بهترین فرودگاه های ترکیه

 ویژگی های بهترین فرودگاه های ترکیه

کشور ترکیه از برترین مقاصد گردشگری و مهاجرتی برای متقاضیان ایرانی و میلیون ها متقاضی از سر تاسر جهان است. دارا بودن جذابیت های تاریخی و فرهنگی و طبیعی شهرهای ترکیه موجب شده است تا هر ساله تعداد زیادی از طریق مرزهای هوایی به این کشور وارد شوند. و همین امر وجود فرودگاه های مجهز با امکانات به روز و پیشرفته برای ارائه خدمات به مسافران بین المللی را الزامی می کند. بر این اساس در این مقاله اطلاعات لازم در مورد بهترین فرودگاه های ترکیه را ارائه می دهیم.

مطالب این مقاله بر اساس جدیدترین اطلاعات و آخرین قوانین مهاجرتی به ترکیه و از منابع زبان اصلی تهیه و تدوین شده است و در صورت لزوم در زمان های مختلف به روز رسانی می شود. در تهیه این مقاله از تجربه های وکلای برجسته در ترکیه استفاده شده است و حاوی نکات جالب و به روز برای اقامت و زندگی در ترکیه می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین فرودگاه های ترکیه مطالعه این مقاله را از دست ندهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل و کار و اقامت در ترکیه از روش های مختلف و مطالعه سلسله مقاله های مفید در این مورد به سایت1.turkeykhane.com  مراجعه کنید.

سایت ترکیه خانه از معتبرترین سایت ها برای راهنمایی خرید خانه در ترکیه است که به عنوان برترین تیم مشاور املاک و مستغلات در ترکیه شناخته شده است و دارای بیش از 1200 کارشناس متخصص در 12 شهر مهم ترکیه شامل استانبول، ازمیر، ترابزون، آنتالیا، آنکارا، بورسا و غیره می باشد. سایت ترکیه خانه و مشاوران و کارشناسان متخصص آن راهنمایی های لازم در مورد شرایط خرید ملک در ترکیه، شرایط اخذ اقامت و پاسپورت ترکیه، اطلاعات لازم در مورد شهرهای ترکیه، قوانین اتباع خارجی در ترکیه و شرایط سرمایه گذاری در ترکیه و چگونگی انتقال مالی به ترکیه را به متقاضیان ایرانی علاقمند به کار و تحصیل و سرمایه گذاری در ترکیه ارائه می دهد.

اهمیت فرودگاه های ترکیه

فرودگاه ها مکان هایی مهم تر از نشستن و بلندشدن هواپیما از روی زمین هستند و نقش زیادی در توسعه و پیشرفت اقتصادی شهرها و کشورها دارند. بر اساس گزارش بلومبرگ فرودگاه ها مکان هایی برای جابجایی مسافرها و بارها است و ارتباط زیادی بین فرودگاه ها و اشتغال زایی و راه اندازی کسب و کارهای جدید وجود دارد.

بر اساس این گزارش بین آمار سرانه تعداد مسافران فرودگاه ها در مقایسه با تعداد پروازها و خروجی اقتصادی ارتباط مستقیمی وجود دارد.

کشور ترکیه دارای 58 فرودگاه داخلی و بین المللی است که از این تعداد 37 فرودگاه بین المللی است. شهر استانبول دارای 3 فرودگاه بین المللی پیشرفته است و فرودگاه بین المللی استانبول به عنوان بزرگترین فرودگاه جهان گوی سبقت را از دیگر فرودگاه های جهان ربوده است. دولت ترکیه در حال ساخت سومین فرودگاه بزرگ شهر استانبول در ساحا دریای سیاه است که به نظر می رسد در سال 2030 افتتاح شود.

فرودگاه های ترکیه با دارا بودن امکانات و تجهیزات پیشرفته بر اساس چهارچوب های صنعت حمل و نقل هوایی با کاهش زمان تاخیر و بهبود شرایط خدمات و افزایش فعالیت های پروازی بهترین شرایط را برای حمل و نقل هوایی فراهم کرده اند.

علاوه بر این هماهنگی اقدامات امنیتی در راستای کاهش ریسک پروازها و وجود دفاتر گردشگری و آژانس های هوایی در فرودگاه های ترکیه در راستای ملاک ها و استانداردهای صنعت هوانوردی فرودگاه های ترکیه را به یکی از برترین فرودگاه های جهان تبدیل کرده است. چنان که بر اساس سیاست های این کشور در هر 100 کیلومتر یک فرودگاه وجود دارد.

فرودگاه های بین المللی بسیار بزرگتر از فرودگاه های داخلی ترکیه می باشند و دارای امکانات و تجهیزات پیشرفته برای مسافران بین المللی می باشند. در ادامه به ارائه اطلاعات لازم در مورد بهترین فرودگاه های ترکیه می پردازیم.

فرودگاه استانبول Istanbul Airport

فرودگاه استانبول که از بزرگترین، مهم ترین و اصلی ترین فرودگاه های ترکیه و شهر استانبول است در بخش اروپایی استانبول قرار دارد. فرودگاه استانبول که جایگزین فرودگاه آتاتورک است محل پرواز معتبرترین ایرلاین های جهان است. این فرودگاه محل اصلی فعالیت ترکیش ایرلاین و بسیاری دیگر از خطوط هوایی معتبر جهان است.

علی رغم دوری این فرودگاه از شهر استانبول و مشکلات موجود در مورد دسترسی به وسایل نقلیه این فرودگاه دارای امکانات و تجهیزات پیشرفته و به عنوان سومین فرودگاه بین المللی استانبول و بزرگترین فرودگاه جهان شناخته می شود.

معماری برج کنترل و ساختمان فنی این فرودگاه در سال 2015 جایزه معماری شیکاگو را کسب کرده است. با تکمیل مراحل بعدی این فرودگاه قرار است برای پذیرش 200 میلیون مسافر در سال 2023 آماده شود و دارای بزرگترین و بهترین هتل های فرودگاهی جهان باشد.

فرودگاه آتاتورک استانبول Istanbul Ataturk Airport

فرودگاه آتاتورک ترکیه که به یاد بنیانگذار جمهوری ترکیه، مصطفی کمال آتاتورک نامگذاری شده است، از مهم ترین فرودگاه های ترکیه است که از سال 2018 دیگر هیچ پروازی از آن انجام نمی شود. این فرودگاه که زمانی بالاترین حجم پروازهای داخلی و خارجی را داشت و مقصد اصلی بسیاری از پروازهای بین المللی محسوب می شد و همچنین یک پایانه مهم برای صنعت توریسم ترکیه به شمار می رفت، در حال حاضر جای خود را به فرودگاه بزرگ و تازه تاسیس استانبول داده است.

فرودگاه آتاتورک که دارای پایگاه نظامی نیروی هوایی ارتش ترکیه است، بر اساس نظر رئیس جمهور ترکیه به عنوان پارک و موزه به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

فرودگاه صابیحا گوکچن استانبول Sabiha Gokcen Airport

فرودگاه صابیحا گوکچن که به یاد اولین زن خلبان ترکیه صابیحا گوکچن نامگذاری شده است، از فرودگاه های بین المللی استانبول و از پایانه های بسیار شلوغ و پر رفت و آمد شهر استانبول و ترکیه محسوب می شود. این فرودگاه از زمان های دور هنگامی که استانبول به این شلوغی نبود 24 ساعته شلوغ و در حال فعالیت بوده است.

فرودگاه صابیحا در بخش آسیایی استانبول قرار دارد و از لحاظ تعداد مسافر و تعداد پرواز در جایگاه سوم فرودگاه های ترکیه قرار دارد. وجود خطوط هوایی معتبر ترکیه و ترکیش ایرلاینز و ورود و خروج سالانه 28 میلیون مسافر از این فرودگاه آن را در رتبه برترین فرودگاه های ترکیه و پرترددترین فرودگاه جهان پس از فرودگاه های لندن و هند قرار داده است. در سال 2015 با ثبت 206 پرواز و 28 میلیون مسافر به عنوان سومین فرودگاه شلوغ جهان انتخاب شد. خط هوایی ترکیش ایرلاینز مسافران ایرانی را از این فرودگاه به ایران می رساند.

فرودگاه ازمیر Izmir Airport

فرودگاه عدنان مندرس شهر ازمیر به یاد نخست وزیر سابق ترکیه از مهم ترین فرودگاه های ترکیه در یکی از شهرهای مهم و محبوب ترکیه و سومین شهر مهم ترکیه قرار دارد. فرودگاه ازمیر که از لحاظ حجم مسافران بین المللی و داخلی و همچنین تعداد پروازها در رتبه پنجمین فرودگاه مهم ترکیه می باشد، در سال 1987 شروع به فعالیت کرده است.

در این فرودگاه همه خطوط هوایی معتبر جهانی و خطوط هوایی ایرانی مانند ماهان، قشم، ترکیش ایرلاینز، معراج و تابان روزانه مسافران را از ایران و بالعکس به مقصد می رسانند. البته خط هوایی ترکیش ایرلاینز از این فرودگاه به تبریز و بقیه خطوط هوایی به فرودگاه بین المللی امام خمینی پرواز دارد.

فرودگاه اسن بوغا آنکارا Ankara Esenboga Airport

شهر آنکارا دومین شهر بزرگ ترکیه پس از استانبول و شهر دانشگاهی و پایتخت ترکیه دارای یکی از بزرگترین فرودگاه های ترکیه است. این شهر به دلیل وجود دانشگاه های معتبر جهانی و همچنین وجود سازمان های دولتی از شهرهای شلوغ و پر رفت و آمد ترکیه محسوب می شود.

فرودگاه اسن بوغا که در سال 1955 شروع به فعالیت کرده و از لحاظ تردد مسافر در رتبه چهارمین فرودگاه ترکیه قرار دارد، از پر رفت و آمدترین فرودگاه های ترکیه است. فرودگاه اسن بوغا آنکارا در سال 2009 از نظر کیفیت بالای پرواز و فعالیت و همچنین امنیت پرواز به عنوان بهترین فرودگاه اروپا انتخاب شد.

خطوط هوایی ایران ایر، ماهان و ترکیش ایرلاینز از فرودگاه اسن بوغا آنکارا هر روز مسافران را به مقصد ایران می رسانند.

فرودگاه آنتالیا Antalya Airport

فرودگاه آنتالیا در شهر زیبا و پر رفت و آمد و شلوغ ترکیه شهر آنتالیا قرار دارد. این فرودگاه که در سال 1998 فعالیت خود را شروع کرده است، در حال حاضر از شلوغ ترین فرودگاه های ترکیه محسوب می شود. شهر آنتالیا به واسطه جذابیت های توریستی و سواحل زیبا از شهرهای محبوب مسافران بین المللی می باشد و بر این اساس فرودگاه آنتالیا از پرترددترین فرودگاه های ترکیه می باشد.

فرودگاه اسپارتا Isparta Airport

فرودگاه اسپارتا گرچه از کاربردی ترین و مهم ترین فرودگاه های ترکیه محسوب می شود، یک فرودگاه فرعی است. بسیاری از مسافران ایرانی برای سفر به شهر زیبای آنتالیا باید با یک پرواز مستقیم در این فرودگاه فرود آیند و بقیه راه را برای رسیدن به هتل های آنتالیا با تاکسی طی کنند.

فرودگاه بدروم Milas-Bodrum Airport

فرودگاه بدروم که از مهم ترین فرودگاه های ترکیه است، در سال 1997 فعالیت خود را شروع کرده است و در حومه شهر بدروم ترکیه قرار دارد. شهر زیبای بدروم از شهرهای توریستی ترکیه است که هر ساله در فصل تابستان پذیرای مسافران و توریست های فراوانی است.

فرودگاه قونیه Konya Airport

فرودگاه قونیه از مهم ترین فرودگاه های ترکیه است که از سال 2000 میلادی فعالیت خود را شروع کرده است. شهر قونیه از لحاظ قرار گرفتن آرامگاه شاعر بزرگ و ارزشمند ایران و جهان، مولانا و موزه مولانا شهرت جهانی دارد و سالانه تعداد بسیار زیادی از علاقمندان و عاشقان این شاعر و عارف بزرگ از شهر قونیه دیدار می کنند.

از موارد مهم فرودگاه قونیه انجام پروازهای نظامی در کنار پروازهای مسافران معمولی است. فرودگاه نظامی قونیه به مساحت 196.000 متر مربع در مجاورت این فرودگاه کار نقل و انتقال نظامیان را انجام می دهد.

فرودگاه قونیه از سال 2001 با ارائه امکانات و تجهیزات پیشرفته پروازهای بین المللی را نیز انجام داده است.

فرودگاه ارزروم Erzurum Airport

فرودگاه ارزروم در شهر ارزروم ترکیه قرار دارد که دارای جذابیت های تاریخی و طبیعی بسیاری است. شهر ارزروم دارای بزرگترین رصدخانه ترکیه و اروپا و همچنین مرتفع ترین آبشار ترکیه است که سالانه توریست ها و جهانگردان بسیاری برای دیدن این زیبایی ها به این شهر سفر می کنند. گرچه فرودگاه ارزروم یک فرودگاه نظامی است اما بسیاری از پروازهای ترکیه از این فرودگاه انجام می شود.

فرودگاه ارزروم دارای یک باند فرود بتن به طول 3810 متر است که از فرودگاه های شلوغ ترکیه محسوب می شود.

فرودگاه آدانا Adana Sakirpasa Airport

فرودگاه شاکرپاشا آدانا از مهم ترین فرودگاه های ترکیه در شهر آدانا قرار دارد. این فرودگاه در سال 1937 برای ارائه خدمات پروازی نظامی و غیرنظامی شروع به فعالیت کرد و از سال 1956 خدمات پروازی غیرنظامی خود را شروع کرد.

شهر آدانا از شهرهای توریستی ترکیه و دارای جذابیت های فراوان است که در مرکز استان آدانا قرار دارد. خطوط هوایی فعال در این فرودگاه شامل ترکیش ایرلاینز، سان اکسپرس، هامبورگ و آنادولو جت می باشد.

فرودگاه دالامان Dalaman Airport

فرودگاه بین المللی دالامان یکی از مهم ترین فرودگاه های ترکیه و یکی از 3 فرودگاه در جنوب غربی این کشور است. 2 فرودگاه مهم در منطقه جنوب غربی ترکیه فرودگاه های آنتالیا و میلاس بدروم است. از فرودگاه دالامان هر روزه پروازهای زیادی به سرتاسر کشور ترکیه، کشورهای اروپایی و آفریقایی و خاورمیانه انجام می شود.

فرودگاه دالامان دارای ترمینال قدیمی برای پروازهای داخلی و ترمینال جدید برای پروازهای بین المللی است.

فرودگاه ترابزون Trabzon Airport

فرودگاه ترابزون واقع در شهر ترابزون از شهرهای زیبا و توریستی ترکیه است که در سال 1957 شروع به فعالیت کرده است. شهر ترابزون دارای جذابیت های فراوان برای توریست ها از سرتاسر جهان است و به همین دلیل بسیار مورد توجه مسافران و جهانگردان قرار گرفته است.

فرودگاه ترابزون به عنوان نهمین فرودگاه شلوغ ترکیه سهم زیادی در جابجایی و حمل و نقل مسافران داخلی و بین المللی دارد. از فرودگاه ترابزون مسافران به کشورهای آلمان، عراق، کویت و شهرهای فرانکفورت و برلین در رفت و آمد هستند.

بهترین فرودگاه های ترکیه و سخن آخر

در این مقاله بهترین فرودگاه های ترکیه و اطلاعات لازم در مورد هر یک از این فرودگاه ها در ترکیه مورد بررسی قرار گرفت. اگر قصد کار و اشتغال و اخذ ویزای کار ترکیه را دارید، اگر قصد خرید املاک و مستغلات را در ترکیه دارید، مشاوران و کارشناسان متخصص در تیم مشاور املاک و مستغلات خانه ترکیه با دارا بودن تخصص کاری و حرفه ای در حوزه املاک و مستغلات در ترکیه مشاوره ها و راهنمایی های ارزشمندی را به شما ارائه می دهند.

پرسنل حرفه ای آموزش دیده و دارای آگاهی کامل در زمینه املاک و مستغلات در ترکیه به عنوان بهترین تیم حرفه ای املاک ترکیه شرایط لازم برای خرید خانه و اقامت کاری و تحصیلی ترکیه را برای متقاضیان ایرانی فراهم می کنند.

 1200 کارشناس و متخصص املاک تیم حرفه ای ما در 12 شهر مهم ترکیه آماده ارائه اطلاعات لازم و مشاوره های مفید به متقاضیان ایرانی برای سفر راحت به ترکیه و خرید خانه یا اخذ اقامت کاری و تحصیلی می باشند.

سوالات متداول در مورد بهترین فرودگاه های ترکیه

  1. فرودگاه های ترکیه از چه لحاظ دارای اهمیت هستند؟

فرودگاه ها مکان هایی مهم تر از نشستن و بلندشدن هواپیما از روی زمین هستند و نقش زیادی در توسعه و پیشرفت اقتصادی شهرها و کشورها دارند. بر اساس گزارش بلومبرگ فرودگاه ها مکان هایی برای جابجایی مسافرها و بارها است و ارتباط زیادی بین فرودگاه ها و اشتغال زایی و راه اندازی کسب و کارهای جدید وجود دارد.

بر اساس این گزارش بین آمار سرانه تعداد مسافران فرودگاه ها در مقایسه با تعداد پروازها و خروجی اقتصادی ارتباط مستقیمی وجود دارد.

کشور ترکیه دارای 58 فرودگاه داخلی و بین المللی است که از این تعداد 37 فرودگاه بین المللی است. شهر استانبول دارای 3 فرودگاه بین المللی پیشرفته است و فرودگاه بین المللی استانبول به عنوان بزرگترین فرودگاه جهان گوی سبقت را از دیگر فرودگاه های جهان ربوده است. دولت ترکیه در حال ساخت سومین فرودگاه بزرگ شهر استانبول در ساحا دریای سیاه است که به نظر می رسد در سال 2030 افتتاح شود.

فرودگاه های ترکیه با دارا بودن امکانات و تجهیزات پیشرفته بر اساس چهارچوب های صنعت حمل و نقل هوایی با کاهش زمان تاخیر و بهبود شرایط خدمات و افزایش فعالیت های پروازی بهترین شرایط را برای حمل و نقل هوایی فراهم کرده اند.

علاوه بر این هماهنگی اقدامات امنیتی در راستای کاهش ریسک پروازها و وجود دفاتر گردشگری و آژانس های هوایی در فرودگاه های ترکیه در راستای ملاک ها و استانداردهای صنعت هوانوردی فرودگاه های ترکیه را به یکی از برترین فرودگاه های جهان تبدیل کرده است. چنان که بر اساس سیاست های این کشور در هر 100 کیلومتر یک فرودگاه وجود دارد.

  • دو فرودگاه مهم شهر استانبول کدامند؟

فرودگاه استانبول که از بزرگترین، مهم ترین و اصلی ترین فرودگاه های ترکیه و شهر استانبول است در بخش اروپایی استانبول قرار دارد. فرودگاه استانبول که جایگزین فرودگاه آتاتورک است محل پرواز معتبرترین ایرلاین های جهان است. این فرودگاه محل اصلی فعالیت ترکیش ایرلاین و بسیاری دیگر از خطوط هوایی معتبر جهان است.

علی رغم دوری این فرودگاه از شهر استانبول و مشکلات موجود در مورد دسترسی به وسایل نقلیه این فرودگاه دارای امکانات و تجهیزات پیشرفته و به عنوان سومین فرودگاه بین المللی استانبول و بزرگترین فرودگاه جهان شناخته می شود.

معماری برج کنترل و ساختمان فنی این فرودگاه در سال 2015 جایزه معماری شیکاگو را کسب کرده است. با تکمیل مراحل بعدی این فرودگاه قرار است برای پذیرش 200 میلیون مسافر در سال 2023 آماده شود و دارای بزرگترین و بهترین هتل های فرودگاهی جهان باشد.

و فرودگاه صابیحا گوکچن که به یاد اولین زن خلبان ترکیه صابیحا گوکچن نامگذاری شده است، از فرودگاه های بین المللی استانبول و از پایانه های بسیار شلوغ و پر رفت و آمد شهر استانبول و ترکیه محسوب می شود. این فرودگاه از زمان های دور هنگامی که استانبول به این شلوغی نبود 24 ساعته شلوغ و در حال فعالیت بوده است.

فرودگاه صابیحا در بخش آسیایی استانبول قرار دارد و از لحاظ تعداد مسافر و تعداد پرواز در جایگاه سوم فرودگاه های ترکیه قرار دارد. وجود خطوط هوایی معتبر ترکیه و ترکیش ایرلاینز و ورود و خروج سالانه 28 میلیون مسافر از این فرودگاه آن را در رتبه برترین فرودگاه های ترکیه و پرترددترین فرودگاه جهان پس از فرودگاه های لندن و هند قرار داده است. در سال 2015 با ثبت 206 پرواز و 28 میلیون مسافر به عنوان سومین فرودگاه شلوغ جهان انتخاب شد. خط هوایی ترکیش ایرلاینز مسافران ایرانی را از این فرودگاه به ایران می رساند.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه