بورگاز آدا استانبول

بورگاز آدا استانبول

بورگاز آدا استانبول
بورگاز آدا، بورگاز آداسی (Burgaz Adası) یا همان بورگاز استانبول یکی از جزایر پرنس استانبول است. این جزیره از لحاظ مساحت در رتبه سوم بین جزایر پرنس قرار دارد. این جزیره که یکی از جاذبه های گردشگری استانبول است منظره ای رو به هایبلی آدا (Haybeliada) و کاشیک آداسی (Kaşık Adası) دارد و این از لحاظ منظره آوانتاژی برای بورگازادا محسوب می شود. اگر علاقه مند به تماشای این منظره هستید، خرید ملک در استانبول را به شما پیشنهاد می کنیم. 


یکی از جاذبه های جالب این جزیره موزه سعید فائق است. سعید فائق آباسیانیک (Sait Faik Abasiyanik) یکی از نویسنده های قدیمی ترکیه است. او قسمتی از زندگی خود را در بورگاز آدا گذرانده است و بورگاز آدا و نیز جزایر دیگر استانبول در داستان های او نیز جایگاه مهمی داشتند. این موزه نیز خانه آباسیانیک در بورگاز آدا است که پس از مرگش به موزه تبدیل شد.  
منظره غروب خورشید در کالپازانکایا (Kalpazankaya) که در غرب این جزیره قرار دارد بسیار مشهور است و در صورت سفر توصیه می شود حتما این منظره را دیده و از آن لذت ببرید. بایراک تپه (Bayrak Tepe) با ارتفاع ۱۸۶ متر در قسمت جنوبی این جزیره قرار دارد و یکی از دیگر جاذبه های مشهور این جزیره یعنی صومعه هریستوس (Hristos Manastırı) روی این تپه قرار دارد. یکی از قدیمی ترین آسایشگاه های ترکیه به نام آسایشگاه بورگاز آداسی (Burgaz Adası Sanatoryumu) که در سال ۱۹۲۸ ساخته شد در این جزیره قرار دارد. 

جمعیت بورگاز آدا در فصول سرد سال حدود هزار نفر جمعیت دارد در حالی که این عدد در فصول گرم نزدیک به ده برابر می شود. برای دسترسی به بورگاز آدا می توانید از قایق های دولتی و یا شرکت های خصوصی استفاده کنید. مبدا حرکت این قایق ها از اسکله های بوستانجی (Bostancı)، امینونو (Eminönü) و کادیکوی (Kadıköy) است و قیمت آن ها نیز با توجه به اسکله، فصل، خصوصی یا دولتی بودن آن تغییر کند.

امکانات تفریحی و دیدنی جزیره بورگاز آدا استانبول

جزیره بورگاس آدا یکی از آرامش بخش ترین جزایر پرنس در استانبول است. مشکل اصلی جزیره بورگاس این است که در میان جزایر پرنس شناخته نشده است. این جزیره علاوه بر اینکه جزیره ای پر از آرامش خاطر است ، دارای تفریحات و دیدنی های هیجان انگیز بسیاری است.

موزه تاریخی جزیره

یک موزه معروف در این جزیره وجود دارد که در اصل خانه یا عمارت نویسندگان مشهور ترک بوده است که در دوره بیزانس زندگی می کرده است. اما امروز این خانه موزه محسوب می شود و بازدیدکنندگان زیادی از اینجا دیدن می کنند. پس از بازدید از موزه می توانید به کلیسای مقابل موزه بروید و از آنجا بازدید کنید.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه