اقامت دانشجویی در کشور ترکیه

اقامت دانشجویی در کشور ترکیه

آشنایی با اقامت دانشجویی در کشور ترکیه

ترکیه نیز به مانند بسیاری دیگر از کشورهای دیگر، به دانشجویان خارجی اقامت اعطا می‌کند. در این پست نیز به این نوع اقامت در کشور ترکیه خواهیم پرداخت. شرایط دریافت این اقامت، پروسه اداری آن، هزینه آن و تمام اطلاعاتی که درباره آن باید بدانید را در این پست مطالعه خواهید کرد. بنابراین توصیه می‌کنیم اگر قصد تحصیل در ترکیه را دارید و یا بخاطر فرزندان‌تان قصد مهاجرت به ترکیه را دارید، این پست را از دست ندهید.

اول از همه باید بدانید که این نوع اقامت برای مقاطع دانشگاهی اعطا می‌شود؛ بنابراین فرزند شما با تحصیل در دبستان، راهنمایی و دبیرستان نمی‌تواند اقامت تحصیلی دریافت کند؛ البته از تمامی خدمات و امتیازاتی که به دانش‌آموزان و دانشجویان ارائه می‌شود، بهره‌مند خواهد شد.

شما با تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و فوق دکتری می‌توانید اقامت تحصیلی ترکیه را دریافت کنید. در ادامه ابتدا به پروسه دریافت آن خواهیم پرداخت.

بعد از دریافت برگه دانشجویی، از طریق سایت اداره مهاجرت نسبت به درخواست اقامت دانشجویی اقدام می‌کنید. مدارکی که باید به همراه داشته باشید، علاوه بر مدارک شناسایی، بیمه معتبر (بیمه سلامت خارجیان و یا بیمه تامین اجتماعی ترکیه) و مدرکی می‌باشد که اعلام می‌کند شما در دانشگاه مربوطه تحصیل می‌کنید. البته برای این موضوع باید آدرس هم ارائه دهید. برای اینکار نیز می‌توانید آدرس خوابگاه را داده و یا اینکه خانه‌ای اجاره کنید و از آدرس آن بهره‌مند شوید.

حال به سراغ مدت زمان این اقامت برویم. شما تا زمانی که در کشور ترکیه تحصیل کنید، اقامت خواهید داشت. البته برای مثال برای مقطع کارشناسی، این اقامت به صورت چهارساله و یکجا به شما اعطا نمی‌شود. بلکه باید هرسال و یا دوسال دوسال نسبت به تمدید آن اقدام کنید. یک موضوع مهمی که باید به آن اشاره کرد، هزینه اقامت دانشجویی می‌باشد. باید بدانید که شما تنها هزینه کارت که در حال حاضر 125 لیر می‌باشد را برای یک سال اقامت تحصیلی ترکیه پرداخت می‌کنید!

بیمه تامین‌اجتماعی، هزینه کمتر برای استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی، کارت موزه بسیار ارزان‌تر و استفاده از خوابگاه از جمله امتیازاتی است که با تحصیل در ترکیه می‌توانید دریافت کنید . . 

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه