منطقه توریستی کارتپه و پیست اسکی

منطقه توریستی کارتپه و پیست اسکی

منطقه توریستی کارتپه

کارتپه در واقع یکی از شهرستان های استان کوجاالی (Kocaeli) است که به دلیل کوه مشهور کارتپه و پیست اسکی آن و نیز فاصله نسبتا کمش از استانبول از اهمیت گردشگری بالایی برخوردار است. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خرید ملک در استانبول کلیک کنید.

گفته می شود این شهر از قرن هفدهم ساخته شده است اما آثار پیدا شده در حفاری های منطقه کوسه کوی (Köseköy) نشان می دهد قبل از قرن هفدهم و حتی در دوران رم و بیزانس نیز در این مکان زندگی بشر جریان داشته است. عبور جاده ابریشم از دامنه کوه کارتپه نیز اهمیت تاریخی این شهر را در دوران مختلف و نیز دوران عثمانی نشان می دهد.

کارتپه در قسمت شرقی استان کوجاالی و بین ایزمیت (İzmit) و دریاچه ساپانجا (Sapanca) قرار داشته و مخصوصا در فصل زمستان از اهمیت توریستی بالایی برخوردار است.

کارتپه تقریبا یک ساعت از استانبول فاصله دارد و اگر در استانبول زندگی می کنید و دنبال تفریح و هیجانی متفاوت هستید، اسکی در کارتپه می تواند گزینه مناسبی باشد. تقریبا از ماه دسامبر پیست اسکی کارتپه فعالیت خود را شروع می کند.


در فصول گرم و تابستان نیز چیزی از جذابیت کارتپه کم نمی شود. در این ماه ها کارتپه به عنوان مرکز سمینار و فستیوال های متفاوت مورد استفاده قرار می گیرد و علاوه بر آن تفریحات تابستانی مانند گلف، پیک نیک و کمپینگ، دوچرخه سواری، اسکی روی آب و … نیز بر جذابیت این منطقه می افزایند.کارتپه از طبیعت زیبایی نیز برخوردار است. در اطراف این منطقه جنگلی از درختانی مانند بلوط، فندق و کاج وجود دارد که در فصل بهار قدم زدن و طبیعت گردی در این جنگل تجربه خاص و لذت بخشی خواهد بود.


تور هایی از استانبول به کارتپه وجود دارند که قیمت تور های روزانه از ۱۳۰ لیر شروع می شود و قیمت تور های شبانه روزی نیز حدود ۳۰۰ لیر خواهد بود. کرایه لوازم اسکی نیز در مغازه های مخصوص و نیز اکثر هتل های منطقه ممکن است و قیمت کرایه یک روزه با توجه به لوازم مورد استفاده بین ۶۰ و ۱۴۰ لیر خواهد بود.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه