چاعاتای اولوسوی بازیگر ترکیه

چاعاتای اولوسوی بازیگر ترکیه

چاغاتای اولوسوی ، معروف به چا اواتای اولوسوی ، کار خود را از سال 2009 آغاز کرد و در طول سال ها پیشرفت زیادی در زمینه بازیگری داشته است و امروز با اطمینان می توان گفت یکی از بهترین بازیگران ترکیه است.

به جرأت می توان گفت که عامل اصلی رشد و محبوبیت چااتای به بازیگری حرفه ای و منحصر به فرد وی برمی گردد اما چهره و تیپ خوب و جذاب در این زمینه بی تأثیر نبوده است.

چاتائی در سریال های موفقی چون “نفوذی” (İçerde) و “محافظ” (Muhafız) بازی کرده و به دلیل بازی خوب پس از بازی در این سریال ها در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت.

چاعاتای اولوسوی در تاریخ ۲۳ سپتامبر سال ۱۹۹۰ در استانبول ترکیه متولد شد.

اولوسوی در دانشگاه استانبول و در رشته سیستم های آبیاری تحصیل کرده و هم زمان از آیلا آلگان (Ayla Algan) بازیگری را فرا گرفته است. گفته می شود در یک آکادمی دیگر نیز دو جلسه در هفته در کلاس های حرفه ای بازیگری شرکت می کند.

چاعاتای که علاوه بر بازیگر مدل نیز است در سال ۲۰۱۰ به عنوان بهترین مدل ترکیه دست یافت و در مراسم Best Model of Turkey صاحب رتبه اول شد.

اولین نقش حرفه ای اولوسوی در سریال «اسمش را فریحا گذاشتم» (Adını Feriha Koydum) بود. این سریال از سال ۲۰۱۱ شروع شد و دو فصل بود. نقش اصلی این سریال بر عهده هازال کایا (Hazal Kaya) بود و چاعاتای در کنار او نقش مهمی را بر عهده داشت. پس از آن نیز چاعاتای در سریال مشهور «جزر و مد» (Medcezir) یکی از نقش های اصلی را بازی کرد.
چاعاتای به همراه آراس بولوت اینملی (Aras Bulut İynemli) در یکی از پرطرفدارترین سریال های ترکیه بازی کردند. این سریال «نفوذی» (İçerde) بود که توسط کارگردان مشهور اولوچ بایراکتار (Uluç Bayraktar) کارگردانی شد و در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ پخش شد. اولوسوی در سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ نیز در اولین سریال ترکی شبکه اینترنتی نتفلیکس (Netflix) به نام «هاکان: محافظ» (Hakan: Muhafız) به عنوان نقش اصلی حضور داشت.

اولوسوی علاوه بر سریال های فراوان و نیز نقش چند ثانیه ای در فیلم «رجب ایودیک ۳»، در دو فیلم سینمایی و نیز یک فیلم کوتاه نیز حضور داشته است. اولین فیلم سینمایی او فیلم «عقاب های آناتولی» (Anadolu Kartalları) بود. پس از آن چاعاتای اولوسوی در فیلم کوتاه «پارانویا» (Paranoya) در سال ۲۰۱۲ حضور داشت. آخرین فیلم اولوسوی نیز فیلم «دلیبال» (Delibal) یا به فارسی «زهر عسل» بود.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه