کشف آنتالیا: شهری زیبا در ترکیه با جاذبه های فراوان

کشف آنتالیا: شهری زیبا در ترکیه با جاذبه های فراوان

آنتالیا به دلیل موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد خود در سواحل مدیترانه یکی از جذاب ترین شهرهای توریستی ترکیه است. آنتالیا دارای مکان های طبیعی جذاب و جاذبه های گردشگری مختلف است. شهر آنتالیا از شهرهای توریستی ترکیه است. این یکی از شهرهای نادری است که بازدیدکنندگان می توانند در دریا به خصوص در مرکز شهر شنا کنند. مرکز آنتالیا نیز با خانه ها و رستوران های باستانی تزئین شده است.

شهر قدیمی کالیچی

آنتالیا شهری است که در سواحل مدیترانه ترکیه واقع شده است. شهر قدیمی کالیچی، همچنین به عنوان آنتالیا باستان شناخته می شود، یک مکان میراث تاریخی پر از خرابه های رومی، بیزانسی، سلجوقی و عثمانی است. مشرف به قسمت شرقی شهر است و با دیوارهایی از سنگ های بزرگ احاطه شده است. ردپای معماری اصلی که ترکیه در آن شهرت دارد و همچنین یک بندر کوچک و فانوس دریایی متعلق به امپراتوری عثمانی در اینجا قابل مشاهده است.

کشف آنتالیا: شهری زیبا در ترکیه با جاذبه های فراوان

آکواریوم آنتالیا

آکواریوم آنتالیا یکی از بزرگترین استخرهای ماهی در جهان است و یکی از جاذبه های گردشگری محبوب است. این شامل هزاران ماهی و موجودات دریایی در 7 میلیون لیتر آب است که به بازدیدکنندگان مدل شگفت انگیزی از دنیای دریا می دهد. این آکواریوم با بیش از 40 نمایش از موجودات دریایی در یک تونل زیرزمینی حدود 130 متری، یک تجربه تفریحی و فرهنگی را ارائه می دهد. بازدیدکنندگان می توانند حوضچه های کوسه را از نزدیک ببینند و حتی با آنها شنا کنند. این آکواریوم همچنین دارای بزرگترین سالن سرپوشیده جهان پوشیده از برف طبیعی به نام دنیای برفی با خانه های برفی و مجسمه های برفی است.

آکواریوم آنتالیا

Köprülü Kanyon

کوپرولو کانیون یکی از زیباترین مناطق گردشگری آنتالیا است. این شهر به دلیل زیبایی طبیعت و ویرانه های باشکوه رومی آن مانند پل رومی باستان که امروزه نیز مورد استفاده قرار می گیرد، مشهور است. حیوانات وحشی زیادی مانند آهو، خرس، خرگوش و بز کوهی وجود دارند. بسیاری از علاقه مندان به ورزش های آبی و کمپینگ در این دره رفت و آمد می کنند.

پیست اسکی داواراس

پیست اسکی داوراز یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری آنتالیا در فصل زمستان است. این هتل نزدیک به شهر آسپارتا و در 140 کیلومتری فرودگاه بین المللی آنتالیا واقع شده است و پس از استراحتگاه ساکیلکنت دومین انتخاب است. دیورز در ارتفاع 2500 متری قرار دارد و رستوران ها و کافه های زیادی نیز دارد.

پیست اسکی داواراس

موزه آنتالیا

بازدید از موزه آنتالیا برای علاقمندان به تاریخ ضروری است. شواهد ملموسی را نشان می دهد که تاریخ این منطقه را که شامل مناطق باستانی لیکیا، پامفیلیا، کیلیکیا و پسیدیا می شود، نشان می دهد. این موزه در بین موزه های تاریخی و باستان شناسی ترکیه پس از موزه های استانبول و آنکارا در رتبه سوم قرار دارد.

آبشار دودن

آبشار دودن یکی از زیباترین آبشارهای ترکیه است. این آبشارها با فشار زیاد و جریان عظیمی از آب از قسمت اعماق آب جاری می شوند و بخشی از سیستم هیدرولوژیکی زمین شناسی هللویا است. این یک مکان محبوب برای پیک نیک خانوادگی در آنتالیا است که روزانه صدها نفر برای لذت بردن از این سفر فوق العاده به آنجا می روند.

آبشار دودن

پارک آتاتورک

پارک آتاتورک مکانی عالی برای لذت بردن از سرگرمی و حس آزادی در میان طبیعت سرسبز و گلچینی از زیباترین گل ها به دور از هیاهوی شهر است. این پارک فرصت لذت بردن از چتربازی را برای بازدیدکنندگان فراهم می کند و خدمات و رویدادهای زیادی را در طول روز به آنها ارائه می دهد.

سواحل آنتالیا

آنتالیا سواحل زیادی دارد که جایزه پرچم آبی را دریافت می کنند که به بهترین سواحل در سراسر جهان تعلق می گیرد. شن‌های سفید نرم و آب‌های آبی شفاف، این سواحل را به یک سفر ضروری تبدیل کرده است. لارا و کونیالتی دو تا از محبوب ترین سواحل هستند.

تلکابین المپوس

کوه تثلی، که در زبان محلی به نام المپ شناخته می شود، در نزدیکی شهر کمر، تنها در 60 کیلومتری مرکز آنتالیا، 2365 ارتفاع از سطح دریا قرار دارد. این کوه به خاطر تله‌کابینش به نام تله‌کابین المپوس که منظره‌ای باشکوه از آنتالیا و قله‌های سفید رشته کوه توروس را به نمایش می‌گذارد، مشهور است.

کمر

کمر در غرب شهر آنتالیا قرار دارد و به دلیل طبیعت طبیعی خود شهرت دارد، جایی که کوه های سبز فیروزه با دریای مدیترانه با منظره ای خیره کننده از قلب به هم می رسند. کمر به خاطر هتل های مجلل، ساحل شنی باشکوه و بازار مرکزی که در طول فصل بسیار شلوغ است و گردشگران از سراسر جهان به آن رفت و آمد می کنند، مشهور است. بیشتر ساختمان‌های شهر به شکل ویلا در مجموعه‌های مجلل هستند و به دلیل وجود بزرگترین کلوپ‌های شبانه در ترکیه به‌علاوه Olympus Teli Frick که شما را برای لذت بردن به بالاترین نقطه از رشته کوه فیروزه می‌برد، معروف هستند. منظره.

آنتالیا شهری فوق العاده در جمهوری ترکیه است که سالانه میزبان میلیون ها بازدید کننده است. این شهر به خاطر طبیعت جذاب و فضای پر زرق و برقش مشهور است. علاوه بر این، این شهر دارای مقاصد بسیار زیبایی است که آن را به یکی از پربازدیدترین مقاصد در سراسر جهان تبدیل کرده است.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه