پربازدیدترین پیست های اسکی در ترکیه

Most Visited Ski Resorts In Turkey

پربازدیدترین پیست های اسکی در ترکیه

در حالی که بزرگ‌ترین یا معروف‌ترین پیست‌های اسکی ترکیه نیستند، اما گزینه‌های گردشگری رو به رشدی برای مسافران بین‌المللی هستند. 

برای مثال اولوداغ، یک مکان زمستانی آرام با زیرساخت‌های عالی و تخت‌ها و رستوران‌های فراوان ارائه می‌دهد.

در همین حال، پالاندوکن، مرتفع‌ترین منطقه اسکی ترکیه است و دارای شیب‌های باز گسترده‌ای است که اغلب بالاتر از خط درختان قرار دارند.

پربازدیدترین پیست های اسکی در ترکیه

مرکز اسکی اولوداغ

اولوداغ ، در 36 کیلومتری جنوب بورسا، یکی از محبوب ترین مراکز ورزش های زمستانی ترکیه است. غنای گیاهی و جانوری آن را به یک پارک ملی تبدیل کرده است و فعالیت های تابستانی مانند پیاده روی و کمپینگ نیز محبوب است.

اولوداگ دارای امکانات اسکی بسیاری از جمله تله اسکی، تجهیزات اجاره ای، مدارس اسکی و رستوران ها می باشد. قرار گرفتن آن در ارتفاع 2500 متری باعث می شود تا در طول فصل اسکی که معمولا از دسامبر تا آوریل طول می کشد، از شرایط برفی خوبی برخوردار شوید.

در حالی که در مورد کمبود تجهیزات کودکان در اولوداگ اختلاف نظر وجود دارد، استانداردهای خدمات استراحتگاه به طور کلی درجه یک هستند و مردم محلی واقعاً دوستانه هستند. قیمت ها بر اساس استانداردهای ترکیه کمی بالا است، اما هنوز هم یک مقصد عالی برای بسیاری از بازدیدکنندگان بین المللی است.

پربازدیدترین پیست های اسکی در ترکیه
پربازدیدترین پیست های اسکی در ترکیه

مرکز اسکی پالاندوکن

مرکز اسکی پالاندوکن که در ارزروم واقع شده است، یکی از پربازدیدترین پیست های اسکی در ترکیه است. این مرکز با مسیرهای طولانی، کیفیت برف و امکانات مکانیکی، اسکی بازان را از سراسر جهان جذب می کند.

این پیست اسکی در ارتفاع 2200 تا 3176 متری قرار دارد و هر سال به مدت 5 ماه از نوامبر تا آوریل فرصت اسکی را ارائه می دهد. منطقه اسکی دارای نورپردازی است که به اسکی بازان امکان می دهد حتی در تاریکی هوا از فعالیت های خود لذت ببرند.

پیست های مرکز اسکی پالاندوکن توسط بالابرهای هوایی (هشت تله کابین و یکصندلی بالابر کابلی) با ظرفیت حمل و نقل ساعتی 8100 اسکی باز ارائه می شود. این پیست بر اساس سطح دشواری آنها دارای انواع مختلفی است و همچنین جایگزین های زیادی برای فعالیت های ورزشی در فضای باز مانند کوهنوردی، پاراگلایدر، لوله برفی و پینت بال ارائه می دهد.

پربازدیدترین پیست های اسکی در ترکیه
پربازدیدترین پیست های اسکی در ترکیه

مرکز اسکی Kartalkaya کارتالکایا

مرکز اسکی کارتالکایا در جنوب شرقی بولو در کوه‌های کوراوغلو، یکی از پربازدیدترین پیست‌های اسکی ترکیه است. این یک مقصد زمستانی محبوب برای مردم محلی و همچنین گردشگران خارجی است.

برای اسکی آلپاین و کوهنوردی ایده آل است. بهترین زمان برای اسکی بین دسامبر و مارس است که میانگین بارش برف 3 متر است.

امکانات اسکی هم برای اسکی بازان مبتدی و هم برای اسکی بازان پیشرفته و اسنوبوردها عالی است. شیب ها طولانی هستند و ده ها مسیر مختلف برای انتخاب وجود دارد.

همچنین فعالیت‌های زیادی برای بچه‌ها وجود دارد که می‌توانند از آنها لذت ببرند، از جمله اتاق‌های بازی و مسیرهای آموزشی که می‌تواند به آنها در یادگیری اسکی کمک کند. این یک مکان عالی برای خانواده ها برای گذراندن تعطیلات با هم است.

مرکز اسکی ساریکامیس

مرکز اسکی ساریکامیس که در شرق ترکیه واقع شده است، یکی از محبوب ترین پیست های اسکی برای اسکی بازان ترک و بازدیدکنندگان از کشورهای دیگر است. این شهر به خاطر مسیرهای پردرخت، طولانی‌ترین پیست ترکیه و کیفیت استثنایی برف آلپ در طول فصل شهرت دارد.

به غیر از اسکی، دارای یک مرکز فروش اسکی است و مهمانان می توانند در مرکز اسکی 5 ستاره Duja Chalet که دارای یک سالن مشترک، یک رستوران و یک بار است، اقامت کنند.

این پیست اسکی دارای 7 پیست است که برای تمامی سطوح اسکی بازان مناسب است. اطراف آن را جنگل های کاج احاطه کرده است و عمق برف در زمستان به 1.5 متر افزایش می یابد. منطقه اسکی از باد در امان است و خطر سقوط بهمن در مسیرهای آن وجود ندارد.

مرکز اسکی Erciyes

مرکز اسکی Erciyes یکی از محبوب ترین مراکز اسکی در ترکیه است. این شهر در 25 کیلومتری مرکز شهر قیصری واقع شده است.

موقعیت ایده آلی بین 1800-3000 متر ارتفاع دارد. امکانات اسکی شامل صندلی بالابر ، تله اسکی، اسلالوم و دوره های اسلالوم غول پیکر را ارائه می دهد.

عمق برف در مرکز اسکی Erciyes در شرایط آب و هوایی معمولی حدود 2 متر است. فصل اسکی از نوامبر تا مارس است.

منطقه اسکی در مرکز اسکی Erciyes حدود 12 کیلومتر طول دارد و دارای 8 بالابر مکانیکی است. همچنین 11 پیست مشخص شده است.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه