پنج نوشیدنی زمستانی لذت بخش ترکیه ای

پنج نوشیدنی زمستانی لذت بخش ترکیه ای


مردم کشور ترکیه عادت به نوشیدن دارند، اما این عادت متفاوت است. این از اعتیاد بد نیست بلکه از فرهنگ می‌آید. از صبح تا شام، برخی از نوشیدنی‌ها همراه روز مردم ترکیه هستند. به عنوان مثال از علاقه آن‌ها به نوشیدن می‌توان گفت که حتی اگر هوا خیلی گرم باشد، همچنان می‌توانند یک فنجان قهوه یا چای ترکی گرم لذت ببرند. این لذت در هوای سرد بیشتر می‌شود. زیرا در زمستان، بسیاری از نوشیدنی‌های سنتی دیگر هم به صحنه می‌آیند. با ترکیه خانه همراه باشید تا پنج نوشیدنی زمستانی ترکیه‌ ای که می‌توانید لذت ببرید و خود را گرم نگه دارید و طعمی جدید از نوشیدنی اصیل را تجربه کنید.

نوشیدنی ثعلب و دارچین

ثعلب از پودر سفیدی تهیه می‌شود که از خشک کردن و پودر کردن گره‌های ارکید آناتولی اقلیمی به دست می‌آید. این نوشیدنی بر پایه شیر می‌باشد و قابلیت رقابت با شکلات گرم را دارد. کافی است پودر را با شیر جوش بزنید، سپس نوشیدنی خوشبوی شما آماده است! بهترین ترکیب برای ثعلب دارچین است، بنابراین به یاد داشته باشید که روی آن بپاشید!

نوشیدنی ثعلب و دارچین

ترکیب بوزا، نخودچی و دارچین

یکی از قدیمی‌ترین نوشیدنی‌های ترکیه، بوزا است که یک نوشیدنی تخمیری است که اصلی‌ترین مواد آن شامل آرد جو، آب و شکر است. تاریخ بوزا به 8-9 هزار سال پیش بازمی‌گردد و دوران عثمانی، دوران طلایی این نوشیدنی بود. امروزه بوزا با انواع مختلفش گستره‌ی مصرف‌کنندگان متنوعی از بلقان تا آسیای مرکز را دربرمی‌گیرد. در ترکیه، بوزای ولی‌مه‌سه از تکیرداغ شناخته شده است. بوزا غنی از مواد مغذی است و طعم‌های شیرین و ترش دارد. با دارچین و نخودچی زرد تازه سرو می‌شود. می‌توانید این نوشیدنی را در فروشگاه در سراسر ترکیه خریداری کنید.

شیرین‌ترین شربت “کاینار”

کاینار نام منطقه‌ای است که مردم محلی آدانا به شربت پوئرپرا داده‌اند. کاینار یا با نام عمومی آن، شربت پوئرپرا، جایگاه مهمی در فرهنگ ترکی دارد. به طور سنتی در هنگام ملاقات با زنی که به تازگی زایمان کرده است سرو می شود. کاینار به لطف هفت نوع ادویه مختلف موجود در آن، مانند یک اکسیر سلامتی است. می توانید طعم زنجبیل، زردچوبه، فلفل دلمه ای، دارچین، میخک و گلنگال را یکی یکی و به طور همزمان احساس کنید.

پنج نوشیدنی زمستانی لذت بخش ترکیه ای
پنج نوشیدنی زمستانی لذت بخش ترکیه ای

چای

ما نمی‌توانیم کلاسیک‌ها را حذف کنیم. نوشیدنی بعدی یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی‌های مردم ترکیه است: چای! مردم ترکیه در روز حدود سه تا پنج فنجان چای سیاه مصرف می‌کنند که در فصل زمستان به ده فنجان افزایش می‌یابد. محبوبیت چای سیاه ممکن است به دلیل تولید برخی از بهترین چای‌های جهان در منطقه دریای سیاه ترکیه باشد، به ویژه در ریزه. دو چای دیگر پرمصرف لیندن و گل گلابی هستند. از آنجا که ویژگی‌های بهداشتی مفیدی دارند، هر دو چای هنگام بیماری‌های افراد معمولاً استفاده می‌شوند. همچنین به خاطر طعم‌های خوشایندشان نیز شناخته شده‌اند. چای لیندن طعم شیرین و گلی دارد، در حالی که چای گل گلابی طعمی کمی ترش دارد.

پنج نوشیدنی زمستانی لذت بخش ترکیه ای
پنج نوشیدنی زمستانی لذت بخش ترکیه ای

قهوه

قهوه از دوران عثمانی در جامعه ترکیه جایگاه مهمی داشته است. در میان سایر موارد، قهوه ترک طعم، فوم، عطر و سبک متفاوتی دارد. این تنها قهوه ای است که همراه با ذرات تشکیل دهنده ( پودر قهوه ) آن سرو می شود. قهوه ترک علاوه بر نوشیدنی روزمره، بخشی از مراسم عروسی ترکیه است.

پنج نوشیدنی زمستانی لذت بخش ترکیه ای
قهوه ترک

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه