اسفانبول یا همان ویالند که بین ترک ها به دیزنی لند نیز شهرت دارد

اسفانبول (İsfanbul)
اسفانبول یا همان ویالند سابق اولین پارک موضوعی یا همان تم پارک (Tema Park) ساخته شده در ترکیه است که بین ترک ها به دیزنی لند بومی نیز شهرت دارد. این پارک در منطقه ایوپ سلطان (Eyüpsultan) و قاضی عثمان پاشا (Gaziosmanpaşa) استانبول قرار دارد. این پارک در تاریخ ۲۶ می ۲۰۱۳ توسط نخست وزیر وقت رجب طیب اردوغان به صورت رسمی و با نام ویالند افتتاح شد. از سال ۲۰۱۶ این مجموعه به صورت کامل به یک شرکت خصوصی واگذار شد و اسم آن به اسفانبول تغییر یافت.

اسفانبول به صورت کلی در مکانی به مساحت ۶۰۰ هزار مترمربع ساخته شده است که ۲۰۰ هزار مترمربع آن تم پارک، ۱۰۰ هزار مترمربع آن مرکزهمایش، ۳۵۰ هزار مترمربع آن مرکز خرید و ۱۱۰ هزار مربع ملک (روباز و سرپوشیده) اجاره ای و نیز پارکینگی به ظرفیت ۸۰۰۰ خودرو می باشد. در صحنه مرکز همایش های اسفانبول خواننده های مشهوری مثل هانده ینر (Hande Yener)، حادیثه (Hadise)، ابرو گوندش (Ebru Gündeş) و دمت آکالین (Demet Akalın) کنسرت برگزار کرده اند.

بلیط ورودی این پارک در گیشه بلیط فروشی آن به قیمت ۹۹ لیر به فروش می رسد اما خرید آنلاین بلیط قیمت متفاوتی خواهد داشت. برای این پارک کارت بلیط یک ساله نیز می توان خرید که برای جزییات بیشتر می توانید به وبسایت isfanbul.com مراجعه کنید.
برای دسترسی به اولین تم پارک ترکیه یا همان اسفانبول که در منطقه ایوب سلطان استانبول قرار دارد می توانید از اتوبوس های 38KT، 39D، 49G، 49Z استفاده کنید. خط متروی M1A نیز گزینه مناسبی برای دسترسی به تم پارک اسفانبول است.
آدرس دقیق اسفانبول:
Yeşilpınar, Şht. Metin Kaya Sk. No: 11/1, 34065 Eyüpsultan/İstanbul, Turkey

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه