خط مترو M7 استانبول

خط مترو M7 استانبول

خط مترو M7 استانبول

این خط جدید که در تاریخ ۲۸ اکتبر ۲۰۲۰ یعنی یک روز قبل از انتشار این پست افتتاح شد، اولین مترو کاملا اتوماتیک و بدون راننده در قسمت اروپایی استانبول است.

البته فقط یک فاز این خط افتتاح شده است و بین مجیدیه کوی (Mecidiyeköy) و ماحموت بی (Mahmutbey) در حال خدمت رسانی به مردم است. این خط پس از کامل شدن از شرق به غرب و بین مناطق کاباتاش (Kabataş) و اسنیورت (Esenyurt) خدمت رسانی خواهد کرد که طول نهایی آن بیش از ۵۰ کیلومتر خواهد بود.
تعداد ایستگاه های فاز افتتاح شده از مجیدیه کوی تا ماحموت بی ۱۵ می باشد و زمان تقریبی سفر تک جهته بین این دو ایستگاه ۳۲ دقیقه است.

لیست این ایستگاه ها:


·      مجیدیه کوی (Mecidiyeköy)
·      چاعلایان (Çağlayan)
·      کاعیتهانه (Kağıthane)
·      نورتپه (Nurtepe)
·      علی بی کوی (Alibeyköy)
·      چیرچیر (Çırçır)
·      ویسل کارانی-آک شمس الدین (Veysel Karani – Akşemsettin)
·      یشیل پینار (Yeşilpınar)
·      کاظم کارابکیر (Kazım Karabekir)
·      ینی ماحاله (Yeni Mahalle)
·      محله کارادنیز (Karadeniz Mahallesi)
·      تکستیل کنت – گییم کنت (Tekstilkent – Giyimkent)
·      اوروچ رئیس (Oruç Reis)
·      محله گوزتپه (Göztepe Mahallesi)
·      ماحموت بی (Mahmutbey)

در تمام ایستگاه های این خط همه امکانات (آسانسور، سرویس بهداشتی و …) برای معلولین نیز در نظر گرفته شده اند و شهروندان معلول نیز می توانند به راحتی از این مترو استفاده کنند.
فاز افتتاح شده این خط با طول ۱۸ کیلومتر در رتبه نهم اروپا و بیست و یکم جهان قرار دارد. همچنین پرظرفیت ترین خط مترو جهان با ظرفیت ۲۱۶۰ نفر در یک سفر است که افتخار بزرگی برای شهر استانبول به شمار می رود.خط M7 از این لحاظ نیز اهمیت دارد که در مسیر چندین خط مترو و تراموای مهم دیگر قرار داشته و به نوعی رابط بین آنها محسوب می شود. این خط در ایستگاه مجیدیه کوی با خط M2 ینی کاپی (Yenikapı) – حاجی عثمان (Hacıosman)، در ایستگاه محله کارادنیز با خط تراموای T4 توپکاپی (Topkapı) – مسجد سلام (Mescid-I Selam) و نیز در ایستگاه ماحموت بی با خط مترو M3 کیرازلی (Kirazlı) – الیمپیات (Olimpiyat) – باشاک شهیر (Başakşehir) دارای ایستگاه های مشترک است. پس از افتتاح فاز های دیگر این خط نیز با خط تراموای T5 و خط مترو M11 نیز دارای ایستگاه های مشترک خواهد بود.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه