موزه باستان شناسی زیرآب بدروم و قلعه بدروم

موزه باستان شناسی زیرآب بدروم و قلعه بدروم

موزه باستان شناسی زیرآب بدروم و قلعه بدروم

این موزه (Bodrum Sualtı Arkeoloji Müzesi) در سال ۱۹۶۴ در محل قلعه تاریخی بودروم (Bodrum Kalesi) افتتاح شد. قلعه بودروم نیز بین سال های ۱۴۰۶ و ۱۵۲۳ ساخته شده است.

مکانی که این قلعه قرار دارد در قرون باستان یک جزیره مستقل محسوب می شد که بعد ها به شهر وصل شده و به یک شبه جزیره تبدیل شد.

این قلعه در مکانی به اندازه ۱۸۰ متر در ۱۸۵ متر ساخته شده است. در داخل این قلعه علاوه بر موزه باستانشناسی زیر آب چند برج جالب با نام کشور های ایتالیا،‌ آلمان، فرانسه و انگلستان و نیز برج مار وجود دارد.


این موزه یکی از مهم ترین موزه های ترکیه به شمار می رود و بیشتر آثار به نمایش گذاشته شده در آن نیز از حفاری های انجام شده در سال های ۱۹۶۰ به دست آمده است. قدیمی ترین کشتی غرق شده جهان در موزه آرکئولوژی زیرآب بودروم قرار داشته و یکی از مهم ترین آثار این موزه به شمار می رود. از دیگر آثار مهم به نمایش گذاشته شده در این موزه می توان به بزرگترین مجموعه مدیترانه شرقی جهان نیز اشاره کرد. در این موزه آثاری بسیار قدیمی و تاریخی از قرن های ۱۳ و ۱۶ قبل از میلاد وجود داشته و به ثبت رسیده اند. این موزه در سال ۱۹۹۵ عنوان موزه سال را در اروپا به خود اختصاص داد.


موزه باستان شناسی زیرآب بودروم علاوه بر اهمیت بسیار زیادش برای ترکیه و نیز اروپا، در نوع خود یکی از مهم ترین موزه های جهان نیز به شمار می رود و شامل آثار تاریخی بسیار مهمی می باشد. در صورت سفر به بودروم، بازدید از این موزه که یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری بودروم است و در آن علاوه بر آثار زیرآبی می توانید بخشی از تاریخ زمین را نیز مشاهده کنید به شدت توصیه می شود. موزه باستان شناسی زیرآب بودروم در سال ۲۰۰۴ توسط وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه در لیست موزه های ملی ترکیه قرار گرفت.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه