برج قرمز آلانیا، ترکیه (Kizil Kule)

برج قرمز آلانیا، ترکیه (Kizil Kule)

برج قرمز در آلانیا، ترکیه (Kizil Kule)

Kizilkule یا برج قرمز آلانیا بهترین برج حفظ شده در آلانیا است که به عنوان یکی از مهمترین نمادهای شهر شناخته می شود. این بنا در سال 1226 توسط سلطان کیقباد اول سلجوقی آناتولی ساخته شد و به دست معمار ابوعلی رها از حلب سوریه طراحی شد.

این بنای هشت ضلعی به ارتفاع سی و سه متر (108 فوت) و عرض دوازده و نیم متر است که از آجر قرمز ساخته شده است. این بنا توسط سلجوقیان به عنوان یک برج دفاعی برای بندر طراحی شد و نمونه خوبی از معماری نظامی قرون وسطی است.

بندر

بندر برج قرمز آلانیا یک خلیج طولانی و باریک است که پشت آن دیوارهای سنگی و صخره‌ای است. این مکان محل نگهداری‌شده‌ترین کارخانه کشتی‌سازی سلجوقی ترکیه و برج قرمز هشت ضلعی است که بر فراز بندر خودنمایی می‌کند.

برج سرخ در سال 1226 برای محافظت از بندر آلانیا و کشتی سازی در برابر حملات دریایی ساخته شد. این بنا توسط معمار معروف ابوعلی رها از شهر حلب سوریه طراحی شده است.

برج قرمز آلانیا، ترکیه (Kizil Kule)
برج قرمز آلانیا، ترکیه (Kizil Kule)

طراحی هشت ضلعی آن شبیه یک قلعه است. بازدیدکنندگان می توانند برای دیدن نمایشگاه داخل برج از 85 پله آن بالا رفته و با تاریخچه برج و آلانیا آشنا شوند.

در سال 1979، شهرداری موزه ای را در داخل برج افتتاح کرد که آثار هنری دوره های مختلف از جمله هلنیستی، رومی، بیزانسی، سلجوقی و عثمانی را به نمایش گذاشت.

شهر قدیمی

یکی از جالب ترین مناطق برای بازدید در آلانیا، شهر قدیمی است. این منطقه تاریخی هزارتویی از خیابان‌های باریک است که در شب با فانوس روشن می‌شوند و جذابیت دنیای قدیم را با امکانات مدرن ترکیب می‌کنند.

Kizilkule Alanya یا برج فرمز آلانیا یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری آلانیا است و در هر سفری به این شهر دیدنی است. برج هشت ضلعی قرمز آن راهی عالی برای دیدن مناظر دیدنی از بندر و قلعه  است.

این برج در سال 1226 توسط سلطان علاءالدین کی قوباد سلجوقی ساخته شد. سلطان معمار معروف ابوعلی رها را از حلب به آلانیا آورد تا این برج را بسازد.

بازدیدکنندگان می توانند از 85 پله تا بالای برج بالا بروند تا مناظر خیره کننده ای از دریا، قلعه و شهر داشته باشند. این برج همچنین دارای یک موزه قوم نگاری با صدها اثر باستانی از دوره های مختلف تاریخ ترکیه است.

برج

برج قرمز آلانیا  یا همان ” Kizilkule alanya ” که در زبان محلی شناخته می شود، به نماد آلانیا تبدیل شده است. بخشی از دیوارهای قلعه را تشکیل می دهد و به ارتفاع 820 فوت بر روی یک شبه جزیره صخره ای قرار دارد که به دریا متصل می شود.

در سال 1226 سلطان کیقباد سلجوقی آناتولی به معمار معروف ابوعلی رها از حلب سوریه دستور ساخت این برج را داد. این اولین مرحله دفاع در اطراف آلانیا و قلعه بود که چهار مایل در اطراف شهر امتداد دارد.

این برج یک سازه پیچیده است که هر طبقه به دلیل نیازهای نظامی دارای طراحی و چیدمان منحصر به فردی است. 

این قلعه برای هر کسی که در آلانیا اقامت دارد یا با کشتی تفریحی از آلانیا بازدید می کند، یک جاذبه دیدنی است. مناظر بالای تپه قلعه آلانیا، به ویژه در هنگام غروب خورشید که خورشید از دیوارهای قلعه منعکس می شود، خیره کننده است.

برج قرمز آلانیا، ترکیه (Kizil Kule)
برج قرمز آلانیا، ترکیه (Kizil Kule)

برج قرمز آلانیا

موزه

Kizilkule alanya یا برج سرخ آلانیا در سال 1226 توسط معمار سوری ابوعلی رها الکتانی برای محافظت از قلعه آلانیا در برابر حملات دریایی ساخته شد. این بخش مهمی از دیوار ساحلی بود و به عنوان یکی از بهترین نمونه های طراحی نظامی قرون وسطایی در ترکیه باقی مانده است.

امروزه این نماد مهم شهر است و بر روی پرچم آلانیا نشان داده شده است. بازدیدکنندگان می توانند تاریخ شگفت انگیز آن را در موزه بازدید کنند.

این موزه در داخل برج سرخ قرار دارد و آثار قوم نگاری دوره های مختلف از جمله لباس های دوره عثمانی و نمونه های صنایع دستی در آن به نمایش گذاشته شده است. همچنین سکه ها، موزاییک ها و کتیبه هایی از دوران باستان در اینجا وجود دارد.

این برج بین سال های 1951 تا 1953 بازسازی شد و در سال 1979 به عنوان موزه افتتاح شد. در برج حفره های زیادی وجود دارد و هر طبقه پلان مخصوص به خود را دارد.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه