نخود پلو غذای ترکی

نخود پلو غذای ترکی

ین غذا که در ترکی استانبولی به آن نوهوت پیلاو میگویند یک غذاهای سنتی ترکیه است. 

شاید برای شما عجیب باشد که در خیابان پلو بفروشید. اما نخود پلو یکی از غذاهایی است که ممکن است در خیابان های شهر های ترکیه با آن روبرو شوید.

نخود پلو به راحتی تهیه می شود ، مخصوصاً اگر از کنسرو نخود استفاده کنید.البته می توانید نخود را از شب قبل خیس کرده و چندین بار آب آن را عوض کنید و سپس آنها را در زودپز بپزید تا بهتر و سریعتر بپزند. اما کنسرو نخود کار شما را آسان می کند و می توانید از نخود بسیار نرم و پخته شده مطمئن باشید.

طرز تهیه نخود پلو ترکیه

  • مواد لازم برای نخود پلو غذای سنتی ترکیه
    • کره 2 قاشق غذاخوری
    • روغن دو قاشق غذاخوری
    • برنج 2 پیمانه
    • آب مرغ یا آب جوش 3 پیمانه
    • نمک به مقدار کافی
    • نخود پخته 1 پیمانه
    • مرغ پخته به دلخواه

اول از همه ، برنج را خوب بشویید و آن را در یک کاسه بریزید. آب گرم را به آن اضافه کنید (باید گرم باشد). بگذارید برنج به مدت بیست دقیقه در آب گرم خیس بخورد.

دیگ مورد نظر را روی شعله متوسط قرار دهید. کره و روغن را درون آن بریزید و صبر کنید تا کره ذوب شود.

وقتی کره ذوب شد ، برنج خیس خورده را اضافه کنید (آب اضافی آن را بیرون بریزید اما لازم نیست خیلی مراقب باشید. مهم نیست که کمی آب همراه برنج داخل قابلمه شود). هم بزنید تا برنج کاملاً در روغن و کره خیس بخورد.

اکنون وقت آن است که آب اضافه کنیم. تا حد امکان از آب مرغ یا ترکیبی از آب جوش استفاده کنید. آب مرغ طعم بی نظیری به نخود پلو می دهد.

اگر نخود فرنگی را خودتان پخته اید ، بلافاصله بعد از برنج آن را اضافه کنید. اما اگر از نخود کنسرو شده استفاده می کنید. آب آن را بگیرید. صبر کنید تا آب در قابلمه برنج بجوشد. سپس نخود فرنگی را اضافه کنید. حالا درب قابلمه را ببندید و شعله را کم کنید. 

پخت کامل برنج حدود 40-50 دقیقه طول می کشد که البته به نوع برنج بستگی دارد. اگر می خواهید مرغ ریش ریش شده را با برنج مخلوط کنید ، صبر کنید تا آب کاملاً بخار شود. سپس مرغ را روی برنج قرار دهید و آن را در قابلمه بریزید. وقتی برنج کاملاً نرم شد ، می توانید نخود فرنگی خوشمزه ای سرو کنید. روش دیگر این است که مرغ را همزمان با پلو بپزید و بعد از پخت ، پلو را روی نخود فرنگی بریزید. در آخر ، آنها معمولاً کمی فلفل سیاه روی غذا می پاشند.

نخود پلو غذای ترکی
نخود پلو غذای ترکی

البته می توانید مرغ را جداگانه بپزید و بعد از آماده شدن پلو آن را سرو کنید. نخود پلو با مرغ را می توانید با دوغ یا ماست یا سالاد و سیب زمینی سرخ کرده سرو کنید.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه