پمپ بنزین های ترکیه

پمپ بنزین های ترکیه

پمپ بنزین های ترکیه

بنزین و پمپ بنزین ها در ترکیه انواع و به نوعی مارک های گوناگونی دارند و در این پست قصد داریم آن ها را بررسی کنیم. به صورت کلی در ترکیه بیشتر از صد شرکت برای پمپ بنزین ها وجود دارد و در زیر شش مورد از بزرگترین آن ها را که بیشترین میزان تامین بنزین را به خود اختصاص داده اند نام برده و توضیحات مختصری ارائه کرده ایم.

پترول اوفیسی (Petrol Ofisi)
این شرکت با سهم تقریبا 22 درصدی در رتبه اول تامین بنزین در ترکیه قرار دارد. این شرکت در سال 1941 توسط دولت تاسیس شده اما در سال 2000 به شرکتی کاملا خصوصی تبدیل شده است. پمپ بنزین های پترول اوفیسی که تعدادشان نزدیک به 1800 است نزدیک به 20 درصد کل پمپ بنزین های ترکیه را شامل می شوند.

اوپت (Opet Petrolcülük)
اوپت از لحاظ مقدار تامین بنزین با نزدیک به 17 درصد در رتبه دوم قرار دارد. این شرکت از سال 1982 تاسیس شده و در سال 2002 نصف سهام آن توسط هولدینگ مشهور کوچ (Koç    Holding)‌ خریداری شده است. اوپت 1300 پمپ بنزین در ترکیه دارد.

شل و تورکاس (Shell & Turcas Petrol)
این شرکت بزرگ ریشه هلندی دارد و شروع به فعالیت آن به قرن نوزدهم بر می گردد. این شرکت که از سال 1923 در ترکیه فعالیت می کند تقریبا 15 درصد بنزین ترکیه را تامین کرده و بیش از ۱۰۰۰ پمپ بنزین دارد.

پمپ بنزین های BP Petrolleri
پمپ بنزین های این شرکت که ریشه بریتانیایی دارد از سال 1957 فعالیت خود را در ترکیه شروع کرده اند. سهم BP در تامین بنزین ترکیه بیش از 8 درصد است و تعداد جایگاه های آن نیز بیش از 600 می باشد.

توتال اویل (Total Oil Türkiye)
توتال شرکتی فرانسوی است که در سال 1924 تاسیس شده و از سال 1992 در ترکیه فعالیت کرده است. سهم این جایگاه ها در بازار بنزین ترکیه بیش از ۵ درصد است و بیش از ۴۰۰ پمپ بنزین دارد.

جایگاه های M Oil
یکی دیگر از پمپ بنزین های مشهور ترکیه جایگاه های شرکت M Oil است و مانند دیگر جایگاه های نام برده شده سهم بزرگی در بازار بنزین ترکیه دارد.M Oil در سال 1996 تاسیس شده است و حدود 400 پمپ بنزین در ترکیه دارد.

قیمت روز هر لیتر بنزین در ترکیه: 6.58 tl
البته قیمت بنزین در ترکیه در جایگاه های مختلف متفاوت است. در استان های مختلف نیز قیمت هر لیتر بنزین متفاوت خواهد بود.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه