نحوه استفاده و شارژ استانبول کارت

نحوه استفاده و شارژ استانبول کارت

یکی از مهم ترین مسائل در سفر و زندگی در استانبول مدیریت هزینه است. مدیریت هزینه ها و استفاده از استراتژی ها برای کاهش هزینه ها بسیار مهم است. این امر در سفر به ترکیه نیز صدق می کند. یکی از هزینه های اصلی در هر سفر هزینه حمل و نقل و کرایه تاکسی است. به خصوص در شهری مانند استانبول که تاکسی گران است. استانبول کارت ابزاری کاربردی برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است که به کاهش هزینه ها کمک زیادی می کند.

نحوه استفاده و شارژ استانبول کارت

هزینه تاکسی در استانبول توسط تاکسی متر محاسبه می شود. تاکسی متر از 5 لیر شروع می شود. برای مسافت های کوتاه که تاکسی متر کمتر از 30 لیر نشان می دهد باید 30 لیر پرداخت کنید.

خرید استانبول کارت

یکی از راه های کاهش هزینه های سفر استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است. در کشور ترکیه و شهر توریستی استانبول انواع وسایل حمل و نقل عمومی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. مانند مترو، قطار و اتوبوس.

برای استفاده از این دستگاه ها به کارت نیاز دارید. کارت مورد استفاده برای این منظور استانبول کارت نام دارد.

استانبول کارت یک کارت الکترونیکی قابل شارژ است که می توانید در حمل و نقل عمومی از آن استفاده کنید.

برای خرید استانبول کارت می توانید  از کیوسکها و برخی سوپرمارکت ها تهیه کنید و یا از دستگاه های نصب شده در ایستگاه های حمل و نقل عمومی می توانید آن را تهیه کنید.

برای خرید از این دستگاه ها گزینه استانبول کارت را انتخاب کرده و وجه را در محل تعیین شده وارد می کنید. توجه داشته باشید که پولی که برای دستگاه می گذارید غیر قابل استرداد است.

گزینه تایید (Onay) را بزنید. عملیات به پایان رسیده است و می توانید کارت را از پایین دستگاه دریافت کنید. هزینه کارت 6 لیر است و مابقی پول روی کارت شارژ می شود.

برای استفاده از کارت، هنگام ورود به مترو یا اتوبوس، کارت باید در محل مورد نظر قرار گیرد، هزینه سفر از کارت کسر می شود. می توانید هزینه کسر شده و مبلغ باقی مانده روی کارت را روی صفحه مشاهده کنید.

نحوه شارژ استانبول کارت

اگر کارت شما شارژ کافی نداشته باشد، صفحه دستگاه قرمز می شود و عدم موجودی را اعلام می کند.

استانبول کارت قابل شارژ است. و باید دوباره از دستگاه های موجود در ایستگاه ها آن را شارژکنید.

برای شارژ، فقط کارت را در قسمت سفید قرار دهید. مقدار موجودی کارت روی صفحه نمایش داده می شود. مبلغی را که می خواهید شارژ کنید به صورت اسکناسهای  سالم و مچاله نشده از قسمت ورودی پول وارد می کنید. چند لحظه صبر کنید تا کارت شارژ شود.

پس از شارژ کارت، مبلغ اضافه شده و موجودی جدید روی صفحه نمایش داده می شود. حالا می توانید کارت خود را بردارید و از آن استفاده کنید.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه