معرفی بهترین شهر برای زندگی در ترکیه

معرفی بهترین شهر برای زندگی در ترکیه

بهترین شهر برای زندگی در ترکیه کدام است؟

کشور ترکیه با دارا بودن جاذبه های تاریخی و طبیعی شگفت انگیز از برترین مقاصد گردشگری و مهاجرتی برای متقاضیان ایرانی و میلیون ها متقاضی از سر تاسر جهان محسوب می شود. شهرهای متفاوت و جذاب این کشور با دارا بودن ویژگی های خاص و جذابیت های مختلف هر ساله تعداد زیادی از توریست های بین المللی را به خود جذب می کند. بر این اساس در این مقاله اطلاعات لازم در مورد معرفی بهترین شهر برای زندگی در ترکیه را ارائه می دهیم.

معیارهای مهم برای انتخاب بهترین شهر برای زندگی در ترکیه

برای انتخاب بهترین شهر برای زندگی در ترکیه متقاضیان باید به ملاک ها و معیارهای خاصی توجه کنند. بسیاری از شهرهای ترکیه در زمره برترین شهرهای این کشور و از جمله پرتقاضاترین شهرها برای زندگی و کار و تحصیل می باشند. اما متقاضیان بر اساس شرایط زندگی، وضعیت اقتصادی و هدف مهاجرت به ترکیه برای انتخاب شهر محل زندگی باید معیارهای خاصی را مد نظر قرار دهند که عبارت است از:

  • قصد زندگی در شهری توریستی و شلوغ را دارید و یا به دنبال زندگی در شهری آرام و کم جمعیت و با آرامش می باشید.
  • قصد زندگی در شهری با بالاترین امکانات رفاهی و جاذبه های توریستی را دارید.
  • هزینه های زندگی در ترکیه برای شما به عنوان مهم ترین معیار انتخاب شهر محسوب می شود و بر این اساس زندگی در شهرهای کوچک تر با هزینه های کمتر را ترجیح می دهید.
  • قصد کار و اشتغال در ترکیه را دارید و به زبان ترکی نیز تسلط کافی ندارید و برای انتخاب شهر مناسب برای زندگی تردید دارید.
  • از دیگر ملاک های انتخاب بهترین شهر برای زندگی در ترکیه می توان به شرایط آب و هوایی، وجود مدارس و دانشگاه های برتر، وجود امنیت و آرامش و ثبات اجتماعی و همچنین وجود فرصت های شغلی متنوع اشاره کرد.

بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی

کشور ترکیه بازمانده امپراتوری عثمانی و شکست خورده جنگ جهانی اول با رهبری آتاتورک به عنوان جمهوری ترکیه شناخته شد و امروز پس از 100 سال به یک کشور پیشرفته و قابل احترام و دارای اعتبارهای جهانی تبدیل شده است.

انتخاب بهترین شهر ترکیه برای زندگی از نظر شهروندان ترکیه و شهروندان ایرانی ممکن است تفاوت هایی با هم داشته باشد. اما در این مقاله سعی داریم به معرفی بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی و در آخر بهترین شهر برای زندگی در ترکیه بپردازیم. از بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی شهرهای بزرگ مانند استانبول، آنکارا، آنتالیا، بودروم و ازمیر را می توان نام برد. هر یک از این شهرها در لیست معرفی بهترین شهر برای زندگی در ترکیه دارای ویژگی های منحصربه فردی می باشند که موجب جذابیت آن شده است. در ادامه به بررسی ویژگی های بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی می پردازیم.

استانبول، از بهترین شهرها برای زندگی در ترکیه

شهر زیبای استانبول در لیست معرفی بهترین شهر برای زندگی در ترکیه در رتبه اول قرار دارد. استانبول بزرگترین و مهم ترین شهر ترکیه دارای دو بخش آسیایی و اروپایی و از توریستی ترین شهرهای جهان می باشد.

جمعیت 15 میلیونی شهر استانبول و وجود جاذبه های تاریخی و فرهنگی و طبیعی شگفت انگیز از ویژگی های این شهر زیبای ترکیه است. شهر استانبول دارای 39 منطقه شهرداری است که متقاضیان بر اساس بودجه و شرایط زندگی می توانند در یکی از این مناطق زندگی کنند.

به دلیل حضور دائمی توریست ها و جهانگردان از کشورهای مختلف و فراهم کردن شرایط امنیت این توریست ها که موجب رونق کسب و کار و فعال شدن وضعیت اقتصادی این شهر می شوند، امنیت در این شهر در سطح رضایت بخشی است.

به طور کلی هزینه های زندگی در ترکیه در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه و هزینه های زندگی در استانبول بسیار مناسب است. از این لحاظ شهر استانبول به یکی از بهترین و ارزان ترین شهرهای جهان برای زندگی تبدیل شده است.

شهر استانبول دارای دانشگاه های برتر مانند دانشگاه استانبول، دانشگاه بغازیچی، دانشگاه کولتور، موسسه آموزش عالی استانبول و موسسه آموزش عالی ییلدیز استانبول است. این شهر از لحاظ دارا بودن دانشگاه های برتر و وجود امکانات آموزشی عالی به عنوان یک مرکز مهم برای مهاجرت تحصیلی متقاضیان ایرانی محسوب می شود.

عدم نیاز به اخذ ویزای تحصیلی، اخذ پذیرش تحصیلی با شرایط راحت، پایین بودن هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی این شهر، بالا بودن کیفیت آموزشی دانشگاه ها و اعتبار بالای مدرک تحصیلی دانشگاهی از مهم ترین انتخاب استانبول برای تحصیل و کار می باشد. امکان کار و اشتغال پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه و اخذ مجوز اقامت ترکیه با کار و اشتغال از دیگر ملاک های انتخاب استانبول به عنوان بهترین شهر برای زندگی در ترکیه است.

آنکارا، از بهترین شهرها برای زندگی در ترکیه

شهر زیبای آنکارا گرچه به عنوان پایتخت ترکیه محسوب می شود و دومین شهر پرجمعیت ترکیه است، اما در مقابل زیبایی ها و جذابیت های استانبول یک قدم عقب تر است. این شهر به عنوان پایتخت سیاسی ترکیه و شهری تجاری و صنعتی است که خانه سازمان های دولتی و نهادهای مرکزی ترکیه است.

شهر زیبای آنکارا در مقایسه با شهر استانبول دارای توریست های کمتر و البته جاذبه های تفریحی و تاریخی و طبیعی کمتری است. اهمیت شهر آنکارا در وجود کسب و کارهای متنوع و صنایع فعال و بازار پررونق و فعال است. آنکارا برای مهاجرانی که قصد راه اندازی کسب و کار یا ثبت شرکت تجاری را دارند، بهترین گزینه است. وجود امنیت و پایین بودن جرم و جنایت در این شهر همه شرایط را برای سرمایه گذاری در کسب و کار در آنکارا فراهم می کند.

متقاضیانی که شهر آنکارا را برای زندگی انتخاب می کنند، باید به این نکته توجه کنند که تسلط به زبان ترکی برای زندگی در این شهر الزامی است. زیرا بیشتر شهروندان شهر آنکارا از بومیان این شهر می باشند که کمتر با زبان های دیگر مانند انگلیسی آشنا هستند.

امنیت بالای این شهر به دلیل وجود سازمان های دولتی و نهادهای سیاسی، جمعیت کمتر و پایین بودن هزینه های زندگی شهر آنکارا را به عنوان یکی از برترین شهرها در لیست معرفی بهترین شهر برای زندگی در ترکیه قرار داده است.

شهر آنکارا که به شهر دانشجویی نیز شهرت دارد، دارای برترین دانشگاه های ترکیه است که در رتبه بندی های جهانی می درخشند. از برترین دانشگاه های آنکارا می توان دانشگاه حاجت تپه، دانشگاه خاورمیانه، دانشگاه آنکارا، موسسه آموزشی قاضی و موسسه آموزش عالی بیلکنت را نام برد.

شهر آنکارا با دارا بودن بیش از 20 دانشگاه و دارا بودن ویژگی های شهر دانشجویی مانند پایین بودن هزینه های زندگی، سیستم حمل و نقل راحت، بالا بودن امنیت و ثبات اجتماعی و اقتصادی و پایین بودن هزینه های تحصیل در دانشگاه ها و اعتبار مدارک دانشگاهی دارای همه ملاک ها و معیارهای لازم برای انتخاب به عنوان بهترین شهر ترکیه برای زندگی می باشد.

آلانیا، از بهترین شهرها برای زندگی در ترکیه

شهر منحصربه فرد و بی نظیرآلانیا از شهرهای توریستی و زیبای ترکیه در لیست معرفی بهترین شهر برای زندگی در ترکیه قرار دارد. این شهر توریستی ترکیه که دارای رتبه های برتر در حوزه گردشگری در ترکیه است، یکی از پرتقاضاترین شهرهای جهان برای گردشگری و زندگی است.

گرچه در ملاک و معیارهای بهترین شهر برای زندگی در ترکیه توریستی بودن این شهر چندان اهمیتی ندارد، اما ذکر این نکته ضروری است که وجود گردشگران خارجی در هر شهر موجب رونق اقتصادی بیشتر آن شهر و ارتباط بیشتر با افرادی با فرهنگ ها و زبان مختلف و همچنین فعال بودن شهر از لحاظ اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی می شود.

در واقع ارتباط شهروندان یک شهر با شهروندان خارجی موجب گسترده شدن حلقه های ارتباطی و تنوع ملیت و گوناگونی آداب و رسوم مختلف از جمله ملاک های مهم برای انتخاب شهر آلانیا در لیست معرفی بهترین شهر برای زندگی در ترکیه می باشد.

شهر آلانیا یکی از مقاصد گردشگری برتر برای ایرانی ها است. متقاضیانی که قصد فعالیت در حوزه های گردشگری و ارائه خدمات توریستی به توریست ها را دارند، شهر آلانیا دارای شرایط ایده آل است.

پایین بودن هزینه های زندگی، آب و هوای معتدل مدیترانه ای، مناظر زیبای طبیعت، وجود آثار باستانی و تاریخی و همچنین وجود امکانات تفریحی و رفاهی مناسب از دیگر جذابیت های شهر آلانیا است.

شهروندان و توریست ها در کمال امنیت و آرامش می توانند لحظه های لذت بخشی را در سواحل دریای مدیترانه این شهر سپری کنند.

شهر آلانیابا دارا بودن 2 دانشگاه معتبر و بین المللی یکی از شهرهای مهم ترکیه برای تحصیل در دانشگاه می باشد. وجود فضای پر جنب و جوش و فعال به دلیل وجود توریست ها و جهانگردان در بیشتر فصل های سال محیطی نشاط انگیز را برای تحصیل دانشجویان در این شهر فراهم کرده است.

بودروم، از بهترین شهرها برای زندگی در ترکیه

بر اساس نظر کاربران سایت شناخته شده Quora شهر زیبای بودروم از برترین شهرهای ترکیه برای زندگی و در لیست معرفی بهترین شهر برای زندگی در ترکیه قرار دارد. این شهر در فصل های بهار و تابستان پر از گردشگران خارجی و در پاییز و زمستان با جمعیت عادی خود است.

شهر بودروم از لحاظ هزینه های زندگی در مقایسه با شهرهای استانبول و آنکارا دارای هزینه های مقرون به صرفه تری است. علاوه بر این متقاضیانی که این شهر را برای زندگی انتخاب می کنند، می توانند با دیگر مهاجران بین المللی در این شهر ارتباط برقرار کنند.

وجود مناظر زیبای طبیعی، سواحل باشکوه، کوهستان های بی نظیر، مراکز خرید فعال و مدرن و راه اجرای کنسرت های شبانه و رویدادها و مراسم هنری و فرهنگی در این شهر همه شرایط لازم را برای یک زندگی آرام و باثبات در این شهر ترکیه فراهم می کند.

بهترین شهر ترکیه برای زندگی

با توجه به همه موارد ذکر شده در مورد بهترین شهرهای ترکیه برای زندگی و کار و تحصیل با احترام به دیگر شهرهای ترکیه شهر استانبول به عنوان بهترین شهر برای زندگی در ترکیه انتخاب می شود. علی رغم ترافیک و آلودگی هوا و شلوغی و زمستان های سرد استانبول، تنوع آب و هوایی و وجود جذابیت های توریستی، تاریخی، هنری، فرهنگی و طبیعی و وجود دانشگاه های برتر جهانی این شهر را به یک مکان ایده آل برای زندگی و تحصیل تبدیل کرده است.

موقعیت شهر در جایگاه شاه راه تجاری اروپا و آسیا این شهر را به عنوان یک مرکز جهانی برای معاملات تجاری تبدیل کرده است که در سطح جهان بسیار شناخته شده است. تاریخ غنی و پربار و معماری ساختمان ها و طبیعت زیبا و بکر آن سالانه توریست های زیادی را به خود جذب می کند.

این شهر با وجود کلیساها و مساجد بزرگ در کنار هم و وجود اقلیت های مذهبی و مسلمانان و مسیحیان که در کنار هم در آرامش و صلح زندگی می کنند، یک شهر مترقی از لحاظ فرهنگی و مذهبی است.

در شهر استانبول هر مهاجر بر اساس سلیقه و شرایط اقتصادی و زندگی خود می تواند یک زندگی آرام را تشکیل دهد و از امکانات شهری و سیستم حمل و نقل شهری پیشرفته و مراکز خرید گسترده و مدرن آن برخوردار شود.

وجود موسسه های آموزشی عالی و دانشگاه های برتر با رتبه بندی ها و رنکینگ های جهانی در استانبول موجب شده است تا فارغ التحصیلان با کسب مدرک معتبر این دانشگاه ها در فرصت های کاری متنوع شروع به کار و اشتغال کنند. و از این نظر استانبول از بهترین شهرهای ترکیه برای کار و اشتغال می باشد.

وجود گردشگران خارجی از هر کشور و فرصت تعامل با این گردشگران و آشنایی با رسم و رسومات و فرهنگ و آداب و رسوم و زبان آن ها و همچنین پایین بودن هزینه های زندگی و تحصیل در این شهر از دیگر دلایل متقاضیان برای انتخاب این شهر برای زندگی می باشد.

اگر تحصیل کرده رشته های کشاورزی، مهندسی و علوم باشید و یا دارای سوابق کاری در حرفه های هتلداری، آموزش زبان، تور لیدر و چنین مشاغلی باشید، با آشنایی با زبان ترکی می توانید در این شهر مشغول کار شوید. متوسط هزینه های زندگی در شهر استانبول ماهانه از 500 تا 600 دلار است.

در واقع شهر استانبول به عنوان بهترین شهر ترکیه انتخاب اول بسیاری از مهاجران شغلی، تحصیلی، سرمایه گذاری و شهری برای تمام فصول زندگی است. 

بهترین شهر برای زندگی در ترکیه و سخن آخر

در این مقاله در مورد بهترین شهر برای زندگی در ترکیه اطلاعات لازم ارائه شد و دلایل جذابیت و برتری هر یک از این شهرها در ترکیه مورد بررسی قرار گرفت.

اگر قصد کار و اشتغال و اخذ ویزای کار ترکیه را دارید، اگر قصد خرید املاک و مستغلات را در ترکیه دارید، مشاوران و کارشناسان متخصص در تیم مشاور املاک و مستغلات خانه ترکیه با دارا بودن تخصص کاری و حرفه ای در حوزه املاک و مستغلات در ترکیه مشاوره ها و راهنمایی های ارزشمندی را به شما ارائه می دهند.

پرسنل حرفه ای آموزش دیده و دارای آگاهی کامل در زمینه املاک و مستغلات در ترکیه به عنوان بهترین تیم حرفه ای املاک ترکیه شرایط لازم برای خرید خانه و اقامت کاری و تحصیلی ترکیه را برای متقاضیان ایرانی فراهم می کنند.

 1200 کارشناس و متخصص املاک تیم حرفه ای ما در 12 شهر مهم ترکیه آماده ارائه اطلاعات لازم و مشاوره های مفید به متقاضیان ایرانی برای سفر راحت به ترکیه و خرید خانه یا اخذ اقامت کاری و تحصیلی می باشند.

سوالات متداول در مورد بهترین شهر برای زندگی در ترکیه

  • معیارهای مهم برای انتخاب بهترین شهر برای زندگی در ترکیه چیست؟

برای انتخاب بهترین شهر برای زندگی در ترکیه متقاضیان باید به ملاک ها و معیارهای خاصی توجه کنند. بسیاری از شهرهای ترکیه در زمره برترین شهرهای این کشور و از جمله پرتقاضاترین شهرها برای زندگی و کار و تحصیل می باشند. اما متقاضیان بر اساس شرایط زندگی، وضعیت اقتصادی و هدف مهاجرت به ترکیه برای انتخاب شهر محل زندگی باید معیارهای خاصی را مد نظر قرار دهند که عبارت است از:

  • قصد زندگی در شهری توریستی و شلوغ را دارید و یا به دنبال زندگی در شهری آرام و کم جمعیت و با آرامش می باشید.
  • قصد زندگی در شهری با بالاترین امکانات رفاهی و جاذبه های توریستی را دارید.
  • هزینه های زندگی در ترکیه برای شما به عنوان مهم ترین معیار انتخاب شهر محسوب می شود و بر این اساس زندگی در شهرهای کوچک تر با هزینه های کمتر را ترجیح می دهید.
  • قصد کار و اشتغال در ترکیه را دارید و به زبان ترکی نیز تسلط کافی ندارید و برای انتخاب شهر مناسب برای زندگی تردید دارید.
  • از دیگر ملاک های انتخاب بهترین شهر برای زندگی در ترکیه می توان به شرایط آب و هوایی، وجود مدارس و دانشگاه های برتر، وجود امنیت و آرامش و ثبات اجتماعی و همچنین وجود فرصت های شغلی متنوع اشاره کرد.
  • شهر آنکارا از چه لحاظ در لیست بهترین شهر برای زندگی در ترکیه قرار دارد؟

شهر زیبای آنکارا گرچه به عنوان پایتخت ترکیه محسوب می شود و دومین شهر پرجمعیت ترکیه است، اما در مقابل زیبایی ها و جذابیت های استانبول یک قدم عقب تر است. این شهر به عنوان پایتخت سیاسی ترکیه و شهری تجاری و صنعتی است که خانه سازمان های دولتی و نهادهای مرکزی ترکیه است.

شهر زیبای آنکارا در مقایسه با شهر استانبول دارای توریست های کمتر و البته جاذبه های تفریحی و تاریخی و طبیعی کمتری است. اهمیت شهر آنکارا در وجود کسب و کارهای متنوع و صنایع فعال و بازار پررونق و فعال است. آنکارا برای مهاجرانی که قصد راه اندازی کسب و کار یا ثبت شرکت تجاری را دارند، بهترین گزینه است. وجود امنیت و پایین بودن جرم و جنایت در این شهر همه شرایط را برای سرمایه گذاری در کسب و کار در آنکارا فراهم می کند.

متقاضیانی که شهر آنکارا را برای زندگی انتخاب می کنند، باید به این نکته توجه کنند که تسلط به زبان ترکی برای زندگی در این شهر الزامی است. زیرا بیشتر شهروندان شهر آنکارا از بومیان این شهر می باشند که کمتر با زبان های دیگر مانند انگلیسی آشنا هستند.

امنیت بالای این شهر به دلیل وجود سازمان های دولتی و نهادهای سیاسی، جمعیت کمتر و پایین بودن هزینه های زندگی شهر آنکارا را به عنوان یکی از برترین شهرها در لیست معرفی بهترین شهر برای زندگی در ترکیه قرار داده است.

شهر آنکارا که به شهر دانشجویی نیز شهرت دارد، دارای برترین دانشگاه های ترکیه است که در رتبه بندی های جهانی می درخشند. از برترین دانشگاه های آنکارا می توان دانشگاه حاجت تپه، دانشگاه خاورمیانه، دانشگاه آنکارا، موسسه آموزشی قاضی و موسسه آموزش عالی بیلکنت را نام برد.

شهر آنکارا با دارا بودن بیش از 20 دانشگاه و دارا بودن ویژگی های شهر دانشجویی مانند پایین بودن هزینه های زندگی، سیستم حمل و نقل راحت، بالا بودن امنیت و ثبات اجتماعی و اقتصادی و پایین بودن هزینه های تحصیل در دانشگاه ها و اعتبار مدارک دانشگاهی دارای همه ملاک ها و معیارهای لازم برای انتخاب به عنوان بهترین شهر ترکیه برای زندگی می باشد.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه