پایتخت و شهرهای مهم قبرس شمالی

پایتخت و شهرهای مهم قبرس شمالی

پایتخت و شهرهای مهم قبرس شمالی نیکوزیا، فاماگوستا و گیرنه هستند. این شهرها به دلیل صنعت گردشگری پر رونق و همچنین بارها و رستوران‌های پرجنب‌وجوش معروف هستند.

شهر نیکوزیا ترکیبی جذاب از تأثیرات یونانی، ونیزی، عثمانی و بریتانیایی است. شهر قدیمی محصور شده آن منظره زیبایی است.

نیکوزیا

پایتخت و شهرهای مهم قبرس شمالی نیکوزیا در ضلع جنوبی (جمهوری قبرس) و نیکوزیا تحت کنترل ترک‌ها قبرس در ضلع شمالی (جمهوری ترک قبرس شمالی) هستند. سیم خاردار و برج های نگهبانی خط سبز شهر را به نصف می رساند و آن را به یکی از تنها پایتخت های تقسیم شده جهان تبدیل می کند.

در نیکوزیا، مانند اکثر شهرهای تقسیم شده، زخم های جنگ باقی مانده است. منطقه حائل تحت نظارت سازمان ملل، که در سراسر شهر از شرق به غرب می گذرد، شامل انتهای جاده ها، بندرگاه های اسلحه و ساختمان های پر از گلوله است.

با این وجود، پیاده روی در دو قسمت نیکوزیا بی خطر است. عبور از خط سبز و دیدن اینکه در طرف دیگر چگونه است، یک تجربه جذاب است.

پایتخت و شهرهای مهم قبرس شمالی
پایتخت و شهرهای مهم قبرس شمالی

فاماگوستا

فاماگوستا، یونانی آموکوستوس، گازی ماگوزا ترکی، بزرگترین و مهم ترین شهر قبرس شمالی است که توسط ترک نشینان قبرس اداره می شود. این جزیره در ساحل شرقی جزیره در خلیجی بین کیپ گرکو و الویا، در حدود 37 مایلی (55 کیلومتری) شرق نیکوزیا قرار دارد.

این شهر برخی از مهم ترین نشانه های خود را حفظ کرده است، از جمله برج اتللو در گوشه شمال شرقی دیوارهای ونیزی و یک سنگر ویران شده به نام مارتیننگو. ویرانه‌های بسیاری از ساختمان‌های دیگر نیز وجود دارد، از جمله کلیسای جامع گوتیک (مسجد لالا مصطفی پاشا)، که زمانی یک کلیسای کاتولیک بود اما اکنون به مسجد تبدیل شده است.

ویرانه های باستانی این شهر یکی از جاذبه های اصلی فاماگوستا است. یکی از آنها، گورستان سالامیس، در 8 کیلومتری شمال شهر محصور شده است. یکی دیگر، Engomi، یک سکونتگاه ماقبل تاریخ است.

این شهر یکی از شهرهای خوب جهت خرید ملک در قبرس شمالی میباشد.

پایتخت و شهرهای مهم قبرس شمالی
پایتخت و شهرهای مهم قبرس شمالی

گیرنه

یکی دیگر از شهرهای مهم قبرس شمالی گیرنه است. این شهر بندری شلوغ و شلوغ با بندر زیبای قدیمی، دیوار دریا و تعدادی کافه و رستوران عجیب است.

تاریخ باستانی گیرنه در مکان های باستانی متعددی که در اینجا یافت شده و حفظ شده است منعکس شده است. یکی از کتیبه‌های قرن دوم پیش از میلاد بیان می‌کند که «دموس کیرنیان» از خیرین اوراکل در دلفی بودند.

همچنین اشاره شده است که رومی ها با ساختن قلعه ای برای محافظت از گیرنه در برابر حملات، اثر خود را بر شهر گذاشتند. در طول حکومت ونیزی اصلاح شد، جایی که قلعه اصلی تخریب شد و با برج‌های مدور ضخیم جایگزین شد که می‌توانست در برابر آتش توپ مقاومت کند.

هنگامی که انگلیسی ها در سال 1878 قبرس را تصرف کردند، جاده ای را از طریق گذرگاه کوهستانی برای اتصال گیرنه به نیکوزیا و بازسازی بندر ایجاد کردند. این امر منجر به افزایش تجارت توریستی شد و گیرنه به یک نقطه استراحت محبوب برای میهن پرستان سابق از پایتخت جزیره تبدیل شد.

لفکه

پایتخت و شهرهای مهم قبرس شمالی، نیکوزیا، فاماگوستا، گوزلیورت، اسکله و لفکه ترکیبی بی نظیر از زیبایی های طبیعی و تاریخی را به بازدیدکنندگان ارائه می دهند. مردم خونگرم، ارزش های فرهنگی متنوع و چهره ای خندان از ویژگی های زندگی در قبرس شمالی هستند.

شهر زیبا و دیدنی Lefke در سرسبزترین منطقه جزیره واقع شده است که توسط باغ های مرکبات احاطه شده و دارای فرهنگ و تاریخ غنی است. این دانشگاه محل دانشگاه مشهور اروپایی Lefke (EUL) است که در سال 1990 به عنوان یک دانشگاه بنیاد دولتی تأسیس شد که توسط شورای آموزش عالی ترکیه و اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته شده است.

لفکه با اقتصادی پر رونق و متنوع، موقعیت مهمی در قبرس شمالی دارد و به عنوان یکی از مطلوب ترین و پرطرفدارترین مقاصد در این جزیره محسوب می شود. این یک دلیل خوب برای بهترین استفاده از بازدید و گشت و گذار در این شهر زیبا و مناطق اطراف است!

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه