منطقه زیتون بورنو استانبول یا زیتین بورنو

منطقه زیتون بورنو استانبول یا زیتین بورنو

 زیتون بورنو استانبول منطقه پرجمعیت در سمت اروپایی شهر است و به خاطر میراث فرهنگی غنی، بناهای تاریخی، و مراکز تجاری شلوغش معروف است.

منطقه زیتین برنو یکی از قدیمی ترین محله های استانبول به حساب می آید و از زمان های قدیم مسکونی بوده است. امروزه، این منطقه محل زندگی یک جامعه پر جنب و جوش و متنوع، با ساکنان از همه اقشار، و ترکیبی از معماری سنتی و مدرن است.

منطقه زیتون بورنو در نزدیکی فاتح ، ایوب ، بیرام پاشا ، گون گورن باکرکوی و اسنلار و دریای مرمره واقع شده است. مجاورت با فرودگاه آتاتورک و دسترسی آسان به بزرگراه E5 این منطقه را به منطقه مهمی تبدیل کرده است و بسیاری از افراد برای خرید ملک در استانبول این منطقه را انتخاب می کنند.

مناطق دیدنی منطقه زیتون بورنو استانبول

برخی از دیدنی های قابل توجه در زیتون بورنو عبارتند از کاپالی چارشی یا بازار سرپوشیده مربوط به دوران عثمانی، که یکی از بزرگترین بازارهای سرپوشیده استانبول است و به خاطر فضای شلوغ و محصولات سنتی خود شناخته شده است.

یکی دیگر از جاذبه های محبوب مرکز فرهنگی Zeytinburnu است که مرکزی برای فعالیت ها و رویدادهای فرهنگی و هنری از جمله کنسرت ها، نمایشگاه ها و نمایش های تئاتر است.

در سال‌های اخیر، زیتون بورنو دستخوش توسعه و نوسازی قابل توجهی شده است، با ساختمان‌های مسکونی و تجاری جدید، مراکز خرید، و خطوط حمل و نقل برایجابجایی جمعیت رو به رشد ساخته شده است.

منطقه زیتون بورنو استانبول یا زیتین بورنو
منطقه زیتون بورنو استانبول یا زیتین بورنو

علیرغم این تغییر سریع، این منطقه توانسته است میراث فرهنگی غنی و شخصیت تاریخی خود را حفظ کند و آن را به مکانی جذاب و پر جنب و جوش برای زندگی و و جذب توریست تبدیل کند.

نام منطقه زیتون بورنو در استانبول از سواحل این منطقه بر گرفته شده است که وقتی از ساحل این شبه جزیره تاریخی تا شرق شبه جزیره مرمره مشاهده می شود ، از نظر جغرافیایی بینی به نظر می رسد. همچنین نام زیتون بورنو برای باغ های زیتون در این منطقه از گذشته تا به امروز. گرفته شده است.

منطقه زیتون بورنو در استانبول از سال 1984 دارای شهرداری مستقل است که بیشتر آن توسط شهرداران حزب حاکم عدالت و توسعه اداره می شود. در جریان انتخابات شهرداری های 2019 ، آرمر آریسوی از حزب عدالت و توسعه به عنوان شهردار انتخاب شد.

در گذشته ، دباغخانه های زیادی در منطقه زیتون بورنو وجود داشت که فعالیت های اقتصادی و هویت محله را ارتقا می دادند. دباغخانه ها به دلایل زیست محیطی در سال 1996 به منطقه صنعتی توزلا منتقل شدند.

این منطقه مقصد جذابی برای خرید لباس بود و همچنین مرکز دوستداران لباس چرمی در استانبول است.

سطح زندگی در منطقه زیتون بورنو بسیار بالا است و همین امر باعث جذب سرمایه گذاری های جدید در صنعت ، تجارت و املاک و مستغلات شده است.

 زیتون بورنو استانبول دارای یک سبک زندگی غنی اجتماعی و مجلل است که پر از رستوران های لوکس و مراکز خرید بزرگ از جمله کپاسیتی و مرکز خرید Olovium و بیمارستان ها و مراکز آموزشی مانند دانشگاه ها ، مدارس و امکانات عمومی و اجتماعی است.

مرکز خرید Ulovium یکی از مدرن ترین مراکز خرید استانبول است که دارای یک سینما نیز می باشد که فرصت های خرید جدیدی را برای مردم زیتینبورنو و مناطق اطراف آن به ارمغان آورده است.

بازار ارگانیک این منطقه معروف ترین بازار ارگانیک در استانبول است که از 30 اکتبر 2010 در این منطقه فعالیت می کند.

در محله مرکز افندی ، این منطقه مرکزی است که گیاهان دارویی مختلفی می کارد و دوره های آموزشی در این زمینه ارائه می دهد. جشنواره طب سنتی مرکز افندی ، که از ابتدای سال 1999 در آغاز ماه ژوئن برگزار می شود ، یکی از مهمترین فعالیتها در این منطقه است.

سه دانشگاه پایه در این منطقه وجود دارد که به عنوان دانشگاه های قرن جدید شناخته می شوند. پردیس دانشگاه Azmi Ofluoğlu ، پردیس دانشگاه Fateh Sultan و دانشگاه Topkapi .

در ضلع شمال شرقی منطقه موزه پانورامیک سال 1453 واقع شده است که نمایانگر خوبی از فتح استانبول است.

مجتمع های مسکونی لوکس و چشم انداز خیره کننده دریا نیز در منطقه زیتون بورنو استانبول موجود است. سیستم های خانه هوشمند همچنین به شما امکان می دهد خانه خود را از هرجایی کنترل کنید و در نتیجه سبک زندگی خود را بهبود ببخشید. اکثر مجتمع های مسکونی در منطقه Zeytinburnu استانبول دارای چندین امکانات از جمله پارکینگ داخلی ، مرکز تناسب اندام ، ژنراتور ، آسانسورهای مختلف و … هستند.

به طور کلی، زیتین برنو منطقه ای است که دارای تاریخ غنی، میراث فرهنگی و سرزندگی مدرن است و آن را به مکانی منحصر به فرد و جالب برای بازدید در استانبول تبدیل کرده است.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه