های صادرات و واردات کالا می باشد. متقاضیان با اخذ این کارت می توانند ثبت سفارش های کالا، واردات کالا، ترخیص کالا و حق العمل کاری را انجام دهند.
  • کارت بازرگانی موردی ترکیه: این کارت مختص متقاضیانی است که قصد دارند فقط یکبار کالاهای خود را از گمرک ترخیص کنند. این کارت تجاری برای افرد حقیقی و حقوقی صادر می شود.
  • کارت بازرگانی خدماتی ترکیه: متقاضیانی که قصد سرمایه گذاری و فعالیت در حوزه های خدماتی را دارند، می توانند از این کارت بازرگانی استفاده کنند. متقاضیان با دریافت کارت بازرگانی خدماتی ترکیه به راحتی می توانند کالاهای وارداتی خود را ترخیص کنند.
  • کارت بازرگانی تولیدی ترکیه: متقاضیانی که در حوزه های تولیدی و صنعتی فعالیت می کنند و نیاز به وارد کردن تجهیزات لازم برای انجام فعالیت های تولیدی خود را دارند، می توانند از این کارت بازرگانی استفاده کنند. نکته مهم در مورد این کارت بازرگانی تولیدی ترکیه این است که متقاضیان با اخذ این کارت فقط یک بار می توانند تجهیزات مورد نیاز خود را وارد کنند. علاوه بر این متقاضیان به جز کالاهای مشخص شده نمی توانند کالاهای دیگری را صادر یا وارد کنند.

نحوه اخذ کارت بازرگانی ترکیه

در مورد کارت بازرگانی ترکیه و نحوه اخذ آن ذکر این نکات که متقاضی باید دارای شرکت تجاری ثبت شده در ترکیه باشد و یا اقدام به ثبت شرکت تجاری در این کشور کند، حائز اهمیت فراوانی است. بر این اساس متقاضی باید مدارک لازم برای ثبت شرکت را ارائه دهد. میزان سرمایه لازم و شرکا و سهامداران شرکت تجاری باید از قبل مشخص شود و متقاضی از میان انواع شرکت های مختلف شرکت سهامی، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تضامنی، شرکت مختلط، شرکت تعاونی و شرکت ثبت شده یک شرکت را انتخاب و بر اساس شرایط اقتصادی و کاری خود آن را به ثبت برساند تا شرایط اخذ کارت بازرگانی ترکیه را فراهم کند.

نحوه ثبت شرکت در ترکیه

دولت ترکیه در راستای جذب سرمایه گذاران خارجی و تسهیل شرایط ثبت شرکت تجاری قوانین جدیدی را در مورد سرمایه گذاری در این کشور تصویب کرده است. بر اساس آخرین قانون تصویب شده در این مورد، متقاضی با سپرده گذاری حداقل 500 هزار دلار در بانک های ترکیه به مدت سه سال می تواند نه تنها شرکت تجاری را در این کشور ثبت کند، بلکه در کوتاه ترین زمان ممکن در کمتر از 6 ماه اقامت دائم و تابعیت این کشور را دریافت کند.

ذکر این نکته ضروری است که متقاضی تا 3 سال نمی تواند دخل و تصرفی در این سپرده داشته باشد و می تواند این مبلغ را در یک بانک و یا در یک شرکت سرمایه گذاری کند و یا می تواند با خرید اوراق قرضه سپرده گذاری کند.

متقاضی علاوه بر این که باید برای ثبت شرکت مبلغی در حدود 500.000 دلار را سرمایه گذاری کندف باید حداقل 5 تبعه و شهروند ترکیه را نیز در این شرکت استخدام کند. از دیگر شرایط ثبت شرکت تجاری ارائه یک طرح تجاری مناسب به اتاق بازرگانی ترکیه است.

طرح تجاری متقاضی پس از اجرا باید در مدت زمان مشخص به سوددهی برسد و از گردش مالی خوبی برخوردار باشد. متقاضیان می توانند در صنایعی مانند پوشاک، کشاورزی و توریسم سرمایه گذاری کنند چون این صنایع در سال های اخیر بسیار پررونق می باشند.

مدارک لازم برای ثبت شرکت در ترکیه

از مهم ترین شرایط لازم برای اخذ کارت بازرگانی ترکیه ثبت شرکت تجاری در این کشور و راه اندازی کسب و کار جدید در ترکیه می باشد. بر این اساس و برای ثبت شرکت در ترکیه و اطلاع متقاضی از کارت بازرگانی ترکیه و نحوه اخذ آن متقاضی باید مدارک زیر را ارائه دهد:

  • دارا بودن سرمایه لازم حداقل 10.000 لیر ترکیه
  • ارائه نام های پیشنهادی برای شرکت تجاری
  • ارائه میزان سهم هر یک از شرکا و سهامداران
  • ارائه اساسنامه شرکت و حوزه فعالیت تجاری شرکت در ترکیه
  • ارائه پاسپورت شرکا و سهامداران شرکت با اعتبار بیشتر از 6 ماه
  • ارائه آدرس دفتر شرکت تجاری در ترکیه
  • ارائه نام مدیر شرکت، مدیر عامل و بازرس های شرکت تجاری

انواع شرکت ها در ترکیه

دولت ترکیه برای جذب سرمایه گذاران خارجی و رشد و رونق اقتصادی شرایط مناسب را برای سرمایه گذاری در این کشور فراهم کرده است. ثبت شرکت های مختلف مانند شرکت با مسوولیت محدود و شرکت سهامی و شرکت تعاونی و شرکت جمعی از مهم ترین نوع شرکت ها در ترکیه می باشند.

  • شرکت با مسوولیت محدود Limited Liability Company که نیازمند حداقل 2 شریک و حداکثر تا 50 شریک است و برای ثبت این نوع شرکت ها باید در حدود 5000 لیر ترکیه هزینه کرد. بر اساس قانون جدید ترکیه ثبت شرکت های با مسوولیت محدود با یک سهام دار نیز امکان پذیر می باشد. اگر این شرکت ها با مشکل مواجه شوند و نتوانند جوابگوی طلبکاران باشند فقط سرمایه سهامداران از بین می رود و طلبکاران نمی توانند طلب خود را از شرکت پس بگیرند.
  • شرکت سهامی Joint Stock Company که با کمترین تعداد شرکا و سهامداران در حدود 5 نفر به ثبت می رسد. این شرکت های سهامی می تواند هم به صورت شرکت سهامی خاص و هم شرکت سهامی عام در ترکیه فعالیت کنند. در شرکت های سهامی سرمایه شرکت باید به بخش های مساوی تقسیم شود. هر یک از شرکا می توانند هر مقدار سهام را خریداری کنند. بر طبق قوانین ترکیه جلسه های مجمع عمومی شرکت های سهامی باید با حضور نمایندگان وزارت بازرگانی ترکیه برگزار شود.

نحوه اخذ کارت بازرگانی ترکیه

متقاضیان برای اطلاع از کارت بازرگانی ترکیه و نحوه اخذ آن باید از طریق سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند اقدام کنند و از طریق اتاق بازرگانی برای اخذ این کارت درخواست دهند.

متقاضیان می توانند در هر یک از شهرهای ترکیه فعالیت تجاری خود را شروع کنند و برای اخذ کارت بازرگانی ترکیه اقدام کنند. نکته مهم در مورد اخذ کارت بازرگانی ترکیه این است که متقاضیان قبل از دریافت کارت بازرگانی باید برای ثبت شرکت و یا کسب مجوز فعالیت اقتصادی در ترکیه اقدام کنند. مدت زمان اعتبار کارت بازرگانی ترکیه یک سال است.

مراحل اخذ کارت بازرگانی ترکیه

متقاضی در ابتدا برای اخذ کارت بازرگانی ترکیه باید یک شرکت تجاری را در ترکیه ثبت کند و یا مجوز فعالیت اقتصادی در ترکیه را دریافت کند. برای اخذ مجوز فعالیت اقتصادی و تجاری در ترکیه متقاضی باید پرونده مالیاتی تشکیل دهد و برای تشکیل پرونده مالیاتی در ترکیه متقاضی باید حساب بانکی در بانک های معتبر ترکیه افتتاح کند.

پس از ثبت شرکت تجاری و اخذ مجوز فعالیت اقتصادی کارشناسان از شرکت تجاری بازدید می کنند و بر اساس دارا بودن همه شرایط متقاضی می تواند برای اخذ کارت بازرگانی به اتاق بازرگانی شهر محل کار خود مراجعه کند.

اتاق بازرگانی شهر محل کار متقاضی بر اساس قوانین تجاری ترکیه سوابق تجاری و بازرگانی متقاضی را مورد بررسی قرار می دهد و در پایان برای متقاضی کارت بازرگانی صادر می کند.

تسهیلات ویژه برای دارندگان کارت بازرگانی ترکیه

دولت ترکیه برای دارندگان کارت بازرگانی ترکیه تسهیلات ویژه ای را در نظر گرفته است که از آن جمله می توان به اعطای وام های کم بهره بانکی اشاره کرد. متقاضیان برای اخذ وام های کم بهره بانکی باید دارای سرمایه قابل توجه در گردش و حساب بانکی معتبر باشند. علاوه بر این باید چندین سال از راه اندازی کسب و کار و ثبت شرکت تجاری گذشته باشد.

مزایای اخذ کارت بازرگانی ترکیه

کشور ترکیه به عنوان پل ارتباطی میان کشورهای آسیا و اروپا نقش مهمی در تبادلات ارزی و تجاری در منطقه و جهان دارد. در واقع کشور ترکیه یکی از بهترین مکان ها برای تجارت آزاد با کشورهای اروپایی و آمریکایی است.

متقاضیان با اخذ کارت بازرگانی و ثبت شرکت و انجام فعالیت های اقتصادی در مقایسه با کشور ایران بهتر می توانند رشد کنند و سریع تر در معاملات بین المللی وارد شوند. متقاضیان با اخذ کارت بازرگانی ترکیه از مزیت های فراوان دارا بودن این کارت برخوردار می شوند.

  • امکان راحت تمدید مجوز اقامت ترکیه
  • امکان اخذ ویزای شینگن
  • امکان ایجاد ارتباطات تجاری با تجار و بازرگانان موفق جهانی
  • امکان انجام فعالیت های تجاری بدون محدودیت
  • وجود تسهیلات ویژه برای شرکت های خارجی در ترکیه
  • امکان اخذ وام های کم بهره بانکی ترکیه
  • امکان عضویت در اتاق بازرگانی ایران و ترکیه
  • امکان برخورداری از خدمات کارت بازرگانی ایران
  • امکان ثبت علائم تجاری برندها
  • امکان صادرات کالا به خارج از کشور
  • امکان تبادل اطلاعات تجاری بین تجار و بازرگانان
  • امکان واردات از سایر کشورهای جهان

مزایای اخذ کارت بازرگانی ترکیه برای ایرانی ها

متقاضیان ایرانی با ثبت شرکت در ترکیه و اخذ کارت بازرگانی ترکیه می توانند از مزیت های فراوانی برخوردار شوند. از جمله مهم ترین این مزایا این است که متقاضی ایرانی می تواند کالاها و محصولات مورد نیاز را از کشورهای دیگر خریداری کند و پس از رسیدن این کالاها به ترکیه آن را به ایران ارسال کند.

علاوه بر این متقاضی ایرانی با تاسیس و ثبت شرکت در ترکیه و همچنین اخذ کارت بازرگانی ترکیه می تواند کالاها و محصولات خود را به نام شرکت خود به کشورهای دیگر صادر کند. همچنین متقاضی ایرانی با ثبت شرکت در ترکیه و اخذ کارت بازرگانی ترکیه می تواند فعالیت های تجاری و اقتصادی گوناگونی در حوزه های صنعت و کشاورزی و مواد غذایی و ارتباطات انجام دهد.

عضویت در اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه

متقاضیانی که دارای کارت بازرگانی ترکیه می باشند، می توانند در اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه عضو شوند و از مزیت های این عضویت برخوردار شوند. اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه برای رفع موانع و مشکلات مابین تجار و بازرگانان ایران و ترکیه تلاش می کند و برای ارتقای ارتباط و تعاملات تجاری دو کشور اقدامات لازم را انجام می دهد. اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه شامل شبکه ای فعال از تجار و بازرگانان بین المللی مشغول کار در تجارت ایران و ترکیه است که با بهره مندی از تجربه های ارزشمند امکان تبادل نظر و تعاملات فعال تجاری را فراهم می کنند.

متقاضیان برای عضویت در اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه باید درخواست خود برای عضویت در اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه را به صورت کتبی ارائه دهند. علاوه بر این ارائه کارت ملی، کارت بازرگانی معتبر، اسکن شناسنامه، آگهی تاسیس شرکت تجاری، سوابق کاری و رسید پرداخت حق عضویت الزامی است.

کارت بازرگانی ترکیه و نحوه اخذ آن و سخن آخر

در این مقاله اطلاعات لازم در مورد نحوه اخذ کارت بازرگانی ترکیه مورد بررسی قرار گرفت. اگر قصد کار و اشتغال و اخذ ویزای کار ترکیه را دارید، اگر قصد خرید املاک و مستغلات را در ترکیه دارید، مشاوران و کارشناسان متخصص در تیم مشاور املاک و مستغلات خانه ترکیه با دارا بودن تخصص کاری و حرفه ای در حوزه املاک و مستغلات در ترکیه مشاوره ها و راهنمایی های ارزشمندی را به شما ارائه می دهند.

پرسنل حرفه ای آموزش دیده و دارای آگاهی کامل در زمینه املاک و مستغلات در ترکیه به عنوان بهترین تیم حرفه ای املاک ترکیه شرایط لازم برای خرید خانه و اقامت کاری و تحصیلی ترکیه را برای متقاضیان ایرانی فراهم می کنند.

 1200 کارشناس و متخصص املاک تیم حرفه ای ما در 12 شهر مهم ترکیه آماده ارائه اطلاعات لازم و مشاوره های مفید به متقاضیان ایرانی برای سفر راحت به ترکیه و خرید خانه یا اخذ اقامت کاری و تحصیلی می باشند.

سوالات متداول در مورد کارت بازرگانی ترکیه و نحوه اخذ آن

  1. انواع کارت های بازرگانی ترکیه کدامند؟

متقاضیان برای فعالیت در حوزه های صادرات و واردات و راه اندازی کسب و کارهای تجاری در ترکیه باید کارت بازرگانی ترکیه را دریافت کنند. با اخذ کارت بازرگانی ترکیه متقاضیان می توانند از تسهیلات اقتصادی و تجاری این کارت بازرگانی برخوردار شوند. از انواع کارت های بازرگانی ترکیه موارد زیر را می توان نام برد:

  • کارت بازرگانی تجاری ترکیه: این کارت برای فعایت تجاری متقاضیان در حوزه های صادرات و واردات کالا می باشد. متقاضیان با اخذ این کارت می توانند ثبت سفارش های کالا، واردات کالا، ترخیص کالا و حق العمل کاری را انجام دهند.
  • کارت بازرگانی موردی ترکیه: این کارت مختص متقاضیانی است که قصد دارند فقط یکبار کالاهای خود را از گمرک ترخیص کنند. این کارت تجاری برای افرد حقیقی و حقوقی صادر می شود.
  • کارت بازرگانی خدماتی ترکیه: متقاضیانی که قصد سرمایه گذاری و فعالیت در حوزه های خدماتی را دارند، می توانند از این کارت بازرگانی استفاده کنند. متقاضیان با دریافت کارت بازرگانی خدماتی ترکیه به راحتی می توانند کالاهای وارداتی خود را ترخیص کنند.
  • کارت بازرگانی تولیدی ترکیه: متقاضیانی که در حوزه های تولیدی و صنعتی فعالیت می کنند و نیاز به وارد کردن تجهیزات لازم برای انجام فعالیت های تولیدی خود را دارند، می توانند از این کارت بازرگانی استفاده کنند. نکته مهم در مورد این کارت بازرگانی تولیدی ترکیه این است که متقاضیان با اخذ این کارت فقط یک بار می توانند تجهیزات مورد نیاز خود را وارد کنند. علاوه بر این متقاضیان به جز کالاهای مشخص شده نمی توانند کالاهای دیگری را صادر یا وارد کنند.
  • مزایای اخذ کارت بازرگانی ترکیه چیست؟

کشور ترکیه به عنوان پل ارتباطی میان کشورهای آسیا و اروپا نقش مهمی در تبادلات ارزی و تجاری در منطقه و جهان دارد. در واقع کشور ترکیه یکی از بهترین مکان ها برای تجارت آزاد با کشورهای اروپایی و آمریکایی است.

متقاضیان با اخذ کارت بازرگانی و ثبت شرکت و انجام فعالیت های اقتصادی در مقایسه با کشور ایران بهتر می توانند رشد کنند و سریع تر در معاملات بین المللی وارد شوند. متقاضیان با اخذ کارت بازرگانی ترکیه از مزیت های فراوان دارا بودن این کارت برخوردار می شوند.

  • امکان راحت تمدید مجوز اقامت ترکیه
  • امکان اخذ ویزای شینگن
  • امکان ایجاد ارتباطات تجاری با تجار و بازرگانان موفق جهانی
  • امکان انجام فعالیت های تجاری بدون محدودیت
  • وجود تسهیلات ویژه برای شرکت های خارجی در ترکیه
  • امکان اخذ وام های کم بهره بانکی ترکیه
  • امکان عضویت در اتاق بازرگانی ایران و ترکیه
  • امکان برخورداری از خدمات کارت بازرگانی ایران
  • امکان ثبت علائم تجاری برندها
  • امکان صادرات کالا به خارج از کشور
  • امکان تبادل اطلاعات تجاری بین تجار و بازرگانان
  • امکان واردات از سایر کشورهای جهان

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه