محله هایی از آلانیا که اتباع خارجی اجازه اقامت ندارند

محله هایی از آلانیا که اتباع خارجی اجازه اقامت ندارند

در آلانیا، برخی از محله ها برای اقامت خارجیان محدود شده اند. این محدودیت ها ممکن است به دلایل مختلف، مانند حفاظت از منابع گردشگری، حفاظت از محیط زیست و حفظ امنیت، باشد. اطلاعات دقیق در مورد محدودیت های اقامت خارجیان در آلانیا توسط قوانین و مقررات فعال در کشور ترکیه  و اداره اقامت تعیین می شود.

آلانیا یکی از زیباترین و توریستی ترین مناطق ترکیه است که به دلیل برخورداری از امکانات رفاهی و آب و هوای عالی به عنوان مکانی برای اقامت یا گذراندن تعطیلات به خصوص در مناطق ساحلی مورد توجه بسیاری از خارجی ها قرار گرفته است. در همین راستا امروز شاهد افزایش قیمت خرید و اجاره مسکن در آلانیا بوده ایم و می توان سرمایه گذاران و خریداران خارجی زیادی را دید که علاقه مند به خرید خانه در آلانیا ، ویلا،  مغازه و یا حتی مشارکت در سهام هتل هستند.

آلانیا، مقصدی ایده آل برای اقامت

آلانیا در جنوب ترکیه، یکی از محبوب ترین شهرهای ساحلی این کشور و در مجاورت دریای مدیترانه است. این منطقه ساحلی که تنها جاذبه سواحل زیبای آن نیست، آثاری از دوران یونان و روم باستان دارد که نشان از قدمت و تاریخ آن دارد. از طرفی آب و هوای مدیترانه ای که تابستان های آن را گرم و خشک و زمستان های آن را معتدل و بارانی می کند، آلانیا را به مقصدی محبوب برای گردشگران تبدیل کرده است.

از سوی دیگر، امکانات متعدد رفاهی و اجتماعی، مراکز تفریحی متنوع، پررونقی صنعت گردشگری، تعدد زیبایی های شهری و طبیعی و بسیاری عوامل دیگر، موجب شده اند کسانی که به این شهر می آیند، علاقه زیادی به اقامت در آن را از طریق اجاره یا خرید ملک داشته باشند. این درحالی است که بنا بر قوانین ترکیه، کلیه سرمایه گذاران و اتباع خارجی می توانند با خرید ملکی به ارزش حداقل 75 هزار دلار، مجوز اقامت ترکیه و با خرید ملکی به ارزش حداقل 400 هزار دلار، شهروندی ترکیه (پاسپورت)، را بدست آورند.

محله هایی از آلانیا که اتباع خارجی اجازه اقامت ندارند
محله هایی از آلانیا که اتباع خارجی اجازه اقامت ندارند

همانگونه که در ادامه به آن اشاره خواهد شد، در برخی شهرهای ترکیه به دلایلی چون افزایش حضور اتباع خارجی، شرایط ویژه شهرها، موقعیت سیاسی/جغرافیایی/اقصادی و …، در بعضی موارد تغییر کرده یا با هم متفاوت باشند.

طی ابلاغیه ای که در 22 ژوئن 2022 (اول تیرماه 1401)، صادر گردید در برخی از مناطق آلانیا امکان دریافت اقامت با خرید مبلغ کمتر از 400 هزار دلار نمیباشد.

لیست مناطق ممنوعه آلانیا:

  • محموتلار
  • کارگیجاک
  • کستل
  • آوسالار

آیا اتباع خارجی که قبلا اجازه اقامت دریافت کرده اند مشمول این ابلاغیه می شوند؟

نخیر؛ خوشبختانه آن دسته از اتباع خارجی که پیش از صدور این ابلاغیه، در مناطق ذکر شده اقامت داشته اند، مشمول این آیین نامه نمی شوند. از این رو و پس از تنظیم مقررات جدید، اتباع خارجی که برای اقامت در محله های نام برده اقدام خواهند کرد، می توانند ملکی خریداری کرده، اما نمی توانند مجوز اقامت ترکیه را دریافت کنند.

آیا اتباع خارجی که در این مناطق ملکی خریده اند، می توانند اجازه اقامت دریافت کنند؟

بله؛ آن دسته از اتباع خارجی که پیش تر در این محله ها خانه خریداری کرده یا قصد خرید دارند، با ویزای گردشگری می توانند تا 180 روز در آلانیا اقامت داشته باشند. و یا با خرید بالای 400 هزار دلار پاسپورت ترکیه را دریافت کنند.

منابع:

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه