سوغاتی های خاص ترکیه

وقتی خانواده و دوستان می شنوند که به ترکیه می آیید ، می گویند سوغاتی را فراموش نکنید! با این شرایط ، خرید لباس های مارک دار دیگر دشوار است ، پس چه کاری باید انجام دهیم؟

میتونیم سوغاتی‌های باحال و سنتی که یکم ارزون‌تر هستند رو بیاریم. چیزایی مثل چشم‌زخم، چراغ‌های تزئینی و چای ترکی رو میشناسید، حالا بذارید چیز‌های جذاب‌تری رو پیشنهاد کنیم.
– لوکوم: اگه ترکیه رفته باشید حتما لوکوم خوردید. یکی از خوشمزه‌ترین خوراکی‌های ترکیه و بهترین سوغاتی‌ها برای طرفداران شیرینی. برید سراغ طعم پسته، گلاب یا پرتقال. آراستا بازار، بازار ادویه و کاپالی چارشی این خوراکی رو میفروشند. البته میتونید از شیرینی فروشی‌ها هم بگیرید.

سوغاتی های خاص ترکیه
سوغاتی های خاص ترکیه

– سرامیک ایزنیک: ایزنیک یه شهر توی ترکیه هست که کاشی‌هایی برای مساجد و مقبره‌ها میساخته. اولین مسجدی هم که با این کاشی‌ها ساخته شد مسجد سلیمانیه بود. میتونید از کاپالی چارشی یا آراستا بازار، به عنوان یک یادبود زیبا و خاص، از این سرامیک‌ها با طرح‌ها و کاربردهای مختلف، مثل زیرلیوانی و ظروف، برای دوستاتون بیارید. راستی، به فروشنده بگید که توریست هستید تا سرامیک رو توی پلاستیک‌های حباب‌دار بپیچه.

– باقلوا: یعنی واقعا میخواید تا ترکیه برید و برای خودتون و بقیه از حافظ مصطفی یا کاراکوی گول اوغلو باقلوا نیارید؟ مگه میشههههه؟؟؟

سوغاتی های خاص ترکیه
سوغاتی های خاص ترکیه

– حوله حمام: حوله‌های ترکی با بقیه حوله‌ها فرق میکنند؛ چه از نظر کیفیت چه دوام. اگه استفاده کرده باشید میدونید چی میگم. این حوله‌ها خیلی نرمن و وقتی پوستتون رو خشک میکنید بهتون حس نوازش میدن. مخصوصا اگه دست‌دوزهاش رو پیدا کنید. گرندبازار، آراستا بازار و امینونو به سمت سلیمانیه جاهایی هستند که میتونید ازشون حوله بگیرید.

– صابون ترکی: توی حمام ترکی از یه صابون با بافتی شبیه کره استفاده میکنند که به لایه برداری از پوست و نرم شدن اون کمک میکنه. میتونید تجربه گرفتن یک حمام ترکی رو با این صابون به دوستاتون هدیه بدید. از کجا؟ گرند بازار، آراستا بازار یا بازار ادویه. خیلی از مراکز خرید هم غرفه‌هایی‌ دارند که فقط صابون دست‌ساز میفروشن.

– قهوه ترک و قهوه‌جوش مسی: وقتی میرید از محمت افندی برای رفقای عشق قهوه‌تون، قهوه_ترک میگیرید، خوبه که قهوه‌جوش مخصوص اون رو هم براشون بخرید. توی ترکیه به این ظرف‌ها میگن Cezve و جنسشون از مس هست.

خب شما قراره سوغاتی بخرید یا سوغاتی بگیرید؟

پیوست به گفتگو

مقایسه ملک ها

مقایسه