آبشارهای زیبا در ترکیه

آبشارهای زیبا در ترکیه

آبشارهای زیبا در ترکیه
صداهای آرامش بخش آبشارها در میان کوه های باشکوه، تجربه ای عالی برای ذهن و روح است. میلیون ها نفر از سراسر جهان به ترکیه سفر می کنند تا زیبایی آبشارهای آن را ببینند.

این شگفتی طبیعی دیدنی که بیشتر در استان آنتالیا واقع شده است، یکی از برترین جاذبه های گردشگری این منطقه به حساب می آید. مجموعه ای از فعالیت ها و مراکز سرگرمی را ارائه می دهد.

آبشارهای زیبا در ترکیه

آبشار ماناوگات

این آبشار در نزدیکی شهر سیده در استان آنتالیا ترکیه واقع شده و بر روی رودخانه ماناوگات جریان دارد و از ارتفاع ۴ متری به پایین میریزد.

این آبشار یکی از جاذبه های محبوب بین بازدیدکنندگان است. این آبشار زیبا در ترکیه فرصت های عکاسی قابل توجهی را ارائه می دهد و می توان آن را از نقاط مختلف مشاهده کرد.

یک پارک در اطراف آبشارقرار دارد که به گردشگران مکانی آرام برای لذت بردن از یک فنجان چای و مناظر طبیعت ارائه می دهد. در اینجا می توان ماهی تازه یا شیرینی های ترکی نیز نوش جان کرد و یا اگر در آلانیا خانه دارید و یا در انتالیا میتوانید با خوانواده به این آبشار بروید.

آبشارهای زیبا در ترکیه

آبشار دودن آنتالیا

آبشار دودن مجموعه ای از آبشارها است که آب را از رودخانه دودن به دریا می ریزد. این مکان دیدنی  نزدیک به مرکز شهر آنتالیا است.

آبشارهای Duden در 10 کیلومتری مرکز آنتالیا قرار دارند. این آبشارها از ارتفاع 40 متری به داخل دریا می ریزند.

آبشارهای زیبا در ترکیه
آبشارهای زیبا در ترکیه

آبشار یرکوپرو

آبشار یرکوپرو در استان مرسین یک منظره طبیعی زیبا است که بازدیدکنندگان را مجذوب خود می کند. این آبشار در رودخانه ارمنک که رودخانه گوکسو در منطقه موت را تغذیه می کند، قرار دارد و توسط اداره کل حفاظت از طبیعت و پارک های ملی به عنوان یک اثر طبیعی معرفی شده است.

این آبشار به ویژه در فصل بهار و تابستان مکان مورد علاقه پیک نیک است.

آبشارهای زیبا در ترکیه
آبشارهای زیبا در ترکیه

آبشار Gelintulu

آبشار Gelintulu که در فلات Rize Ayder واقع شده است، یکی از مواردی است که در این منطقه باید دید. نام خود را از آبهای جاری در میان دو تپه که شبیه حجاب عروس بودند گرفته است.

هتل Ayder Avusor Butik یک پایگاه عالی برای کاوش در این منطقه است. یک کلبه دنج و وای فای رایگان ارائه می دهد. اتاق های آن دارای فضای داخلی چوبی و تلویزیون هستند. آنها همچنین دارای حمام خصوصی با توالت و دوش هستند.

آبشارهای زیبا در ترکیه
آبشارهای زیبا در ترکیه

آبشار تورتوم

آبشار تورتوم با ارتفاع 164 فوت (50 متر) مکانی خیره کننده در شرق ترکیه است. از طریق آب دریاچه تورتوم تغذیه می شود و برای تامین انرژی سد برق آبی که در سال 1960 تکمیل شد استفاده می شود.

این آبشار یکی از زیباترین و آرام‌ترین مناظر ترکیه محسوب می‌شود. این یک مقصد عالی برای کسانی است که به دنبال فرار از شلوغی و  زندگی شهری هستند.

آبشارهای زیبا در ترکیه
آبشارهای زیبا در ترکیه

آبشار بولوت

یکی از مرتفع ترین آبشارهای ترکیه، آبشار بولوت، مکانی دیدنی است که اگر قصد سفر به فلات آیدر را دارید، باید در لیست شما باشد.

این در منطقه Rize، Camlihemsin واقع شده است و می توان از طریق یک پیاده روی کوتاه به آن رسید.

آبشار کورسونلو

آبشار کورسونلو که در آنتالیا قرار دارد، مکانی عالی برای قدم زدن و لذت بردن از مناظر زیبای طبیعی است. بازدیدکنندگان همچنین می توانند در زیر درختان کاج پیک نیک داشته باشند و از صدای آبشار لذت ببرند.

این آبشار یک جاذبه محبوب هم در بین مردم محلی و هم در بین گردشگران خارجی است. این یک راه عالی برای فرار از شهر شلوغ و گذراندن مدتی در طبیعت است.

آبشار سوکتو

آبشار سو که به نام Su Uctu نیز نوشته شده است، یک جواهر پنهان در پارک طبیعی سوکتو است. این آبشار از صخره‌ای بی‌نظیر به داخل استخرهای طبیعی می‌ریزد که با فضای سبز جنگلی و نیمکت‌های پیک نیک احاطه شده‌اند.

این یک سفر یک روزه محبوب از بورسا است. سعی کنید اوایل روز به آنجا برسید تا بتوانید یک میز پیک نیک کنار رودخانه را برای خود درخواست کنید.

آبشارهای زیبا در ترکیه
آبشار سو که به نام Su Uctu

آبشار تومارا

آبشار تومارا در گوموشانه ترکیه یکی از زیباترین آبشارهای این کشور است. این یک مقصد مورد علاقه برای عکاسان و خانواده ها است.

این آبشار با درختان ممرز، بلوط و فندق احاطه شده است. این یک مکان عالی برای بازدید در پاییز است که رنگ های طبیعت تغییر می کند. همچنین مناطق پیک نیک و مکان های کمپینگ را ارائه می دهد.

آبشار مرادیه

اگر عاشق گشت و گذار در طبیعت هستید، پس این آبشار زمردی رنگ در نزدیکی آنتالیا مکان مناسبی برای شماست. آب از ارتفاع 10 متری به پایین سرازیر می شود و به استخری کوچک جمع می شود که محل زندگی گونه های منحصر به فرد پرندگان است.

این مکان یک بهشت پنهان است و هر ساله تعداد زیادی از کوهنوردان را به خود جذب می کند. همچنین دارای مناطق پیک نیک برای استراحت افراد محلی در محیط طبیعی است.

ترکیه خانه همراه شما در خرید خانه در آلانیا ترکیه

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه