مدارس بین المللی و کالج در آلانیا ترکیه

مدارس بین المللی و کالج در آلانیا ترکیه

میزان سرمایه گذاری و خرید ملک در آلانیا عروس گردشگری ترکیه رو به افزایش است و پروژه های مسکونی زیادی در این شهر ساخته شده است. شاید وجود مدارس بین المللی و کالج در آلانیا ترکیه مهم ترین چیزی باشد که سرمایه گذاران خارجی را در این شهر جذب می کند تا با خیالی آسوده در آن ساکن شوند و فرزندان خود را به مدرسه بفرستند. با افزایش جمعیت خارجی ها در آلانیا، تعداد مدارس این شهر به تدریج افزایش یافته است.

وضعیت آموزش و تحصیل در مدارس شهر آلانیا

دولت ترکیه شهروندان را موظف می کند تا پسران و دختران خود را تا پایان دوره متوسطه آموزش دهند. شایان ذکر است هر مرحله تحصیل در ترکیه 4 سال می باشد.

مدارس دولتی در آلانیا

وزارت آموزش و پرورش ترکیه بیش از 372 مدرسه برای تمامی مقاطع تحصیلی (ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان) در آنتالیا ساخته است که در مناطق مختلف شهر پراکنده شده اند. این مدارس که مجهز به مدرن ترین تجهیزات آموزشی هستند با توجه به تراکم جمعیت هر منطقه و نیاز ساکنان آن تاسیس شده اند. شهر آلانیا از این مبلغ 158 مدرسه بهره می برد.

توجه داشته باشید که مقطع دبیرستان ( متوسطه ) در ترکیه به بیش از 11 رشته مختلف تقسیم می شود مانند : رشته های علمی، رشته های اجتماعی، رشته های هنری-حرفه ای، آزاد و ….

مدارس بین المللی و کالج در آلانیا ترکیه
مدارس بین المللی و کالج در آلانیا ترکیه

شرایط پذیرش اتباع خارجی در مدارس دولتی آلانیا

دانش آموزان خارجی که مایل به تحصیل در مدارس دولتی آلانیا هستند می توانند به صورت رایگان در این مدارس ثبت نام کنند، مشروط بر اینکه مدارک زیر را ارائه دهند:

  • پاسپورت دانش آموز، ترجمه و تأیید شده از دفاتر اسناد رسمی (نوتر).
  • کارت اقامت دانش آموز.
  • گواهی اتمام تحصیلات مقطع قبلی دانش آموز در مدرسه و کشور خود (کشور مبدأ).
  • قرارداد خرید مسکن، جهت تعیین نزدیک ترین مدرسه به منزل وی

بهترین مدارس بین المللی در آلانیا

مدارس بین المللی مختلفی در آلانیا وجود دارد که برای ارائه بهترین خدمات آموزشی به دانش آموزان بر اساس زنده ترین زبان های دنیا با یکدیگر رقابت می کنند.

مدارس بین المللی شهر آلانیا خصوصی بوده و بیشتر شعبه هایی از مدارس معروف آمریکایی و اروپایی هستند که سیستم آموزشی آن ها مطابق با شعبه ی اصلی هر یک از آن ها است. به طور کلی مدارس آلانیا دارای اعتبار نامه های معتبر از موسسه های بزرگ و معروف جهان می باشند که تدریس در این مدارس را برای دانش آموزان و والدین آن ها قابل اعتماد تر میکند.

اسم مدرسهمتد یا شیوه آموزشیآدرس 
Özel Alanya Kampüs Anadolu Lisesi ترکی – انگلیسیŞekerhane, Berberoğlu Sk. No:4, 07400 Alanya/Antalya 
Özel Yaşam Tasarım Okulları Fen Lisesiترکی – انگلیسیOba Mah. Tosunlar Cad. No:20, Alanya / Antalya 
Özel Alanya İTÜ ETA VAkfı Doğa Koleji Ortaokuluترکی – انگلیسیKestel Mah. Sigorta Cad. No:18/1, Alanya / Antalya 
Özel Alanya Hamdullah Eminpaşa Anadolu Lisesiترکی – انگلیسیÇarşı Mah.hamdullah Emin Paşa Cad.kızılyol Alanya/antalya 
TED ALANYA KOLEJİترکی – انگلیسیOba Mah. Karakocalı Cad. No:8 / ALANYA 

شهریه مدارس بین المللی در آلانیا

هر مدرسه مدیریت، سیاست مالی و کمپین های تبلیغاتی خود را برای جذب دانش آموزان دارد. به همین دلیل امکان تعیین شهریه مشخص برای تحصیل در مدارس بین المللی آلانیا وجود ندارد. زیرا شهریه هر مدرسه با توجه به نوع مدرسه، طبقه بندی، رتبه و محل آن متفاوت است. البته عوامل دیگری نیز در تعیین این هزینه ها تاثیرگذار است، از میزان تحصیلات دانش آموزان گرفته تا نحوه پرداخت شهریه و تعدادی عوامل دیگر که توسط مدیریت مدرسه طی بخشنامه های مشخص مشخص خواهد شد.

مدارس بین المللی و کالج در آلانیا ترکیه

سیستم آموزشیِ مدارس آلانیا

بعد از اصلاحاتی که در سال 2012 در سیستم آموزشی ترکیه ایجاد شد، دانش آموزان، 4 سال در دوره ی ابتدایی، 4 سال دوره ی راهنمایی یا متوسطه ی اول و 4 سال در دوره ی متوسطه ی دوم درس می خوانند.

کودکان در سن ۵ سالگی، تحصیل در دوره ی ابتدایی را شروع می کنند. این دوره، ۴ سال به طول خواهد انجامید. در سال دوم دوره ی ابتدایی، تدریس زبان انگلیسی و در سال چهارم آن مطالب دینی به آموزش دانش آموزان اضافه می شوند. در دوره ی ابتدایی معمولا شیوه ی آموزش به دو نوع شنیداری و دیداری می باشد.

دانش آموزان، دو مقطع راهنمایی و دبیرستان را در دوره ی متوسطه و در ۸ سال می گذرانند. در دوره ی راهنمایی، دانش آموز قادر به تحصیل در دروس مورد علاقه ی خود است و انتخاب دروس کاملا در اختیار دانش آموز است. درس هایی از نوع دینی، زبان، دروس فنی یا ورزشی از جمله مواردی هستند که دانش آموز می تواند در آن ها تحصیل کند.

البته این سیستم مخصوص سایر مدارس ترکیه نیز می باشد و مدارس آلانیا در صورتی که خصوصی و شعبه ای نباشند، معمولا در همین سیستم فعالیت میک نند. مدارس بین المللی و خصوصی در بیشتر مواقع هر کدامشان سیستم آموزشی مخصوص خودشان را دارند.

شهر آلانیا در مجاورت دریای مدیترانه، یکی از شهرهای زیبای ترکیه است. این شهر پر طرفدار و توریستی دارای مدارس پیشرفته و مدرنی هست که نیازهای ساکنین و نگرانی های مهاجرین برای تحصیل فرزندانشان را جواب می دهد. رعایت اصول علمی و روانشناختی در این مدارس و نیز استفاده از تکنولوژی در آن ها، امر درس خواندن را برای دانش آموزان جذاب تر خواهد نمود.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه