مصطفی ججلی خواننده ترکیه

مصطفی ججلی


مصطفی ججلی یکی از مشهورترین خواننده های ترکیه در سبک پاپ است.

او علاوه بر خوانندگی در زمینه تنظیم قطعات و ساخت آلبوم نیز کار میکند و در دوران کودکی و نوجوانی در در چند فیلم و سریال به بازیگری نیز پرداخته است.

مصطفی ججلی از ۶ سالگی موسیقی را شروع کرده و به آموزش پیانو پرداخته است و از دوران دبیرستان در یک گروه که دوستانش تشکیل داده بودند ساز می زد و برای آلبوم های برخی خوانندگان نیز ضبط هایی انجام می داد.

مصطفی ججلی در تاریخ ۲ نوامبر ۱۹۸۰ در آنکارا متولد شد.

پدرش ترک است و مادرش ریشه رومانیایی دارد. خانواده اش از دوران کودکی اش متوجه علاقه مصطفی به موسیقی شدند و او از ۶ سالگی با پیانو آشنا شد. او در رشته دامپزشکی وارد دانشگاه آنکارا (Ankara Üniversitesi) شد و هم زمان در گروه موسیقی دوستانش نیز کلاویه می زد.

او پس از ۳ سال تحصیل در رشته دامپزشکی دوباره امتحان داد و وارد دانشگاه یدیتپه (Yeditepe Üniversitesi) در رشته مدیریت شد. او فعالیت هایش در آنکارا در زمینه موسیقی را کنار گذاشت و به استانبول آمد.

مصطفی ججلی که در سال ۲۰۰۳ از آنکارا به استانبول آمد برای مریح ارماکاستار (Merih Ermakastar) چند قطعه تنظیم کرد و به صورت حرفه ای وارد این عرصه شد.

پس از آن موصطافا ججلی با خواننده مشهور کنان دوعولو (Kenan Doğulu) آشنا شده و برای او نیز چندین قطعه تنظیم کرد.

او که در این راه پیشرفت زیادی کرده بود در چندین آلبوم و کنسرت خواننده مشهور سزن آکسو (Sezen Aksu) نیز با او همکاری کرد.

ججلی برای خواننده های مشهور زیادی مثل تارکان (Tarkan)، سرتاب ارنر (Sertab Erener)، مراد بوز (Murat Boz) و … قطعه هایی تنظیم کرده است. بیشتر قطعه هایی که مصطفی تنظیم کرد به محبوبیت خوبی رسیدند و این امر در محبوبیت خودش نیز تاثیر زیادی داشت.


مصطفی ججلی در سال ۲۰۰۷ آهنگی از سزن آکسو به نام نمی توانم فراموش کنم (Unutamam) را به صورت حرفه ای خواند و کلیپ ساخت که این کلیپ بسیار مورد پسند قرار گرفت. مصطفی ججلی پس از دو سال تلاش اولین آلبومش را با نام خودش (Mustafa Ceceli) در سال ۲۰۰۹ تمام کرد. برای قطعاتی مثل «Hastalıkta Sağlıkta» و «Dön» از این آلبوم کلیپ نیز ساخته شد. آلبوم های از قلب (Kalpten)، برای عشق آمده ایم (Aşk İçin Gelmişiz) و عشق زنجیرم را شکست (Zincirimi Kırdı Aşk) از کار های دیگر مصطفی ججلی هستند.

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه